





















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
atak schreef:Als je je kenteken krijgt hoeveel respijt heb je dan voordat er een waarschuwing c.q. boete ligt van het rdw?
Geen respijt! Direct een bekeuring à € 129 of iets in die geest.
Alleen als je al APK hebt, mag je het jaar erop maximaal 2 maanden overschrijden. Doch bij een nieuwe tenaamstelling (invoer) of na ‘ontschorsen’ gaat het direct in, no mercy!
Vandaar alles dus beter eerst in orde maken en dan het kenteken pas aanvragen.
Edit: o dit is mosterd na de maaltijd zie ik nu.
P.S. Heb je een zekeringentabel? Als er zekeringen ontbreken, moet je liefst weten welke groepen dat zijn. Wellicht ligt daar al de oplossing?
Jammer dat er ooit zo aan geknutseld is, dit zijn vaak de lastigste puzzels. Heel irritant is dat!!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
En verzekering dito.
Maar in de zekeringen kast klopt het dat er bij een paar geen zekering inzit.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Da’s waar Frank, maar ik meen uit mijn hoofd alleen op positie 14….
Overigens zwak ik mijn advies van gisteren iets af: je hebt uiteraard wel nog ietsje respijt om APK te doen (verzekering niet!!) want niemand kan verwachten dat je direct naar het keuringsstation rijdt nadat je de brievenbus hebt geopend en platen hebt laten maken (kan theoretisch allemaal in één dag, maar toch).
Ik zou het echter z.s.m. regelen, want meer dan 2 weken speling kan het nooit zijn. Ze lijken er steeds strenger op te worden ook.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Verzekering en APK ,“lopen langs elkaar in de computer)
Spreek uit ervaring,heb zelf een boete liggen van 400 euro .
Dit omdat ik te laat was met schorsen ,dus APK plichtig en moet je verzekerd zijn en dit kan alleen als APK op zit.
Ik laat het voorkomen maar of het zin heeft?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Bij mij dito Frank, alleen hier ruim € 500,00.
Maar dit is niet direct na kentekenen, dit is dus als je vergeet op tijd te schorsen!! Is iets anders.
Doorrijden met verlopen APK ‘mag’ 2 maanden, mits je niet aangehouden of geflitst wordt uiteraard.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Schors die auto nou maar, want de kans de het fout gaat is vrij groot.
Je kunt met een geschorste auto wel naar de apk rijden, als je een bevestiging van de afspraak hebt.
Moet dan natuurlijk wel verzekerd zijn!
De gok nemen kan echt duur worden hoor, ik spreek uit ervaring
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Jij ook al
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9520
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Inderdaad, gewoon schorsen.
Kan op de site van de RDW online met je DigiD, kost ca. € 25,- en je hebt een jaar de tijd om alle shit te verhelpen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ik ga direct een digid aanmaken en schors hem direct als ik de platen heb.
Nog een vraag, kan iemand die een turbo diesel 2 heeft een foto maken van de zekering kast zodat ik een voorbeeld heb?
Bedankt, Ad
cx 22trs ‘85






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Koop nou gewoon effe een Vraagbaak, daar staat het heel duidelijk in.
Dat boekje kost een tientje op marktplaats. Staat ook een handig lijstje in waarvoor welke zekering is.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Boek had ik al maar in de duitse handleiding staat een mooie plaat met overzicht. overgenomen en ineens heb ik sluiting maar ook even overal spanning. Opgezocht en nu doet heel veel het weer. genoeg voor de apk in ieder geval. Alleen de leidingen nog.
Ad
cx 22trs ‘85
Alle leidingen van voor naar achter afgekeurd en ook de remaccu en de rubberen remleidingen voor. Hij zweeft nu op bokken boven het erf en ik ben begonnen, wel een uitdaging moet ik zeggen. De leidingen laat ik namaken bij Verhoef in Duiven die veel ds - en restaureerd.
Ad
cx 22trs ‘85
Hoe zitten de leidingen onder de versnellingsbak vast? Ik heb al twee moeren met klemmen los gekregen maar onder de V bak zit hij ook nog vast en ik kan niet zien wat of hoe het nu zit.
Bedankt, Ad
cx 22trs ‘85




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
daar zitten ze in lipjes gebogen wie op het subframe zijn gelast.
kun je zo iets naar boven wippen met een schroeven draaier.
zijn er twee.
https://plus.google.com/photos/104808338418977024156/photo/5627842582614458146
hier kun je er nog net eentje zien
vgf
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Wow, dat is duidelijk. Dank je wel!!!
Kan het zijn dat ze hd leiding ook weleens achter de balk omhoog gaat?
En dat groene apparaat dat je gemonteerd hebt moet je die demonteren om bij de leiding te komen die schuin onder de, ik denk iets met remmen, vandaan komt hier achter de rubber slang? Daar kom ik niet bij. zie foto.
Bedankt, Ad.
cx 22trs ‘85