3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
Iemand ervaring met een ID ouder dan 1960?
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 24 augustus 2012 10:15 AM
  [ # 31 ]
H@ns schreef:
SPAM schreef:

Een 19DS uit begin 1958. In harde staat en misschien wel eens de moeite waard ohh

Hee, hij/zij is net zo oud als ik!
..

Ik ben zelf van 1959, dus toen ik nog in de bloemkool zat was deze dame al ergens aan het rondrijden Laughing

Profiel  
 
DS-Frank
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 561
Geregistreerd: 08-11-2006

Gepost: 24 augustus 2012 10:19 AM
  [ # 32 ]

Al op leboncoin.fr gekeken SPAM? Staan meestal ook wel wat ID’s van voor 1960 op.

Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 24 augustus 2012 10:25 AM
  [ # 33 ]

Bedankt voor de tip, hier had ik ook al op zitten kijken. Echter de ds,en uit die tijd zijn spaarzamer. Persoonlijk vind ik de ds wat complexer uit die tijd.

Hier ligt wat meer uitdaging tijdens de restauratie, en ik merk dat er toch meer belangstelling komt voor deze groep ds,en.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43369
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 augustus 2012 10:33 AM
  [ # 34 ]

Kijk hier ook eens: http://www.freewebs.com/eersteneus/neuzen.htm

SPAM, je moet je écht niet vergissen in de complexiteit van zo’n auto. Nou weten we inmiddels wel dat je heel wat in huis hebt, maar een vroege DS is min of meer een rijdend prototype. Er is binnen de DS club iemand die zo’n auto helemaal nieuw gemaakt heeft. Als je die man zijn verslagen leest snap je wel wat ik bedoel. Geen idee of die stukken ook online te vinden zijn trouwens.

Een vroege DS is een prachtige auto. Een vroege ID19 ook, maar op een andere manier en beduidend “makkelijkere” gebouwd ook nog.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 24 augustus 2012 02:20 PM
  [ # 35 ]

Hier ook een goed verslag, wel in het Frans!

http://www.hd19.net/restauration/DS19 1960/DS19_1960_EPISODE01/restauration_ds191960_episode1.html

(even kopiëren en plakken)

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 24 augustus 2012 02:38 PM
  [ # 36 ]
alexander schreef:

Hier ook een goed verslag, wel in het Frans!

http://www.hd19.net/restauration/DS19 1960/DS19_1960_EPISODE01/restauration_ds191960_episode1.html

(even kopiëren en plakken)

Onderstaand werkt wel… bedankt voor de link. Ik ga hem eens doorworstelen.

http://www.hd19.net/restauration/DS19 1960/DS19_1960_EPISODE01/restauration_ds191960_episode1.html

* moet even aan elkaar worden geplakt

Profiel  
 
Gepost: 24 augustus 2012 06:59 PM
  [ # 37 ]

Op kapaza.be staat ook een 59’er te koop.

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 24 augustus 2012 07:53 PM
  [ # 38 ]

Klopt, echter is een id…. Ik heb hier al naar gekeken….

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 24 augustus 2012 07:56 PM
  [ # 39 ]

Bij deze de eerste aanzet.

We hebben nog diverse setjes contactpunten voor dit type DS 19 in voorraad.

Ik bedoel de dubbele onsteking met twee bobines.

En laat je door ‘‘W’’ niet bangmaken. In mijn ogen een unieke klus.

En een bijzonder type dat J P niet zo snel zal laten schrikken.

Tijdens de laatste Mille Miglia 2012 reed er 1een DS 19 uit 1957 mee.

Die heb ik heel uitvoerig op de foto gezet.

Belangstelling..!! geef me je E Mail.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 24 augustus 2012 08:04 PM
  [ # 40 ]

En als ik de foto zie kan ik je helemaal begrijpen.

Is nog helemaal origineel en heeft alleen een bollenwissel ondergaan zo te zien

en er is iets voor de radiateur verdwenen.

DOEN…!

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 832
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 24 augustus 2012 08:58 PM
  [ # 41 ]

Mooie bak. Ook dat dashboard vind ik mooi, er zit stoormlijning in.

Wat is dat metalen klepje met die witte knop erop?  2e Foto, bij de voetenruitme van de pasagier.

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 24 augustus 2012 09:03 PM
  [ # 42 ]

Frisse lucht voor de tenen Wink

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 25 augustus 2012 10:19 AM
  [ # 43 ]

Hay SPAM

Deze, Franse DS ‘59, weet ik nog in Belgie te koop staan
http://nl.kapaza.be/antwerpen/citroen-citroen-ds-id-65757511.htm

Hij heeft ook nog een ‘65 in betere staat maar dat zal jou iets minder aanspreken

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 832
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 25 augustus 2012 11:09 AM
  [ # 44 ]

Bedankt SPAM, wilde het graagweten.

Een restauratie voor zo’n oud beestje zal veel uit onderdelen zoeken bestaan lijkt me. Op hd19 zie je ie gast ook veel met hydraulische componenten in de weer. Uit elkaar halen, rubberttjes er weer in.  Ding in elkaar, lekt weer ergens… Geduld klus! Waarschijnlijk ook een stuk duurder vanwege de schaarste van de onderdelen. Het lijkt me dat je meer onderdelen moet repareren, i.p.v. bestel een andere.

Wel echt mooi, het lijkt vooral van binnen een andere auto als ik hem vergelijk met mijn ds uit ‘70.

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 26 augustus 2012 12:55 PM
  [ # 45 ]

Als je restaureren leuk vind, zou ik zeker voor een DS gaan. Het is authentieker, complexer (dus een grotere uitdaging) en als ze klaar is heb je er een nog trotser gevoel over dat het je wel gelukt is. Allemaal plussen die de negatieve zaken van zo’n dame naar de achtergrond doen verdwijnen. En daarnaast heb je toch al een ID? Leuk man, gewoon doen en het is nog net even iets mooier dan een vroeg ID (maar dat is natuurlijk smaak).

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook