‘t blijft apart, zo’n 25RI
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250


























Totaal aantal Berichten: 7611
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Die Prestige lijkt heel netjes. En dan is’t niet duur.
Die RI is merkwaardig: la version limitée avec le moteur 2,5 Turbo de la GTi, sans le Turbo. En dan onder de kap wel het woord Turbo vol in het zicht.












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het is ook geen turbo blok, alleen de inlaat is vanaf een turbo erop gezet denk ik.
Een turbo blok heeft veel meer slangen
Daarom staat het denk ik ook in de tekst, om ervoor te zorgen dat er geen verkeerde conclusies getrokken worden




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo


























Totaal aantal Berichten: 7611
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Loopt wel, geen vermogen. Volgens eigen zeggen nauwelijks roest. Onderdelen donor of binnenkort naar de sloop. Sneu hoor.
























Totaal aantal Berichten: 5523
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ai, wie redt deze schoonheid! Op foto ziet ze er goed uit…
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Een CX met veel roest kan je overwegen om naar de sloop te brengen als er echt teveel werk aan zit.
Een CX met een kapotte motor lijkt me gewoon te fixen. Wellicht mag de CX voor weinig weg, dan kan je na het fixen of vervangen van het blok er nog een leuke auto aan hebben
Ik ben hier nieuw, en zoekende naar mijn eerste Citroen omdat het comfort en de techniek me wel aanstaan. Ik zocht eigenlijk een Xantia op LPG (keek ook al met een scheef oog naar een C5, maar dat is zowel in aanschaf als in belasting net weer even duurder), maar bij het bladeren op MP viel mijn oog op deze (was nog niet langsgekomen in dit topic, meen ik):
http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/586517035-citroen-cx-22-trs-lpg-belastingvrij-1985-phase2.html
Volgens de RDW zonder APK, maar hoort dat niet automatisch bij de kentekenkeuring?
Iemand enig idee of ik een addertje onder het gras moet zoeken? De prijs lijkt me opzich niet onredelijk, of toch wel?
Je kunt een auto uit de EU op kenteken zetten zonder direct een APK te doen. Je hebt de keus, met of zonder APK. Het kan zijn dat de auto bij de import niet APK-waardig was. Wat ook het geval kan zijn, is dat de auto nog even toe kan met een nog geldige controle technique.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Koop dan meteen een mooie en goede!
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Die wegenbelasting zit de verkoop dwars.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007
- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Ik wil niet voorbarig zijn… maar het koppelingspendaal van die 85-er hangt er voor mij bekend bij.
Ik denk dat er voor die centen nog wel wat werk (gratis) bij zit. Is de roestpreventie niet beter van een originele Hollander… Dat zou ik eerst eens nader onderzoeken voor de aankoop…
CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook














































Totaal aantal Berichten: 43424
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
alsjemenou76 schreef:... maar dit koppelingspendaal hangt er voor mij bekend bij….
wat bedoel je daarmee?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
En een witte 22TRS is lekker veilig, oerdegelijk en betrouwbaar. Jammer dat ie wit is
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
“Ik ben niet de beste, maar wel arrogant”
hahaha, komt me bekend voor maar niet in die volgorde
die prestige zal wel wat werk aan zitten, als ie onderaan rot is, kan ie misschien nog voor donor dienen (interieur)