Terugroep aktie’s C5
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 19 december 2005 11:14 PM

Er rijden in nederland behoorlijk veel C5-en rond een aantal van deze zijn al een tijd niet meer bij de dealer in onderhoud. Dat hoeft geen enkel probleem te zijn. Echter doordat ze niet meer bij de dealer komen worden ze ook niet meer actief gecontroleerd op terugroep akties. Vandaar bij deze, is je C5 al een tijdje niet bij de dealer geweest, laat m even checken bij de plaatselijke dealer. Gewoon bellen met de laatste 8 cijfers van het chassisnummer bij de hand. Een terugroepactie kost de eigenaar overigens ook niets. Dus heb je een C5 gekocht bij een handelaar van bijvoorbeeld bouwjaar 2001… bellen.

(en als je echt geen dealer kan vinden zo snel wil ik het wel even checken)

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
robb
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-12-2003

Gepost: 20 december 2005 01:16 AM
  [ # 1 ]

Wat noem je “een tijdje”?
Om de 30k voor een beurt, en als je dan, zoals ik, maar 20k per jaar rijdt dan kom je er niet zo vaak. Tenminste, als je auto, zoals de mijne, geen problemen vertoont   Very Happy .

Dealers kun je vinden via de dealer-locator op citroen.nl.

Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.

http://www.citroenmodelcars.nl

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 20 december 2005 01:22 AM
  [ # 2 ]

gaat vooral om auto’s waar de velgen nog niet van zijn vervangen, dus als je een eerste C5 hebt met wielbouten maat 19..

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
Ronald_Xantia
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Gepost: 20 december 2005 01:29 AM
  [ # 3 ]

Re: Terugroep aktie’s C5

oldenhage schreef:

Er rijden in nederland behoorlijk veel C5-en rond een aantal van deze zijn al een tijd niet meer bij de dealer in onderhoud. Dat hoeft geen enkel probleem te zijn. Echter doordat ze niet meer bij de dealer komen worden ze ook niet meer actief gecontroleerd op terugroep akties. Vandaar bij deze, is je C5 al een tijdje niet bij de dealer geweest, laat m even checken bij de plaatselijke dealer. Gewoon bellen met de laatste 8 cijfers van het chassisnummer bij de hand. Een terugroepactie kost de eigenaar overigens ook niets. Dus heb je een C5 gekocht bij een handelaar van bijvoorbeeld bouwjaar 2001… bellen.

(en als je echt geen dealer kan vinden zo snel wil ik het wel even checken)

Goeie tip! Vandaag met mijn 2.0 (donderdag gekocht bij een handelaar) langs geweest bij de dealer voor de 150k beurt.
Dealer waar ik al jaren kom, vroeger ook voor aankoop nieuwe lease-auto´s maar nu nog alleen voor onderhoud.
“Waar kom jij nou in aanrijden”, zeiden ze gelijk vrijdag toen ik langs kwam voor de afspraak. “Gister gekocht”, zei ik. “Weer een HDI´tje zeker”. “Nee”, zei ik wat onzeker, “gas”. Vervolgens een zeer professionele onthouding van elk commentaar, ook non-verbaal Wink
Kon vandaag gelijk terecht voor de (net) achterstallige 150K beurt.
Moest wel de hele papierrambam meenemen, alles in de computer. Code-kaart opgengekrast, dat ook in de computer. In de Citroen database opgezocht wat er voor garantie-claims waren geweest. Heb je nog het boekje en werkbonnen, dan kijken we gelijk wat er al aan gedaan is en wat je kan verwachten. Papieren bekijken, “O, een van leasemaatschappij X, da´s een goeie, die laten gewoon alles doen wat nodig is´.
Vanmiddag opgehaald, twee behoorlijk versleten remblokken voor, maar de rest piekfijn. De oude blokken hadden ze nog even bewaard voor het geval ik uitgebreide garanatie had, niet dus. “Je hebt denk ik een goede koop gedaan met deze auto”, aldus chef werkplaats.
Kortom ik begin met veel vertrouwen aan dit gasavontuur met een auto die weg komt bij een handelaar. Wordt vervolgd.

Gr. Ronald

C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)

http://images.spritmonitor.de/477229_5.png

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 20 december 2005 01:42 AM
  [ # 4 ]

en geen openstaande terugroepaktie’s?

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
Ronald_Xantia
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Gepost: 20 december 2005 01:49 AM
  [ # 5 ]
oldenhage schreef:

en geen openstaande terugroepaktie’s?

Nee, maar als ex-leaser heeft hij al 30,60,90 en 120km beurten bij een C-dealer gehad.

Gr. Ronald

C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)

http://images.spritmonitor.de/477229_5.png

Profiel  
 
c5willem
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 25 december 2005 03:34 PM
  [ # 6 ]

ja maar dat helpt ook niet, de problemen zitten namelijk niet bij de dealer
die doen hun uiterste best maar, worden door de importeur/fabrikant
in de steek gelaten, en je kunt niet verlangen dat de dealer
zijn eigen geld in jouw c5 gaat steken.

c5 break 2.2 hdi exclusive
pack hifi RT2,schuifkanteldak,verwarmde lederen stoelen.

mazda mx5 1.8 16v

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 25 december 2005 03:47 PM
  [ # 7 ]

Jawel want de klant heeft zijn/haar C5 bij de dealer gekocht en niet bij de importeur. De klant heeft dus geen moer te maken met wat de importeur wel/niet doet.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Blade_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 563
Geregistreerd: 10-02-2005

Gepost: 26 december 2005 11:59 PM
  [ # 8 ]
jauwek schreef:

ik zou het idd niet anders kunnen verwoorden dan Lelijke Eend. productaanspakelijkheid enzo…

wellicht off toppic maar toch:
Ik durf het haast niet te zeggen, maar een van de klachten is het niet open gaan van het raam in de achterklep Smile. een andere is de oliepeilindicator die alleen maar liggende streepjes geeft en geen o-tjes en de man maar volhouden: “gisteren deed ie het goed hoor, de monteur is er de hele dag mee bezig geweest…”. ja, tzal best, maar nu ik hem kom ophalen, is het nog precies zo als toen ik hem weg bracht. derde puntje is het branden van het servicelampje als de sleutel in de stand staat vlak voor het starten (c ?): volgens het boekje moet dat niet, volgens de dealer is het een fout in het boekje (!)
De dealer stelde nog voor om de achterruit te vervangen en het eigen risico te betalen en het via mijn verzekering te spelen door het op te geven als ruitbreuk. In mijn, blijkbaar beperkte en onnozele, optiek riekt dat naar oplichting.

Ik ben dus op zoek naar een (goeie en betrouwbare) dealer. Iemand enig idee en goeie ervaringen?

Probleem van de ruit zit inderdaad voor 90% zekerheid in de ruit, moet dus vervangen worden als het probleem verholpen meot worden. Sporadisch kan het ook de schakelaar zijn of een draadbreuk.

Olieniveaumeter kan twee dingen zijn: iets teveel olie in het carter, zijn deze sensoren erg gevoelig voor. Auto meot dus ook goed horizontaal staan.
Sensor defect (komt niet vaak voor).

En waar staat volgens jou in het boekje dat het servicelampje niet brandt bij het op contact zetten? Want volgens mij hoort dit ook gewoon, doen alle controlelampjes. Alleen als de motor loopt en het servicelampje brandt dan, dan is er een probleem.

Profiel  
 
Blade_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 563
Geregistreerd: 10-02-2005

Gepost: 27 december 2005 08:31 PM
  [ # 9 ]
jauwek schreef:

voro de lampjes die horen te branden: zie bladzij 70 hoofdstuk stuurslot-contact-startmotor*.
*afhankelijk van de uitvoering of land

Ik peil gewoon iedere week, dan zie ik wat er verbruikt wordt (hoegenaamd niks). Misschien dat er wat uit raakt als ik uit de bergen terug kom Smile

Enneh… die ruit is niet stuk, geen scheuren, sterren etc., dus geen glasverzekeringskwestie en glas is bij mijn weten glas, daar zit weinig electronica in. Blijven de schakelaar en opgedampte verbindingen over. Gezien topics hierover gok ik het laatste en daarmee is het dan een electro-mechanisch probleem, waar dus de dealer… nou ja, ik ga in herhaling vervallen

Wat het lampje betreft, staat dat er inderdaad niet helemaal helder in, maar het feit is dat het dus normaal is dat ook die brant bij het op contact zetten. Pak maar een willekeurige C5 van hetzelfde type…...

Wat de oliesensor betreft: zie vorige reactie.

Met de ruit defect bedoel ik dus de bedrading die op de ruit zit, en aangezien die niet los vervangen (gerepareerd ) kan worden zal de ruit dus vervangen moeten worden. Of de schakelaar (zie vorige reactie).

Profiel  
 
automatique
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 22-03-2005

Gepost: 27 december 2005 11:20 PM
  [ # 10 ]

Bij mijn dealer kwam naar voren dat mijn auto alle akties heeft gehad. Toch had ik verkeerde velgen.

Mijn toenmalige contact bij de importeur is toen wat verder gaan neuzen en die kwam tot de conclusie dat alle akties wel zijn “afgeboekt”, bij de importeur, maar dat ze niet allemaal zijn uitgevoerd. Dit ivm met het niet kunnen bereiken van de toenmalige bestuurder via de leasemaatschappij. Dat had weer te maken met het feit dat de bestuurder na een half jaar lease, de auto zelf had overgekocht etcetera…......

De velgen zijn nu alsnog gedaan. Maar het is mij niet zeker of en zo ja welke akties zijn uitgevoerd.

Als er een aktie stuurstang komt sta ik in ieder geval wel weer vooraan.  Smile


Groet,


Gert

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook