camemBert schreef:vind ik niet echt gezond overkomen, lijkt me een bron van uitslag en/of irritaties op de huid.
Hoe krijg je het weer uit de huid?
Op je duim blazen
Bij mij ploppen m’n oren dan schoon…
Ow, wat zijn we weer on topic!
Best goed spul hoor, die vloeibare handschoen.
Nog nooit last gehad.
Alleen als je veel wast met schurende zeep werkt toch niet goed meer, ook al smeer je het steeds opnieuw in.
“Leer” heeft toch ook z’n grenzen…














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Geleerd van opa; koffieprut met afwasmiddel; werkt als een bom en irriteert niet; gewoon je koffie uit je oude koffiefilter halen; eetlepel is genoeg, afwasmiddel erbij en voila! handen brandschoon.














































Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Werkt inderdaad als een tijger!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Han S schreef:
Is dit wat?
Voordeel: Het gevoel in de vingers blijft goed
Nadeel: Erg duur
Zelf gebruik ik deze altijd met de latex handschoenen eronder,handen worden toch nog erg smerig,en je kunt ze uitwassen al wordt de rubber laag dan minder soepel.
Maar wel erg fijne handschoentjes, met zeer goede pasvorm.
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter
camemBert schreef:deze gebruik ik en kosten 1,08 euro, en ze zijn al zwart
:
hier te krijgen
http://www.werkhandschoenenconcurrent.nl/bull-flex-p-1264.html
Voordeel:goedkoper dan de hyflex
Nadeel minder gevoel in de vingers en wat stugger
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter
Misschien kunnen we een topic starten met “handige sleuteltips” !
Gereedschap, reinigingsmiddel en handbescherming en zo.
H@ns schreef:Misschien kunnen we een topic starten met “handige sleuteltips” !
Gereedschap, reinigingsmiddel en handbescherming en zo.
Goed idee!!!
Tip 1
Stel niet uit tot morgen wat u vandaag door een ander kunt laten doen
Grapje,maar lijkt me echt een goed idee
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter
Latex handschoentjes ventileren niet en zijn snel kapot. Het gaat niet om het beschermen van je handen tegen vuil, maar tegen giftige stoffen welke via de huid het lichaam binnen dringen.
Han S schreef:Latex handschoentjes ventileren niet en zijn snel kapot. Het gaat niet om het beschermen van je handen tegen vuil, maar tegen giftige stoffen welke via de huid het lichaam binnen dringen.
Juist ook daarom draag ik deze latex handschoentjes onder de hypex handschoenen,na een dagje sleutelen dringt er erg veel door.
In mijn vroegere functie als draaier frezer gebruikte ik ze ook ivm met de koelvloeistoffen ,en natuurlijk de braampjes.
Ja je zult denken waarom maar er zit veel rotzooi in die koelvloeistof en smeermiddelen ook verschimmelen bepaalde vloeistoffen uitslag als gevolg en jeuk veel jeuk.
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter















Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Toch mooi dat de eerste paar pagina’s gaan over het wisselen van de motor en daarna alleen maar over handschoenen. Misschien moet de topic titel ook even aangepast worden naar “Hoe met schone handen een motor te wisselen”
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.




Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 29-07-2003
- ID/DS DS 21 IE Pallas
- C4 (2004-heden) 1.6 HDiF
bartjes schreef:“Hoe met schone handen een motor te wisselen”
Antwoord: bel een garage en blijf thuis…..
De charme van sleutelen is toch dat je vies wordt?
Peter van Essen
DS 21 IE Pallas h, 1970
Renault Espace
Ik heb overigens bij de Action een stapel van die dure handschoenen gekocht voor 99 cent per paar. (sorry voor OT) Een monteur op een ander forum heeft meer dan 20 jaar met blote handen in al die chemische zooi en afgewerkte olie lopen grutten en heeft nu leukemie. De dokters schrijven dit toe aan die 20 jaar zooi. Ik vind dat een sterke bewering, maar ondertussen wel een extra motief om handschoenen te gebruiken en als we het toch over motorwissels hebben: gewoon doen.
Vanmiddag ga ik een kop van een zescilinder in elkaar bouwen, twee bovenliggende nokkenassen en stelplaatjes en de handschoenen gaan aan.
Veel succes met de motorwissel, of rijd je al?


Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 21-12-2004
- ID/DS DS 23 Pallas
Haha, post ik even een paar dagen niet op het forum, ontspoort de discussie gelijk Maar om op het onderwerp motorwissel terug te komen: Inmiddels zit het hele spulletje inderdaad weer in elkaar, carb schoongemaakt, ontsteking afgesteld, nieuwe bougies en pijpjes, en een keertje gereden en warm laten lopen. Auto is uit de schorsing, in de verzekering, en rijdbaar. Vandaag heb ik nog wat kleine dingetjes afgemaakt. Als eerste de ruitensproeier, de pomp is kapot, een universele gemonteerd. De oude maakte een hoop herrie maar er gebeurde verder vrij weinig. Dus maar even opgelost met het pompje van een automaterialenzaak. Verder de binnenspiegel weer vastgeplakt op de ruit. Zit er dus ook weer op. Inmiddels is de auto ook een keer gestofzuigd en afgewassen. Dus het is nu bijna klaar
Zal binnenkort ook nog wat foto’s online zetten. En uiteraard ga ik verder met de DS, in de toekomst nieuwe regengoten, kofferbakreparatie, ontroesten, want helemaal nieuw is hij natuurlijk niet meer. Maar dat is voor het vervolg!
Groetjes
Ice
Ice, Den Haag
DS 21/3 Pallas, Alfa 145 1.9 JTD
Nog ff off topic: is de dame APK gekeurd? Zo niet dan kun je nog deze week een bekeuring zien komen van 126 euro en in beroep gaan is zonde van de energie.
Er is daar het een en ander over te vinden op dit forum.