Totaal aantal Berichten: 7604
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Beau Wouda heeft die stripjes op mijn CX vernieuwd ‘vanaf de rol’. Moet je heeeel dicht op staan om dat te zien. ‘t Waren origineel ook al plakstripjes, i.t.t. de roestvrijstalen strips onder de zijruiten die aan pennetjes geklemd zitten. [edit] maar dat is al gezegd [einde edit]

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Inderdaad, die strips vanaf de rol zijn echt keurig. Ik zou geen moeite doen om de wereld af te zoeken naar originele (die, eenmaal geplakt, nimmer fraai van een auto af gaan komen). Je moet ze wel allemaal vervangen dan, want er is wel enig verschil zichtbaar met die uit 1988.
Alleen op een strenge originaliteitskeuring zal een ‘neuzeljury’ het zien, maar dan moeten ze er speciaal op gaan letten.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

Totaal aantal Berichten: 17420
- CX 2400 Super
De neuzeljury van mijn auto ben ik zelf . Noodgedwongen zal ik de “strips van de rol” waarschijnlijk over het hoofd gaan zien…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Totaal aantal Berichten: 7604
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive

Totaal aantal Berichten: 831
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Waarom probeer je die strips niet nog even op te poetsen met aluminiumpoets. Met dat spul heb ik het nodige verweerde staal weer in mooie staat gekregen. Het is het proberen waard en als het mooi word hoef je niet aan die stirps te gaan lopen peuteren om ze los te krijgen.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Totaal aantal Berichten: 3205
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
toen ik mijn Prestige kocht waren de strips boven de stootstrips ook verweerd, precies ook een laagje die losliet (zoals dat ook nogal eens op alu velgen voorkomt) dus poetsen heeft hier geen zin, ik heb er toen ook via CX basis een bepaalde lengte op rol laten komen, en het is in ieder geval VEEEEEL mooier dan die verweerde loskomende strips
wel een werkje voor een geduldige hand, anders durven ze nogal eens golven, doordat ze van de rol komen

- CX 2400 Super
De winter staat weer voor de deur. Dan zal de PT2 fijn binnen mogen staan. Vandaag ben ik hem even gaan laten zien hoe goed hij het bij mij heeft. De soortgenoten die al een paar winters buiten staan, zijn er duidelijk minder aan toe…
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Hahahaha! En? Liet hij ‘het’ spontaan lopen toen hij die horror zag?

- CX 2400 Super
Nee, het opvoedkundige uitje heeft niet het gewenste resultaat gehad. Hij start toch weer moeilijk…

- CX 2400 Super
Harry, als jij het voorgaande bericht leest: niet wéér over een Vxxx beginnen, hè!
Ik zal er niet weer over beginnen Rens, maar wat zonde van die CXen die daar staan te verpauperen.
Harry.
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

- CX 2400 Super
Vreemd genoeg zijn de Turbo-schildjes op de voorspatschermen beter dan de mijne. Ik heb daarover juist een e-mail aan de garage geschreven.

- CX 2400 Super
Afgelopen zaterdag had ik de Prestige uit de stalling gehaald om hem van het mooie weer te laten genieten. Zaterdagavond laat kreeg ik bericht van Pakistaanse zakenpartners dat ze hun eerdere reisplannen veranderd hadden en zondag naar Luik wilden komen. Of ik een hotel en de transfer vanaf de luchthaven van Düsseldorf kon regelen. Op de late zaterdagavond is er maar een manier om dat te regelen: direct antwoorden dat je hen zelf zal afhalen. Het plan was dus om zondagochtend vroeg de Prestige weer terug naar de stalling te brengen en met de dagelijkse auto naar Düsseldorf te rijden. Natuurlijk was daarvoor niet voldoende tijd. Ondanks deze ellenlange inleiding was de Prestige snel in Düsseldorf. Mijn gasten hadden zoiets nog nooit gezien. Keken ze aanvankelijk nog wat skeptisch, al snel waren ze ingenomen met het comfort, met de ruimte achterin en met het design van het dashboard en het stuurwiel. Toch handig om het ijs te breken, zo’n rare auto!
Op de E40 bij Battice haalden we nog een mooie, witte GS in. Het was een origineel Belgische, want hij had zo’n loeier van een after-market mistachterlicht naast de nummerplaat waarmee veel Belgische auto’s in het midden van de jaren ‘70 geretrofit werden. De bestuurder liet duidelijk blijken de aanblik van een CX wel te waarderen.
Gisteren en vandaag mocht de Prestige nog een Ronde van Vlaanderen rijden, waarbij hij veel positieve reacties ontlokte. Vanavond in de file op de ring van Brussel zijn er meerdere foto’s gemaakt. Inmiddels weer thuis, staat de teller op 93.000 km. Hij heeft zich perfect gehouden en zich zelfs bij het starten niet één keer misdragen. Wie schrijft hier ook al weer “het zijn gewoon heel goede auto’s”? Je zou het bijna gaan geloven…

Totaal aantal Berichten: 3205
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
zaaaalig voor je, ben jaloers op je (of toch op je Prestige :p)

Totaal aantal Berichten: 6508
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Wie schrijft hier ook al weer “het zijn gewoon heel goede auto’s”? Je zou het bijna gaan geloven…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)