








Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
zit ontzettend te twijfelen welke kleur ik mijn break zal laten spuiten. Origineel is ze AC088 maar dat is wel erg veel wit. Mijn oog viel op een AMI kleur napels geel of gris sable. Iemand foto’s hiervan op een ds?









Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
dit wordt hem
Ja, zou ook mijn keus zijn. Mijn break is van origine in deze kleur uitgevoerd, Bleu Lagune is dit toch?
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route
Goede keuze, vert meleze.
Mijn ID 1968 heb ik ook die kleur gegeven.
succes,
Jan









Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Hoi jan,
thnx, heb je een foto van jouw voiture? Voorpret
de zwevende hemel schreef:Goede keuze, vert meleze.
Mijn ID 1968 heb ik ook die kleur gegeven.
succes,Jan
Is de kleur op mijn avatar ook vert meleze of bleu lagune?
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route
Even snel een imageshack account aangemaakt, wat ik er allemaal niet voor over heb…
Ik heb m in 2005 laten spuiten, en deze foto komt uit 2009 denk ik.
Voor de puristen onder ons is dit niet geheel de correcte kleur, wel de juiste code uiteraard, Yves Frelon (nuancierds, aardige vent trouwens) noemt dit vert malaise. De tint is ietsje minder mos-grijzig dan het origineel. Het schijnt iets te maken te hebben met glasurit-lakken tov ouderwetse 2 k lakken oid, maar dit is mijn expertise in het geheel niet. Laat je hier over inlichten.
Ik ben er zelf zeer tevreden mee en krijg nog zeer regelmatig complimenten, juist specifiek over de kleur.
Dit staat vanzelfsprekend nog weer geheel los van je beeldscherm, de lichtinval en mijn camera destijds. In real life is het iets ‘somberder’.
Veel plezier en succes met je project,
Jan
Edit: @ IDealist: ben er bijna zeker van dat jouw avatar lagune is. Vert meleze was alleen leverbaar in 1961.









Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Idd mooie bak Jan.
Blue Lagune zit er dicht tegenaan heb ik begrepen.
Volgende week word de auto van binnen uitgespoten maar ik zal eerst een proefstuk laten maken
om de kleur goed te kunnen beoordelen.
Mag ik over twee weken beginnen het plaatwerk af te hangen voordat ze buiten in de kleur gezet gaat worden, spannend!!. Velgen zijn inmiddels ook klaar. Binnenkort maar eens even naar Borculo afreizen voor de bekleding, voorlopig houdt ik het op knalrood
@Jan, dank. Volgens les Nuancierds zou het idd bleu lagune moeten zijn.
@Robert, succes ben benieuwd naar plaatjes!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route









Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
begint er op te lijken, nog 1 deur, 1 spatbord en motorkap strak maken en in de spuitplamuur.
Volgende week binnenkant uitspuiten en da fijn een klusje afhangen. Wordt een leuke kerstvakantie met de opbouw
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
robbertkars schreef:Idd mooie bak Jan.
Blue Lagune zit er dicht tegenaan heb ik begrepen.
Volgende week word de auto van binnen uitgespoten maar ik zal eerst een proefstuk laten maken
om de kleur goed te kunnen beoordelen.
Mag ik over twee weken beginnen het plaatwerk af te hangen voordat ze buiten in de kleur gezet gaat worden, spannend!!. Velgen zijn inmiddels ook klaar. Binnenkort maar eens even naar Borculo afreizen voor de bekleding, voorlopig houdt ik het op knalrood
Heb je geluk. Richard heeft ze deze maand in de aanbieding staan. Ik dacht dat een volledig rood interieur nu rond de 1300€ komt ipv 1900€
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand














































Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Volgens mij is de juiste volgorde nog steeds: eerst AL het plaatwerk 100% goed afhangen, dan strakmaken op de auto en dan de delen demonteren en spuiten….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als ik het goed begrijp hoef je dan na het demonteren de boel niet weer opnieuw af te hangen en kan je de gespoten delen er zonder problemen direct weer aan hangen?














































Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Juist, dat klopt. Het goed afhangen en strakmaken OP de auto voor het spuiten van de losse delen is essentieel voor een goed en strak eindresultaat.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste