Er valt me iets op aan die bobines:
Zoals bij mij nu aanwezig zijn.
en bij jouw…. volgens mij zit er verschil in de bobines.
Volgens mij is de kabel die is aangesloten op de bobine verbonden met de 2e bougie en niet de 1e, die zit dus nergens op. OF ik verkijk me op de verdraaing in de kabels.
Klopt, de kabel van de voorste cilinder is eraf op deze foto….maar jouw bobines zijn ook anders lijkt het wel.
Zie dat je je mooie moer nog hebt op die grote groene schijf op het kleppendeksel….(zit een filter onder meen ik).
Die van mij is eraf gelopen tijdens de rit van FR naar NL toendertijd en toen onderweg vervangen door een moer ordinaire. Speur op Citromobile altijd alle bakjes af naar zo’n moer haha..zonder succes tot op heden.





























Totaal aantal Berichten: 10492
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
SPAM schreef:Er valt me iets op aan die bobines:
Zoals bij mij nu aanwezig zijn.
en bij jouw…. volgens mij zit er verschil in de bobines.
Volgens mij is de kabel die is aangesloten op de bobine verbonden met de 2e bougie en niet de 1e, die zit dus nergens op. OF ik verkijk me op de verdraaing in de kabels.
Het lijkt er op dat jij bobines van een eend hebt.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.














































Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat hoort zo.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Willen de echte bobines nu opstaan dan? Waterman is dat echt zo? Moet een paar dagen naar Duitsland voor een project maar ga meteen 2 nieuwe scoren om alle toeval uit te sluiten.
Dan rest de contactpunten….zucht














































Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Op een ds met dubbel contactpunten systeem en 2 dubbel uitgevoerde bobines zitten 2 6volt bobines uit een 2cv.
Er zijn evenwel verschillende merken door elkaar heen gebruikt, en daarom kan het zijn dat men verschil ziet tussen diverse auto’s.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste














































Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
SPAM schreef:Kijk eens op
![]()
http://www.armisoft.nl/autotechniek/citroen-2cv/2cv-ontsteking.html
En dat dus dubbel, aangestuurd door puntjes waar je niet of nauwelijks bij kunt komen. Prachtig!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
puntjes en condensatoren ook hetzelfde?
prachtig?... ach….eigenzinnigprachtigongeloofelijkgeknutselvaninpaniekvoorafleveringzijndeFranseingenieurs heeftookzijncharmeconstructie
Waterman je zei nauwelijks….is er nog hoop dan?


































Totaal aantal Berichten: 15731
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Je neemt een tractionblok, waar je een crossflowkop op bedenkt en komt dan tot de conclusie dat je ontsteking niet onder het inlaatspruitstuk past, omdat dat vroeger aan de andere kant van het blok zat…
Wat is crossflow?


































Totaal aantal Berichten: 15731
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Inlaat aan de ene, uitlaat aan de andere kant van de kop.


































Totaal aantal Berichten: 15731
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Bij dit blok zit de inlaat links, bij de TA-versie zit zowel in- als uitlaat aan de rechterkant.
Heb een vraagje uitgezet naar BCCP.nl / Lumenition of ze hier iets voor hebben….ze zeggen dat als het er niet is ze het kunnen maken