H@ns schreef:SPAM schreef:Een 19DS uit begin 1958. In harde staat en misschien wel eens de moeite waard
Hee, hij/zij is net zo oud als ik!
..
Ik ben zelf van 1959, dus toen ik nog in de bloemkool zat was deze dame al ergens aan het rondrijden
Al op leboncoin.fr gekeken SPAM? Staan meestal ook wel wat ID’s van voor 1960 op.
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl
Bedankt voor de tip, hier had ik ook al op zitten kijken. Echter de ds,en uit die tijd zijn spaarzamer. Persoonlijk vind ik de ds wat complexer uit die tijd.
Hier ligt wat meer uitdaging tijdens de restauratie, en ik merk dat er toch meer belangstelling komt voor deze groep ds,en.














































Totaal aantal Berichten: 43369
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kijk hier ook eens: http://www.freewebs.com/eersteneus/neuzen.htm
SPAM, je moet je écht niet vergissen in de complexiteit van zo’n auto. Nou weten we inmiddels wel dat je heel wat in huis hebt, maar een vroege DS is min of meer een rijdend prototype. Er is binnen de DS club iemand die zo’n auto helemaal nieuw gemaakt heeft. Als je die man zijn verslagen leest snap je wel wat ik bedoel. Geen idee of die stukken ook online te vinden zijn trouwens.
Een vroege DS is een prachtige auto. Een vroege ID19 ook, maar op een andere manier en beduidend “makkelijkere” gebouwd ook nog.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Hier ook een goed verslag, wel in het Frans!
http://www.hd19.net/restauration/DS19 1960/DS19_1960_EPISODE01/restauration_ds191960_episode1.html
(even kopiëren en plakken)
alexander schreef:Hier ook een goed verslag, wel in het Frans!
http://www.hd19.net/restauration/DS19 1960/DS19_1960_EPISODE01/restauration_ds191960_episode1.html
(even kopiëren en plakken)
Onderstaand werkt wel… bedankt voor de link. Ik ga hem eens doorworstelen.
http://www.hd19.net/restauration/DS19 1960/DS19_1960_EPISODE01/restauration_ds191960_episode1.html
* moet even aan elkaar worden geplakt


































Totaal aantal Berichten: 15730
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Op kapaza.be staat ook een 59’er te koop.
Klopt, echter is een id…. Ik heb hier al naar gekeken….












Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Bij deze de eerste aanzet.
We hebben nog diverse setjes contactpunten voor dit type DS 19 in voorraad.
Ik bedoel de dubbele onsteking met twee bobines.
En laat je door ‘‘W’’ niet bangmaken. In mijn ogen een unieke klus.
En een bijzonder type dat J P niet zo snel zal laten schrikken.
Tijdens de laatste Mille Miglia 2012 reed er 1een DS 19 uit 1957 mee.
Die heb ik heel uitvoerig op de foto gezet.
Belangstelling..!! geef me je E Mail.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.












Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
En als ik de foto zie kan ik je helemaal begrijpen.
Is nog helemaal origineel en heeft alleen een bollenwissel ondergaan zo te zien
en er is iets voor de radiateur verdwenen.
DOEN…!
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.









Totaal aantal Berichten: 832
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Mooie bak. Ook dat dashboard vind ik mooi, er zit stoormlijning in.
Wat is dat metalen klepje met die witte knop erop? 2e Foto, bij de voetenruitme van de pasagier.
Frisse lucht voor de tenen
Hay SPAM
Deze, Franse DS ‘59, weet ik nog in Belgie te koop staan
http://nl.kapaza.be/antwerpen/citroen-citroen-ds-id-65757511.htm
Hij heeft ook nog een ‘65 in betere staat maar dat zal jou iets minder aanspreken
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand









Totaal aantal Berichten: 832
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Bedankt SPAM, wilde het graagweten.
Een restauratie voor zo’n oud beestje zal veel uit onderdelen zoeken bestaan lijkt me. Op hd19 zie je ie gast ook veel met hydraulische componenten in de weer. Uit elkaar halen, rubberttjes er weer in. Ding in elkaar, lekt weer ergens… Geduld klus! Waarschijnlijk ook een stuk duurder vanwege de schaarste van de onderdelen. Het lijkt me dat je meer onderdelen moet repareren, i.p.v. bestel een andere.
Wel echt mooi, het lijkt vooral van binnen een andere auto als ik hem vergelijk met mijn ds uit ‘70.









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Als je restaureren leuk vind, zou ik zeker voor een DS gaan. Het is authentieker, complexer (dus een grotere uitdaging) en als ze klaar is heb je er een nog trotser gevoel over dat het je wel gelukt is. Allemaal plussen die de negatieve zaken van zo’n dame naar de achtergrond doen verdwijnen. En daarnaast heb je toch al een ID? Leuk man, gewoon doen en het is nog net even iets mooier dan een vroeg ID (maar dat is natuurlijk smaak).
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971