15 van de 29
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
DS VERKOCHT!
GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 587
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gepost: 30 november 2012 08:56 PM
  [ # 211 ]

Oei,

1 op 4 is fors. Ik heb het verbruik van mijn DSuper,DY3 met korte 5-bak op gas (en stiekum getuned naar 2175 cc zuigers, bussen en carb.) eens bijgehouden de laatste weken:
80% snelweg (120+ waar 120 mag en 130 waar 130 mag) 1: 7,5

Lange ritten met veel 60- en 80km wegen: 1: 7,2

Ik rijd gewoon vlot met het verkeer mee en laat ‘em lekker werken die Snoek.

Ik vond dat verbruik eerlijk gezegd ook wat tegenvallen…

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 30 november 2012 09:08 PM
  [ # 212 ]

Heb met DY3 met korte 5 (“Eva”) steeds rond de 1:7.5 op LPG kunnen rijden.

Luchtfilter schoonmaken, ontsteking staat niet goed, bougies versleten, enz.

knuffel

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 01 december 2012 02:23 AM
  [ # 213 ]

1:4 is zeker erg fors; het hoogste verbruik dat ik met mijn dsuper heb gehad was 1:5 maar toen had ik er een caravan achter hangen en reed ik stevig door…

normaal met een vlotte rijstijl doe ik ook ongeveer 1:7,5 / 1:8.

Lijkt me wijs om e.e.a. eens na te lopen; kleppen stellen heb ik volgens mij nog niet voorbij zien komen…

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2988
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 01 december 2012 10:16 AM
  [ # 214 ]

Zo’n hoog verbruik ga je niet met ontsteking en kleppen stellen goed krijgen. Ga maar aan de lpg hoofd regel schroef draaien. Met stapjes van 1/4 slag dicht draaien en tussendoor steeds gaan rijden totdat je vermogensverlies merkt en dan 1/4 slag rijker zetten. Daarna stat mengsel schroef met lopende motor dicht draaien totdat toerental daalt en dan ook weer iets terug.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 01 december 2012 03:30 PM
  [ # 215 ]

Had je de tank wel zelf getankt of was dat nog van de vorige eigenaar? Wellicht nog lekkage gehad tijdens het klussen en vaak koud starten bij het klussen helpt natuurlijk ook niet mee.

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 01 december 2012 05:13 PM
  [ # 216 ]

Inderdaad, ook laten controleren op lekkage. Heb ik ook gehad met een splinternieuwe installatie.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 01 december 2012 07:54 PM
  [ # 217 ]

Ik heb zelf de tank vol gedaan. De motor loopt eigenlijk best lekker vind ik. Op benzine trekt ie iets minder, maar op gas vind ik het goed lopen.

Ik ga maar voor een totaal aanpak denk ik. Zelf eerst controleren of alles dicht is, kleppen controleren en eventueel met de stelschroef aan de slag. Daarna kan ik nog wel langs een gasboer gaan, kijken of die me nog verder kan helpen.

Al met al verwacht ik toch dat er nog wat winst te halen is.

Op benzine loopt ie trouwens veel zuiniger voor mijn gevoel, maar dat kan ik nog niet met cijfers onderbouwen want ik heb nog geen tank benzine leeg gereden.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 04 december 2012 10:13 PM
  [ # 218 ]

Als ik jou was zou ik niet eigenwijs zijn maar Egberts tips opvolgen!

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 04 december 2012 11:58 PM
  [ # 219 ]

En als je goed leest, doe ik dat ook. En daarnaast controleer ik nog meerdere dingen. Lijkt me prima toch?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 december 2012 12:00 AM
  [ # 220 ]

police het mag wel ietsie vriendelijker….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 05 december 2012 08:14 AM
  [ # 221 ]

je hebt gelijk, sorry Smile

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 05 december 2012 08:23 PM
  [ # 222 ]

okay, ik heb dus een domme fout gemaakt. Het blijkt dat de lpg tank nog helemaal niet leeg was. Ik heb zojuist getankt, en er ging slechts 35 liter in.

Wat blijkt nu: het kabeltje dat de lpg installatie verteld dat er ontsteking is, zit vermoedelijk weer los. Nu heb ik vorige keer alles aangedrukt, en toen deed lpg het weer. Ik weet dus nog niet welke kabel het nou precies is. straks even met een lampje kijken of ik wat kan zien.

ik rij nu in ieder geval al 1 op 6.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2988
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 05 december 2012 09:21 PM
  [ # 223 ]

Succes.

En als je meer wilt weten over LPG afstelling etc dan hou ik volgende week dinsdag hierover een lezing in Arnhem:
http://www.citroeniddsclub.nl/agenda.asp?steID=1&ID=102&agendapunt=4253

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 05 december 2012 10:42 PM
  [ # 224 ]

dat lijkt me een leuke lezing Smile

ik heb zojuist even gekeken, en de bedrading naar de afslagklep is lang niet fris meer. 1 draad is sowieso erg slecht, en veel onnodige verbindingen. Ik ga denk ik dat allemaal even vervangen, voordat ik weer met hetzelfde probleem kom. maar even wachten tot er weer daglicht is.

Volgende punt:
mijn koelvloeistof raakt op. Bij aanschaf zat ie helemaal vol, nu zie ik niets meer zitten bij koude motor. Tijdens de start veel witte rook, koud vooral, maar na een minuut al vrijwel niets meer. Geen sludge aan oliedop of peilstok.

Toch verdernk ik nog de koppakking.

Voorlopig kan ik nog wel even aanzien, en gewoon goed in de gaten houden. Temp lampje werkt wel goed in ieder geval Smile

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 december 2012 10:46 PM
  [ # 225 ]

Je radiator mag je niet vol doen. Als de gaatjes onder staan… Kijk in het gat. Is het goed.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
15 van de 29
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook