6 van de 34
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
CX 2.2 trs revisie van vanalles
Gepost: 27 november 2012 11:40 PM
  [ # 76 ]

Dat is de remservo (hoofremcilinder).
Heb je en brug of staat de auto op hoge bokken? Anders gaat dit klusje nog lastiger worden dan het sowieso al is.
Veiligheidsklep (dat groene ding op de foto van Frank) hoeft er niet af, maar mogelijk moet je bepaalde wartels van onderaf lossen, zoals die wartel op de veiligheidsklep.

atak schreef:

Kan het zijn dat ze hd leiding ook weleens achter de balk omhoog gaat?

De dikke leiding gaat naar boven en komt uit op een T-stukje, dat zich verdeelt over de voorremmen R+L. Loopt omhoog zoals op de foto van Frank, maar dan daarna achter de horizontale dwarsbalk langs waar het T-stukje vastzit.

Ik ga morgen even zoeken voor je naar de klemmetjes!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 27 november 2012 11:52 PM
  [ # 77 ]

Het klemmetje als op foto 8 van FsM en opsturen hoeft nog niet er gaat vast nog wel meer kapot. En ja ik doe dit op de koude grond op een stuk erf tussen huis en zadelkamer en de auto is zo opgebokt dat ik er tussen kan. En ik ben 195 cm en 105 kg dus ik word er misschien nog wel lenig van, wat een gekruip en gehannes zeg.

vast bedankt, Ad.

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
Gepost: 28 november 2012 12:36 AM
  [ # 78 ]

Oprechte tip: leg een deken op de grond met een karton eronder. De kou is funest voor je gewrichten en je rug. No kidding. Dit klusje kost al ca. 4 uur op een brug, laat staan op de koude grond!

‘k Heb respect voor je als het lukt hoor! (ook als het niet lukt, want het is hoe dan ook een rotklusje, die leidingen daar)

En nee, ik stuur niets op voordat je lijstje compleet is natuurlijk haha.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 28 november 2012 01:20 AM
  [ # 79 ]

Als je bij mijn link effe op albums klikt,kun je verder zoeken tussen alle foto’s
Staat alles waar jij mee bezig bent wel op( moet ze alleen effe zoeken )

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 28 november 2012 07:54 AM
  [ # 80 ]

Bedankt voor het medeleven en ik zorg goed voor mijn warmte, bedankt.

Wat een project zeg, petje af en zeer duidelijk voor een ieder die vragen heeft.

Super, Ad.

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 30 november 2012 06:38 PM
  [ # 81 ]

Zo, haast alle leidingen zijn eronder uit.

Een vraag: kan het zijn dat er in de leiding aan de veerbol achter geen rubbertje zit? Ik krijg er niets uit en hij zat niet aan de leiding. Zijn die rubbertjes echt haast 1 euro per stuk?

Dat is rechts, links is het moer oppervlak zo verroest bij de veerbol dat ik geen grip meer heb. Wat is de beste werkwijze om dit los te krijgen?

Als er wat verontreiniging in de leiding komt word dat er dan ergens weer uit gefilterd? 

Vragen zat dus, Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 30 november 2012 07:42 PM
  [ # 82 ]

Alle leidingen hebben een rubber.
Ik gebruik wel een houtschroef die ik erin draait en dan trek je hem er wel uit.

Het wordt wel gefilterd, maar kan dan al schade aangericht hebben natuurlijk.
Ik pak een boortje en draai dan met de hand de bramen weg.
Daarna even doorblazen met lucht.
Edit ronde leidingwartels maak je meestal wel los met een griptang of goeie waterpomptang.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10577
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 30 november 2012 08:25 PM
  [ # 83 ]

En goede kruipolie of warmstoken.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 30 november 2012 08:33 PM
  [ # 84 ]

Kruipolie zat er al op, door de griptang is hij nu echt rond. Alleen heet stoken nog anders moet die hele veerbol houder eraf huh denk ik.

Ik zal morgen eens met een spiegelje kijken, ik voel echt niets alleen metaal op metaal met mijn schroef/parker.

Bedankt, Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1256
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 30 november 2012 08:44 PM
  [ # 85 ]

De meeste rubbertjes kun je opnieuw gebruiken. Deze hebben bijna het eeuwige leven.

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 30 november 2012 08:53 PM
  [ # 86 ]

Ook als je ze met een parker eruit hebt gehaald?

Ik lees net dat je er ook een moer op kunt lassen, goed idee, dat ga ik morgen maar eens doen.

Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 november 2012 08:53 PM
  [ # 87 ]

Bijna een euro voor een rubbertje ?
Een heel zakje bedoel je.
Ga anders effe naar een DS garage hebben ze ook en ook goedkoper.
Aan materiaal mag het om en nabij de 125 kosten.en dan heb ik het over alle leidingen.
Je kunt ze in overleg met de garage wie ze voor jou maakt misschien ook wel zelf maken.
Is echt niet moeilijk,
Makkelijkste is even je veercilinder eraf halen en dan de wartel los draaien ( druk is er toch al af)
Succes

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 november 2012 08:57 PM
  [ # 88 ]

Moer op lassen zou ik niet doen,haal nu gewoon effe de hele veercilinder eraf kun je zien wat je doet.
Bijna zeker dat je de wartel kapot draait met een moer erop.
Je kunt net wat cxj zegt de meeste her gebruiken.
VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 30 november 2012 10:01 PM
  [ # 89 ]

Ik zou ook even de veercilinder eruit pakken. Het is zo gepiept en dan kun je de nippel in de bankschroef vastzetten en dan de veercilinder ronddraaien odat je hem eruit draait.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 30 november 2012 11:46 PM
  [ # 90 ]

Ik zoek me rot, hoe doe je dat “ëven”?

Welterusten, Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
 
6 van de 34
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook