3 van de 29
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
zekeringen ds19 1958
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5388
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 19 oktober 2012 11:29 PM
  [ # 31 ]

Wel grappig dat er ineens meerdere ‘58 ers opduiken!
Allemaal meerlingzusjes?

Profiel  
 
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 20 oktober 2012 02:05 PM
  [ # 32 ]
SPAM schreef:

Ton,

Hoe staat het inmiddels met de dame, ben best benieuwd.

Goedemiddag, ik heb helaas veel te weinig tijd dus ik moet jullie vooralsnog telleurstellen. Contactslot uit elkaar gehaald-kogeltjes kwijt natuurlijk-weer gevonden, schoongemaakt en weer gemonteerd. Er waren inslijtingen te zien van de kogels in de contacten maar het leek mij dat het gewoon moet werken. Maar nee, geen spanning op mijn dashboard, althans geen lampjes die branden. Dat is dus de volgende stap.

Groeten

Ton

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 20 oktober 2012 02:51 PM
  [ # 33 ]

Hou vol Wink

Profiel  
 
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 04 november 2012 07:36 PM
  [ # 34 ]

Vandaag een paar uurtjes besteed aan het electra plan…massakabel losgehaald, schoongemaakt, vastgezet aan 2 kanten.. Pluspool idem. Vervolgens het startrelais losgehaald. Gisteren eea over zitten lezen. Hier en op andere bronnen. Vond een elektra schema op dit forum voor 1957-1960 wat wel helder is. Jammer dat de kleurcodes van de draadjes te vaag zijn om te lezen. En ik heb nog steeds geen boek.
Relais losgehaald en schoongemaakt. 1 van de holnietjes was losgeraakt en die is nu vervangen door een boutje/moertje/ringetje. Beetje WD40, boel weer gemonteerd en jawel….licht in de duisternis! Op het dashboard…benzinemeter schiet omhoog met 20 jaar oude benzine, motor draait rond op de hefboom van de versnellingsbak en zelfs haar knipperlichtjes v/a rechts doen het evenals…de claxon.

Ik heb spanning (6v) op de primaire kant van de 2 bobines….1e bougie met massa op het kleppendeksel gehouden…geen vonk.

Volgende stap: bobines nameten….ik vermoed dat ik bij de ontsteking moet zijn….en ik begreep van Waterman dat dat geen pretje is…..

Ook maar meteen een foto/video verslagje aan het maken want anders komt dat er nooit van.

Aankomst van de auto in Zaandam. 20 jaar geleden gekocht in de Dordogne en al die tijd dus opgeslagen geweest. Na een -krijg hem rijdend operatie- van een lokale garage is ze onder eigen stoom naar Nederland gekomen… lekke benzinetank, lekke banden, om de 100 km tanken…om het 2 km voor de bestemming op te geven….1992…

https://picasaweb.google.com/107438370753668618277/DS19December1958Introductie

Fotos van contactslot en startrelais hier…..

https://picasaweb.google.com/107438370753668618277/DS191958Contactslot

https://picasaweb.google.com/107438370753668618277/DS191958Startrelais

en een filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=HW27pnHonUg

Wordt vervolgd

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 04 november 2012 08:54 PM
  [ # 35 ]

Mooi filmpje… en dat geluid van die richtingaanwijzer very good

Profiel  
 
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 04 november 2012 09:15 PM
  [ # 36 ]

Dank je…;-)

Was echt een eerste overwinning voor me

Ik neem aan dat je HD19.net kent als hulp bij jouw restauratie….

Groet!

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 04 november 2012 09:25 PM
  [ # 37 ]

Bedankt voor de tip, ik heb hem wel eens gezien. Ik ga meestal direct met het WPHB aan de gang, maar zo’n site om even te spieken is nooit weg Wink

Profiel  
 
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 04 november 2012 09:25 PM
  [ # 38 ]

Zo te zien heb je geen hulp nodig haha….maar wel mooie referentie toch

Profiel  
 
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 04 november 2012 09:28 PM
  [ # 39 ]

Heb jij een wphb voor 58? Ben bezig en heb ook een contact maar moet een afspraak maken, ophalen en scannen…

Profiel  
 
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 04 november 2012 09:30 PM
  [ # 40 ]

Het antwoord om on topic te blijven…..een 58-er heeft geen zekeringen….ik weet niet of ik hier mag doorgaan met mijn sporadische verhalen over de vooruitgang van mijn dame….Moderator?

Profiel  
 
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 04 november 2012 09:34 PM
  [ # 41 ]

SPAM, ik heb de man van HD19.net gesproken en hij adviseert ten zeertse om van rood naar groen over te stappen….staat een heel verhaal op zijn site met onderzoek en uitleg…

Maar misschien wist je dat ook al

Ik wil graag het patina houden wat de auto nu heeft, mensen zeggen wel eens niks aan doen…geweldig zo met 20 jaar stof erop….

Zal lastig zijn want de koets is mooi maar zal echt gespoten moeten worden…lastige keuzes

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 04 november 2012 09:37 PM
  [ # 42 ]

Gewoon over het stof heen spuiten Laughing

Profiel  
 
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 04 november 2012 10:36 PM
  [ # 43 ]

gedaan met motorolie toen ik haar wegzette 20 jaar terug….wel goed geweest…niks geleden zeg maar…;-)

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 november 2012 10:45 PM
  [ # 44 ]
TonW schreef:

Het antwoord om on topic te blijven…..een 58-er heeft geen zekeringen….ik weet niet of ik hier mag doorgaan met mijn sporadische verhalen over de vooruitgang van mijn dame….Moderator?

Dat mag je!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
van Akere
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 28-09-2009

- Traction Avant 7c
Gepost: 05 november 2012 02:10 PM
  [ # 45 ]

Wat een prachtige wagen!
Even een vraag. Waar bevind bij jullie wagens het ingeslagen chassisnummer? Ik kan dat bij mijn DS uit 1961 zo direct niet vinden.

Profiel  
 
 
3 van de 29
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook