4 van de 34
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

CX 2.2 trs revisie van vanalles
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291

Gepost: 31 oktober 2012 11:25 PM
  [ # 46 ]

hartelijk dank voor alle info, zeer bruikbaar. Ben naar de plaatselijke citroen beun geweest en die kwam met een zeer mooie slang op de proppen die iets dikker en inwendig groter is dan de oude maar lhm proof en zeer goed aan te drukken. Deze en een kunstof verbindings- stukje deed het werk. De dikke slang heeft een 90 graden hoek dus veel minder gepriegel en geschuur tegen andere delen. Wel voor de zekerheid 2 slangenklemmen gebruikt. Gestart en lhm bijgevuld, perfect.
Nu 6 november mijn kenteken en dan rustig opbouwen en als de regering het toe laat rijden.

@ Leo, ik vind het zeer onbaatzuchtig om als je een eigen toko hebt zoveel info te geven. Bedankt, Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  

Gepost: 01 november 2012 12:10 AM
  [ # 47 ]

Dank je Ad!  Smile  Ik vind het simpelweg leuk mensen te kunnen helpen met wat ik weet door ervaring. Ik vind het ook belangrijk dat we elkaar helpen onze hobby leuk te houden. Daar hoeft niet altijd een direct geldelijk gewin tegenover te staan wat mij betreft. Uiteraard leef ik wel van de CX business, dus ik zie het ook wel als lange termijn promotie. Altijd leuk als men af en toe ons bannertje hierboven opmerkt of de werkplaats binnen stapt, zal ik maar zeggen. Laughing 

Tof dat je een slang gevonden hebt. Aan de vorm te ‘horen’ is het een aanzuigslang voor de pomp en dus niet verstevigd op die knik want niet berekend op zoveel druk. Maar goed, als hij het doet, dan doet hij het.

En natuurlijk mag ook jij rijden van de regering!!! Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

atak
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 06 november 2012 08:08 PM
  [ # 48 ]

Vandaag de auto een nederlands kenteken laten geven bij het rdw en direct een test apk laten uitvoeren.

En het viel mee gelukkig.

remschijf rechts was roestig maar dat is gewoon een kwestie van een paar keer goed remmen neem ik aan.

Stadslichten deden het niet beide, ik hoop alleen een massa kwestie en niet dat ze niet zijn aangesloten want er zit een ander dashboard in.

Ook een massa kwestie is dat de achterlichten zwakker worden als de knipperlichten aan staan.

En een gordel rolt niet lekker uit.

O ja, ik moest de leidingen met een staalborstel schoon maken en in de tectyl zetten.

Valt mee toch voor een auto van €1000.

Hij rijdt heerlijk en als ik het voorgaande en de distributie riemen en de span rollen heb vernieuwd ga ik voor de echte apk.

Bodem is haast helemaal hard, 1 slechte plek naast de tank en behoeft geen spoed reparaties of las werk.

Helemaal blij, Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  

puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 06 november 2012 09:56 PM
  [ # 49 ]

Lijkt me een mooie wagen, geluk ermee.

quote]O ja, ik moest de leidingen met een staalborstel schoon maken en in de tectyl zetten.

Mag dat dan in Nederland bij de apk? In Engeland in elk geval absoluut niet, want eventuele roestschade is dan niet zichtbaar voor de keurmeester? Misschien beter is ontroesten en aflakken? Tectyl kan ook weer op termijn vocht vasthouden?

Zelf weet ik ook de ideale oplossing niet voor dit probleem, ben beniewd hoe anderen dit oplossen?

Succes in elk geval.

Profiel  

Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2214

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 06 november 2012 10:08 PM
  [ # 50 ]

Oplossing is natuurlijk heel simpel,  Wink

nieuwe leidingen die roesten niet meer zijn van ander materiaal.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  

citroencx.eu
Facebook

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2427

Gepost: 06 november 2012 10:19 PM
  [ # 51 ]

Idd wat aparte raad van een RDW(?) keurmeester?
Ik doe ondertussen bij twijfel vervangen. Vaak blijkt dan als je het loshaalt dat de leiding dan bij weinig mishandeling al breekt/scheurt!
Een CX van 1000 euro is wel al bijna economisch totallos als alle leidingen vervangen moeten worden. Maar als je het zelf kan ben je (zonder brug) binnen een dag klaar en dat scheelt toch fors in de kosten.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 06 november 2012 10:19 PM
  [ # 52 ]

Maar het mag dus kennelijk wel bij de apk? Dat vind ik dan toch wel weer bedenkelijk. Dat gezegd zijnde, mijn goedgekeurde leiding, knapte ook een keertje en ondanks mijn ‘goede’ zorgen had ik dat niet aan zien komen.

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2427

Gepost: 06 november 2012 10:28 PM
  [ # 53 ]

Er mag geen putcorrosie aanwezig zijn. Als het alleen lichte oppervlakteroest is mag het wel. Maar van het een naar het ander duurt nooit zo lang. Tectiel remt dat proces ook niet.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

Gepost: 06 november 2012 10:41 PM
  [ # 54 ]

Een tip: Ik zou eerst een brug huren (of in elk geval zorgen dat je er eentje ergens mag gebruiken) en dan met schuurpapier (staalborstel gaat niet lukken)) alle leidingen schoon schuren, waarbij je ze juist ook uit die klemmetjes klikken moet! Dit zijn de kritieke plekken, soms breken ze al als je ze eruit haalt, maar dan weet je ook genoeg. Je bent hier rustig een half dagje zoet mee, als je het grondig doet.

En let specifiek ook op de leidingen die van links naar rechts over de ‘achterbug’ lopen. Dit zijn er zes en die zijn heel vaak slecht, want dit is een vochtige plek.  Kijk ook goed naar de achterste remleidingen (met die grote krul erin) want die kunnen ook behoorlijk roesten.

Bij twijfel écht vervangen, want als die HD-leidingen onderweg knappen, ontstaat er een nevel van (brandbare!) LHM en ligt de CX in no-time plat op zijn buik en dan is het erg lastig haar weer thuis en op een brug te krijgen voor herstelwerkzaamheden.

Vervangen zoals genoemd met roestvrij materiaal van koper/nikkel is het allerbeste.

Als alles er na de schuurpapierbehandeling gewoon betrouwbaar uitziet, dus geen putcorrosie, kun je het wel behandelen met een anti-roestmiddel, maar nooit dichtkalken, want je wilt het kunnen blijven checken!
De APK meester moet sowieso zien hoe de leiding eruit ziet na jouw werk.  Dit geldt ook voor laswerk: dit mag je pas wegkitten/overschilderen nadat de keermeester het gecontroleerd heeft.

Profiel  

Gepost: 06 november 2012 10:49 PM
  [ # 55 ]
atak schreef:

Stadslichten deden het niet beide, ik hoop alleen een massa kwestie en niet dat ze niet zijn aangesloten want er zit een ander dashboard in.

O ja, nog een tip: na aanpassingen van dit kaliber met onbekende herkomst, is het heel verstandig eens te bekijken hoe e.e.a. is uitgevoerd. Je wilt namelijk geen kortsluiting achter het dashboard.
Bij de Série 2 lunule (dat is de unit waar je tellerblok inzit) had men besloten om ruitenwisserbediening en lichtschakelaar te verwisselen van links naar rechts. Als men dus bij het ombouwen ook een complete originele Turbodiesel 2 kabelboom heeft aangelegd, is er niets aan het handje, maar is dit niet het geval, dan heeft men op een andere manier de bediening moeten omleiden. Ik zou dus even het ‘petje’ eraf schroeven (6 schroefjes zichtbaar aan de voorkant, 2 aan elke onderkant onder de satellieten) en kijken hoe dit gedaan is. Gewoon om zeker te zijn.  Wink

Kan uiteraard ook makkelijk een massaprobleem zijn (dit eerst checken), maar wees enorm voorzichtig bij het eruit halen van die knipperlichten!! 9 van de 10 zijn al gesneuveld omdat mensen dit te ruig deden en ze zijn hierdoor extreem schaars en tevens duur aan het worden!!!!!!!

Profiel  

atak
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 11 november 2012 09:47 PM
  [ # 56 ]

De knipperlichten zijn er heel uit en er staat geen stroom op de stekkers. Sh#t. Dus nu zoeken waar het stroompje vandaan hoort te komen.

Maar er is ook een andere oplossing

http://www.rdae.nl/t40205-tijdrelais-universeel-p-2636.html

Van een contact + een stroom halen en de stadslampen apart aansluiten. Is al eens gedaan hier op het forum, daar heb ik het ook vandaan. Iemand nog andere suggesties? Ik ga ook nog onder de lunule kijken wat zich daar afspeelt. In de achterbak is het een chaos van doorverbonden/afgeblokte draden en daar ga ik op een zomerse dag eens voor zitten.

Salut, Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  

atak
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 11 november 2012 11:05 PM
  [ # 57 ]

Ik zit het elektrisch schema te lezen en zie dat het parkeerlichten zijn en geen stadsverlichting. Branden ze bij andere cx-en dus niet bij lampen aan? En hoe werkt dat parkeer licht?

Bedankt, Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  

F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9365

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 11 november 2012 11:12 PM
  [ # 58 ]

Je hebt aan de voorkant,de koplampen( morrettes bij jou)
Knipperlichten en stadslichten,en die kun je natuurlijk aanlaten bij het parkeren,maar ze behoren te branden wanneer je je verlichting ontsteekt.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  

Gepost: 12 november 2012 11:37 AM
  [ # 59 ]
atak schreef:

Iemand nog andere suggesties?

Ja! Weer zoals origineel aansluiten is de enige manier. Bypass maken en/of tijdrelais = vragen om problemen. (lees: brand/kortsluiting of lege accu)

De stadslichten horen te branden als je de lichtschakelaar één positie verschuift. Bij de tweede positie schakelen de dimlichten er dan bij. Parkeerlichten heeft een CX niet.
Overigens moeten ook de achterlichten aan gaan als je de stadslichten inschakelt.

Heb je gekeken of alle zekeringen heel zijn?
Zitten die bij jou onder je dashboard (zoals Série 2) of nog altijd in de buurt van het LHM-vat?
Heeft men de kabelboom ook Série 2 gemaakt (dus geheel omgebouwd), of heeft men alles aan elkaar geknoopt en doorverbonden om het te laten werken?

Dit alles moet je eerst uitvogelen, want anders raak je straks -letterlijk- de draad kwijt of er treden allerlei vage storingen op die je dan niet meer kunt herleiden met welk boek of schema dan ook. Wink

Profiel  

atak
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 13 november 2012 10:31 PM
  [ # 60 ]

De elektriciteit is een ramp, daarom is hij volgens mij dan ook weg gezet. Geen dashboard verlichting eigenlijk totaal geen verlichting binnen. Alle zekeringen zijn goed en er zit binnen een kastje dus het is serie twee maar er ontbreken een stel zekeringen en dat ga ik nu maar eens uitzoeken.

Als je je kenteken krijgt hoeveel respijt heb je dan voordat er een waarschuwing c.q. boete ligt van het rdw?

Ik ga toch maar een draad trekken van een deel van de motor dat gelijk stroom krijgt bij contact aan naar de stadslichten. Dan maar even niet officieel maar ik wil eerst een apk goedkeuring voor ik verder ga.

Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  

4 van de 34
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook