waterman schreef:Het is een interessant detail dat die hybride achterasmodule als een geheel wordt ingekocht bij GKN Driveline.
Die van GKN schijnen geen kleine jongens te zijn! Hun beschrijving van de Hybrid4-technologie staat hier.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mooi stukje, leuk om te zien dat dit allemaal weer anders in elkaar zit dan bij de concurenten
Maar even een vraag van een technische leek aan de degene(n) die hybrid4 techniek doorgrond hebben. Het zwakke punt van de hybrid4 is volgens sommigen de versnellingsbak/koppeling. Zou het voor PSA eenvoudig zijn om een handbak te monteren of is die robotbak een essentieel onderdeel in het samenspel van de dieselmotor en die ene elektromotor? In dat laatste geval zou ik het onvermijdelijke makkelijker kunnen accepteren.
Ik las wel ergens dat een “moderne” sequentiële automaat te zwaar zou zijn. Zit daar iets in?
Bij voorbaat dank voor het antwoord.
Totaal aantal Berichten: 43020
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
De ESG bak maakt wezelijk deel uit van de hybride aandrijflijn. Technisch gezien is het bij het PSA hybridesysteem niet mogelijk gebruik te maken van een echte handbak, simpelweg omdat een voetbediende koppeling niet te combineren is met de hybridetechniek.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Dat is duidelijk. Mijn dank