19 van de 29
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
   
DS VERKOCHT!
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 17 december 2012 04:51 PM
  [ # 271 ]

En bestel een setje nieuwe koperen uitlaatspruitstuk moeren. Wat waterman zegt, een klein autogeen laspitje is nog het mooist, 3160 graden is dat vlammetje en daarmee stook je het moertje roodgloeiend in een paar seconden.

Als er een tapeind breekt heb je sowieso een nieuw moertje nodig en als dat gebeurt zoek dan op het forum naar tapeind gebroken want daar is al veel over gemiept.

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 17 december 2012 04:58 PM
  [ # 272 ]

hmm, ik heb net de bestelling gedaan.

waarom kan ik niet gewoon moeren met een veerring gebruiken? Dat zit er nu ook.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 december 2012 05:49 PM
  [ # 273 ]

Ik weet niet of je het al gedaan had de laatste weken…
Dus misschien overbodig, maar als je toch bezig ben ook direct de KVS zelf ververssen?

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 17 december 2012 06:00 PM
  [ # 274 ]

Hoi,

ja ik ga denk ik de kvs geheel verversen. Voordat ik aan de slag ga, ga ik kvs en olie aftappen.

daarna alles er weer fris in.

Als er tijd is, ga ik ook alles spoelen en misschien de kachel radiator er nog even uit halen.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 17 december 2012 06:23 PM
  [ # 275 ]
Wilfred en Geesje schreef:

hmm, ik heb net de bestelling gedaan.

waarom kan ik niet gewoon moeren met een veerring gebruiken? Dat zit er nu ook.

Omdat die vastrotten en koperen/messing moeren niet. Als je dat over een paar jaar weer eens los moet maken haal je ze probleemloos los. En zoals ik zei heb je grote kans dat je er een of een paar breekt en volgens mij is het M7, of ik moet me sterk vergissen en M7 is niet op elke straathoek te koop zoals de even maten. M9 is hetzelfde verhaal, zie je weinig op automobielen.

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 17 december 2012 06:26 PM
  [ # 276 ]
Han S schreef:
Wilfred en Geesje schreef:

hmm, ik heb net de bestelling gedaan.

waarom kan ik niet gewoon moeren met een veerring gebruiken? Dat zit er nu ook.

Omdat die vastrotten en koperen/messing moeren niet. Als je dat over een paar jaar weer eens los moet maken haal je ze probleemloos los. En zoals ik zei heb je grote kans dat je er een of een paar breekt en volgens mij is het M7, of ik moet me sterk vergissen en M7 is niet op elke straathoek te koop zoals de even maten. M9 is hetzelfde verhaal, zie je weinig op automobielen.

De tapeinden van het uitlaatspruitstuk is gelukkig m8, dus dat valt mee. Inlaat weet ik niet, maar ik verwacht ook dat die minder ‘vastrotten’ dan de uitlaatspruitstukken.

Ik denk er even over. Wellicht dat ik alsnog koperen moeren ophaal ergens.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 17 december 2012 06:31 PM
  [ # 277 ]

Chyparse heeeft ze en je hebt ze de volgende dag in de bus.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2988
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 17 december 2012 06:55 PM
  [ # 278 ]

Denk ook aan de pakkingen tussen uitlaatspruitstuk en vlampijp. En ook daar breken de tapeinden vaak af.
Ik had je al gewaarschuwd voor het vlakken van de kop.

En ik adviseer iedereen om een moer voor een evt Lambdasensor ( M18x1,5) op je vlampijp te lassen als je daar in de buurt bent. Je kan hem tijdelijk afdoppen. Zie mijn topic en lezing over dit onderwerp.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 december 2012 06:59 PM
  [ # 279 ]

Egbert, je kunt er toch voor kiezen om alleen het spruitstuk los te maken van de cilinderkop en de vlampijp aan het spruitstuk te laten zitten? Scheelt 4 moeren ( die altijd breken..) en 2 pakkingen. Ik doe het altijd zo en ruimte is het probleem niets mijns inzien. Of denk je daar anders over?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 17 december 2012 07:10 PM
  [ # 280 ]

Zo heb ik het ook gedaan toen de kop er af moest, blijft het spruitstuk gewoon aan de vlampijp zitten.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2988
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 17 december 2012 08:19 PM
  [ # 281 ]
waterman schreef:

Egbert, je kunt er toch voor kiezen om alleen het spruitstuk los te maken van de cilinderkop en de vlampijp aan het spruitstuk te laten zitten? Scheelt 4 moeren ( die altijd breken..) en 2 pakkingen. Ik doe het altijd zo en ruimte is het probleem niets mijns inzien. Of denk je daar anders over?

Had ik eigenlijk niet zo over nagedacht. Ik hou er van om ruimte te maken, maar je hebt gelijk.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 december 2012 09:33 PM
  [ # 282 ]

Wel moet je dan de Rachel klem onder aan het karter losmaken anders kan het spruitstuk niet naar buiten

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 17 december 2012 11:10 PM
  [ # 283 ]

Als de kop er af is , is het een uniek moment

om gelijk het oliedrukkontakt ( preventief) te vervangen .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 18 december 2012 11:01 AM
  [ # 284 ]

Bedankt voor het meedenken allemaal.

Wat betreft de aansluiting spruitstuk/vlampijp: die laat ik, als het goed gaat, zitten. Ik heb die al losgehad toen mijn spruitstuk los was van de kop, en het was een drama hem weer dicht te krijgen. Die pakking heb ik trouwens gewoon geknipt toen uit een universeel stuk pakking, ter grootte van A4. Dat zit nu weer prima dicht. Je moet inderdaad wel vlampijp onderaan los maken, anders zit het te vast om uitlaat spruitstuk over de tapeinden te schuiven.

oliedruk sensor: Die zit, als ik me niet vergis, tussen twee inlaten of niet? Tjah, dan moet ik die ook nog weer bij bestellen. Het is inderdaad wel een optie maar jah…wat dan nog meer?

Morgen hoop ik met foto’s te kunnen laten zien hoe het gegaan is.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 18 december 2012 12:09 PM
  [ # 285 ]

De oliedrukschakelaar/sensor zit onder de benzinepomp.

Profiel  
 
 
19 van de 29
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook