Het gaat goed, nog 4 leidingen en twee aan koppelen.
Maar dan, Ontluchten, ik heb al gelezen dat je de ontluchtschroef langzaam dicht moet draaien daar waar de treiterslang zit en dan met de achterremmen moet beginnen te ontluchten. Ik doe dat altijd met een slang erop zodat er geen lucht in kan komen. Moet ik nog pompen dus met zijn tweeën samenwerken of houd de pomp er druk op? Of eerst beginnen met de hoofdrem cilinder en dan de voorremmen en dan de achterremmen.
Dit kan ik toch gewoon doen terwijl hij op de blokken staat? dan kan ik daarna alle leidingen in hun houder doen en alles afwerken als alles goed werkt.
Nog kontakt gehad met Leontien van Hydrauliek omdat ik op het stroomschema van het handboek zag dat de leiding die van het voorste gat van de hoogteregelaar achter een hd leiding moest zijn en geen retour leiding. Ze heeft dit nagekeken bij een auto en het is fout in het boek de retour leiding zit vooraan en de hd achterop de aansluiting. Gelukkig had ik het dus goed gedaan.
En hier mijn bouwsel tussen huis en stallen.
cx 22trs ‘85





























Totaal aantal Berichten: 10627
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Je hoeft niet te pompen om de remmen te ontluchten. Pedaal ingedrukt houden is genoeg. Wel het peil in het reservoir in de gaten houden. Let op: de achterremmen kun je alleen ontluchten als de achtervering op druk is. Als hij op bokken staat de handle dus in de hoogste stand zetten.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
O wat geweldig, een paard met een slee!!!!!!!!!!
Prachtige foto ook, mooi zeg, dat je dat zomaar bij huis hebt. (is dat een Haflinger?)
Remmen ontluchten gaat met z’n tweeën. Eentje moet de rem echt ingetrapt houden, anders valt de druk weg. De auto moet lopen en in de hoogste stad, Wielen eraf, dan kun je bij de nippel.
In La XC en Route (Clubblad) van ergens afgelopen zomer heb ik een beschrijving geschreven. Wel een vervolgverhaal, achterremmen en in het nummer erna de voorremmen, maar de procedure wijkt niet af.
Reken erop dat het ontluchten van het systeem lang kan duren. Zorg in elk geval dat de aanzuigslang (dikke slang van vaatje naar de pomp) gevuld is met LHM, desnoods met een trechtertje toedienen, anders zuigt de pomp alleen lucht aan.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D











Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Ik heb vandaag ook ‘ff’ onder een auto gelegen maar dat was niets vergeleken met deze klus. Ik heb er heel veel respect voor en nu maar hopen dat alles in een keer gelukt is!
Zo ben je alle leidingen aan het vervangen
Respect hoor!
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Je moet wel de leidingen aansluiten van de remmen voor het ontluchten.
En ontluchten via de nippel
En je moet eerst zorgen dat je druk op de vering krijgt,( zie de laatste drie pagina’s van mijn topic.
Voor de rest goed bezig,
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ad, je kunt het gewoon in je eentje doen. Steen of balkje op het pedaal en je kunt gemakkelijk ontluchten. Denk er wel aan dat nu je toch bezig bent je het LHM vat met filter goed schoonmaakt.
Kan je dat niet beter erna doen als alle verontreiniging die eventueel in de leiding is gekomen uit de zeef te halen? Ga nu mijn regen overall aantrekken want alles is kletsnat door de regen en dooi. Dan de leidingen doen en ontluchten. Ik denk dat ik het vat voor later houd als het iets beter weer is of ik hem met de neus in de schuur kan rijden.
Bedankt voor alle blijken van medeleven, dat stimuleert wel om door te gaan.
En LaLeo, het is een Noriker een ras dat wordt gebruikt in de bosbouw in Oostenrijk. Daar staan ze ook veel voor bierwagens en daar is het mij om te doen hahaha, het bier dan he.
Ad
cx 22trs ‘85




























Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Er staat over de 150 kg/ cm2 op
En de vervuiling komt er zo ook wel uit.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Dame en Heren,
Jullie hebben het forum eer aan gedaan met alle info en handigheidjes die de doorwinterde cx rijder bezit.
Want:
het is gelukt
geen lekkages, de veren drukken de aanslag plat en de remmen zijn ontlucht.
Kan ik hem en z’n 1 zetten en dan kijken of er ook echt remdruk op zit en hij ook weer los komt want het rechter voorwiel zit vast en krijg ik niet in beweging.
Ik heb vandaag van 11.00 tot 17.30 eraan gewerkt in mijn regenoverall zonder pauze en moet nu alleen sommige dingen nog vast zetten in hun klem.
Alle leidingen in hun houder plaatsen doe ik als hij goedgekeurd is en ik naar een dhz garage kan rijden om er lekker onder te STAAN.
Alleen heeft de man die mijn leidingen heeft gemaakt de remleiding verkeert gewikkeld waardoor ik erg moest prutsen om hem vast te krijgen en nu zitten de wikkelingen tegen elkaar. Niet goed lijkt me. Eens even vragen wat hij ervan vind. Van hem heb ik ook de remleidingen voor en die waren €69 terwijl ik ze ook zie van €30. Kan er zo’n groot prijsverschil zijn in onderdelen van citroen en namaak?
Nogmaals dank, Ad
cx 22trs ‘85




























Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
MOOI DAT HET GELUKT IS
En qua onderdelen is het gewoon goed,om meerder leveranciers te Bellen.
En de leidingen moeten wel her en der vast zitten voor de APK ,desnoods tywrap ‘s
Succes met de APK
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
atak schreef:Van hem heb ik ook de remleidingen voor en die waren €69 terwijl ik ze ook zie van €30. Kan er zo’n groot prijsverschil zijn in onderdelen van citroen en namaak?
Vooral de kwaliteit van het materiaal. Het moet ook echt LHM-bestendig zijn. Wil niet zeggen dat die van € 30 troep zijn natuurlijk, geen idee.
Als je gaat zoeken bij de grossiers, staan ze voor iets van € 37,00 ex BTW per stuk in de lijst meen ik.
Proficiat met het geweldige resultaat! Well done!!!
P.S. Zit het wiel vast in de zin van dat de rem blijft hangen, of draait de naaf helemaal niet?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Geen idee, ik zet hem morgen in z’n 1 en laat hem draaien als dat wil want rechts moet ik ook de handrem afstellen en dan moet hij wel draaien natuurlijk. Links draait wel dus de remdruk is er wel van af zou ik zeggen.
Ad
cx 22trs ‘85
Is dit de schijf die ook roestig was?
In dat geval mag je nog even verder want dan zit de klauw vast.
O ja en super dat het gelukt is natuurlijk.
Heb dit klusje ook wel gedaan, maar dan met brug en alle gereedschap voor handen.
Zelfs dan zijn sommige stukjes nog best lastig.
Dus
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v