





















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Lage stand komt pas in boven de 94 graden (op je display dus).
Inderdaad: hoge stand pas véél later. Gewoon geduld hebben, hij komt er echt wel in als hij werkt.*
Deze temperaturen staan als het goed is op het thermocontact zelf, maar dat is lastig te ontcijferen als hij in de radiateur geschroefd zit.
* Als de hoge stand niet inslaat, is je thermocontact stuk. Onder de 110 graden kan nog niet zoveel kwaad, dus als je blijft opletten kun je het gewoon stationair testen.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D












































Totaal aantal Berichten: 27970
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mijn KVS temp op het display komt eigenlijk nooit op de 94 graden…
Of is dat bij een turbo weer anders? Ik denk dat mijn thermocontact veel lager ligt dan 94 graden.
Eigenlijk heb ik ook nog nooit de 2de stand horen aan gaan, maar als de KVS temp niet hoger komt dan 94 dan zal die ook niet nodig zijn.
moet je maar eens 2 uur in de file staan met 35 graden dan gaat de 2e (hoge stand) heerlijk te keer

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gelukkig werkt het eindelijk. Nu de rest van het lijstje afwerken…





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Shalom74 schreef:moet je maar eens 2 uur in de file staan met 35 graden dan gaat de 2e (hoge stand) heerlijk te keer
Met 35C ga ik van de weg af….... met die temp ga ik als het kan niet eens de weg op Dan blijf ik lekker onder de bomen zitten met een drankje

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Zeker met een aircopomp die vast zit
TRSarno schreef:Shalom74 schreef:moet je maar eens 2 uur in de file staan met 35 graden dan gaat de 2e (hoge stand) heerlijk te keer
Met 35C ga ik van de weg af….... met die temp ga ik als het kan niet eens de weg op
Dan blijf ik lekker onder de bomen zitten met een drankje
![]()
heb je gelijk in maar als je voor de grens van Slovenë staat richting Kroatië(37grC) heb je niet veel keus en kan je ook niet zomar ff van de weg af .

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Is zo’n aircopomp eigenlijk te reviseren of zijn er betere alternatieven?




























Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
100 euro heb je een 2de hands.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
ik zal m’n ogen open houden… lijkt me inderdaad het beste. Is dat bij de meeste ‘aircoboeren’ af te vullen?... Voor de rest kan ik beter alle stekkertjes vervangen.. Zijn koperen stekkers niet beter dan vertinde stekkers?












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat maakt weinig uit. Het corrodeert allebei…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
tja ‘t blijft toch poppenspul. Als je de deur te hard dicht gooit valt de lamp uit het plafond.

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Overigens loopt de wagen erg slecht stationair. Nadat de motor op temperatuur gekomen is blijft ze wel lopen, maar erg onregelmatig. Kwestie van luchtmassameter schoonmaken en aansluitingen controleren?






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Check de luchtbalgen en alle luchtslangaansluitingen.
Luchtmassameter is sowieso een hoofdverdachte, maar slangen doen ook een hoop!
Hoe is het met optrekken, heb je wel voldoende power?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Ja dat optrekken gaat prima Ik had al de gebogen geribbelde luchtslang linksvoor gecontroleerd. Deze was in ieder geval nog mooi…