8 van de 34
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
CX 2.2 trs revisie van vanalles
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 04 december 2012 09:42 PM
  [ # 106 ]

Daarnet nog eens gekeken bij de wartels van de veerbuis met een tandarts spiegeltje en een sonde en ik moet jullie teleurstellen in de betrouwbaarheid betreffende de rubbertjes maar in de veercilinders zitten ze er ECHT niet in. Ook bij degene die ik met een moer heb losgehaald zit geen rubbertje. Ik vond dat de wartels ook al zeer diep in de cilinder zaten. Je zag echt geen draad meer en de moer paste er maar net overheen zonder dat ik de wartel niet meer zag. Ik ga er maar wel eentje in doen lijkt me straks. Vandaar de moeite om ze los te krijgen. Misschien hebben ze een soort loctite 241 gebruikt ofzo zoiets kwam wel mee.

Dit weekend moeten de leidingen erin, mijn vrouw wil al een elektrische deken voor me kopen om op te liggen hahaha.

Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2427
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 04 december 2012 09:46 PM
  [ # 107 ]

Er hoort een rubbertje in, zoniet dan is er gebeund. Het kAn soms wel afsluiten zonder, maar dat betekent dat de leiding echt in het gat geperst is…..

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 04 december 2012 10:20 PM
  [ # 108 ]

Ik snap dat wel hoor.
Om cx rijden nog een beetje betaalbaar te houden laat je gewoon die dure rubbertjes weg Laughing

Ik heb ook al eens iemand gezien die geen flare apparaat had en daarom klodders tin aan het einde soldeerde.
En later in de vorm vijlde.
Wat denk je nog dicht ook.
Echt gebeurd.

Niet dat ik dit soort gepruts wil promoten natuurlijk.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2427
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 04 december 2012 10:30 PM
  [ # 109 ]

haha, briljant! Tin vervormt wel als je t flink perst natuurlijk Smile

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 04 december 2012 10:48 PM
  [ # 110 ]

In plaats van die rubbers kun je waarschijnlijk ook wel teflon tape gebruiken.

En ik denk dat je van oude antennes ook wel leidingen kunt maken
snake

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2427
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 04 december 2012 10:55 PM
  [ # 111 ]

Misschien een draadje maken: hoe repareer ik mijn auto NIET?


Succes Ad, gezien de temp de komende dagen!

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Gepost: 04 december 2012 10:56 PM
  [ # 112 ]
atak schreef:

ik moet jullie teleurstellen in de betrouwbaarheid betreffende de rubbertjes maar in de veercilinders zitten ze er ECHT niet in. Ook bij degene die ik met een moer heb losgehaald zit geen rubbertje.


misschien hebben ze een soort loctite 241 gebruikt ofzo zoiets kwam wel mee.

Ik hoop dat ik het mis heb en vergeef me de wat sombere ondertoon, maar als dit soort beunwerk een voorbeeld is van hoe er aan de rest van die CX is gewerkt, mag je je borst straks nog wel nat(ter) maken.

Echt een wonder dat het überhaupt heeft afgedicht, er staat ruim 100 bar op! Alhoewel… erg ver heb je er nog niet mee gereden natuurlijk. En da’s maar beter ook! Laughing


Anyway: Keep up the good work Ad!!
Dat zou trouwens erg lief & zorgzaam van je vrouw zijn, als ze je een elektrische beundeken cadeau deed!! Cool

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 04 december 2012 11:53 PM
  [ # 113 ]

Inderdaad ad:
Goed dat je ermee bezig bent, en het nu in orde maakt.
Sterkte met sleutelen in de kou, regelmatig een warme koffie of thee erbij!

En sorry als ik een beetje doordraafde, was geen leedvermaak hoor.

Succes

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 05 december 2012 10:20 PM
  [ # 114 ]

Dat van die antenne leidingen vind ik wel een goede hahaha.

Ach, misschien is het in de fabriek wel gedaan. Een vriend van me had een nieuwe LC8 en moest de hele motor laten overzetten in een nieuw frame omdat de bussen in de verbinding frame, achterbrug vergeten waren.

Net een tent gebouwd over de auto zodat ik toch verder kan gaan vrijdag of zaterdag. Hij MOET af, het wordt alleen maar slechter er kouder.

Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 06 december 2012 12:05 AM
  [ # 115 ]

En dan lekker die elektrische deken erbij,je vrouw tussen door een kopje koffie brengen( gezellig in de tent op het dekentje) love2
Maar anders gezegd ,HEEL VEEL RESPECT) dat je ondanks dit weer er toch onder kruipt.

Succes
VgF.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 07 december 2012 10:12 PM
  [ # 116 ]

Ik zal morgen een paar foto’s plaatsen van mijn bouwsel.

Het gaat goed, alle lange leidingen zitten er onder en omdat ik zulke goede motorkleding heb heb ik het ook niet koud. Alle thermo spullen gebruik ik en dat werkt net zo goed als op de motor, en een paar sleutel handschoenen dat werkt ook lekker.

Een pech, de bedrijven hier hebben niet voldoende rubbertjes, erg vervelend nu ik net lekker op wil schieten. Misschien morgen nog een adresje anders weer volgend weekend verder.

Verteld me vanmiddag een monteur dat ik de wartels niet te strak moet doen want dat gaat niet goed. Net nu ik de rottigste wartel lekker vast heb gedraaid om zeker te zijn dat hij niet lekt omdat het een #$% plek is. Moet ik die nu losser gaan maken?

Wat een dilemma, daar gaat mijn nachtrust.

Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 07 december 2012 10:16 PM
  [ # 117 ]

Lekker laten zitten.
Eerst de rest klaar en dan zal hèt misschien lekken,maar gaat vaak wel goed.
Ik heb ook alles nieuw en dacht je dat ik geen lekkage had gehad.
Een emmer vol zelfs,succes met de laatste loodjes.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 07 december 2012 10:23 PM
  [ # 118 ]

Super Ad, heel goed bezig!!!

Oh en wat betreft dat plastic klemmetje bij de veiligheidsklep: ik heb er geen los liggen, maar je kunt dat koppelstuk echt rustig met een tie-wrap aan de beugel vastzetten, het heeft praktisch niets te lijden, moet alleen niet los bungelen.


Wartels gewoon zo strak doen als je ze met een klein leidingsleuteltje krijgt. Nee, natuurlijk geen lange pijp erop zetten, maar gewoon vast = stevig en dan gaat het echt niet fout hoor!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 07 december 2012 10:39 PM
  [ # 119 ]

Bedankt voor de snelle info, Ik kan weer rustig slapen sleep .

Morgen foto’s.

Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 07 december 2012 10:59 PM
  [ # 120 ]


Ben deze week ook onder een zeiltje bezig geweest om een trekhaak te plaatsen.
Je moet ook nog op iets letten, koude en plastiek is geen goede combinatie, voorzichtig zijn met klemmetjes loshalen, ze breken nu sneller.
Hoe ik het weet? very angry

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
 
8 van de 34
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook