


Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 25-11-2009
- ID/DS DS 23 Break
- BX 1400 cc benzine
- Berlingo 16 hdi multispace
Hallo
Deze week zijn er nieuwe platen binnengekomen,opstaande dorpel bodemprofiel en tankbodemplaat.
hoe kan ik best voorkomen dat deze gaan roesten.
mg
Francis
Over welke dorpels heb je het?
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
En bedoel je het voorkomen van roesten bij het opslaan voordat je ze gaat gebruiken?
Of als je ze al gemonteerd hebt?




























Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De nieuw nagemaakte delen zijn toch al beschermd met een laagje?
En na het lassen met een poxy primer behandelen.
Van binnen met ml producten of wat dan ook.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
F.SvM schreef:
Van binnen met ml producten of wat dan ook.
Dinitrol, prima spul


























Totaal aantal Berichten: 7618
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Alles mag - als het maar enigszins taai blijft. Eerst een laagje owatrol mag altijd. Voordat je ML of Dinitrol of iets anders aanbrengt kun je de boel ook nog behandelen met Fertan. En dan daarna dus ML of Dinitrol oid.



Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 25-11-2009
- ID/DS DS 23 Break
- BX 1400 cc benzine
- Berlingo 16 hdi multispace
owatrol en fertan ken ik niet,waar is dit verkrijgbaar?
De nieuwe stukken zou ik behandelen voor montage zodat ze toch enkele jaartjes meekunnen.




























Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
cisds schreef:
De nieuwe stukken zou ik behandelen voor montage zodat ze toch enkele jaartjes meekunnen.
Heeft geen zin voor de nieuwe delen zijn al beschermd.
Alleen al het oude wat je loshaalde goed schoonmaken en beschermen.
En daar waar je last heeft beschermen vooraf geen zin brand toch weg,en heb je alleen maar last van met lassen.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.



Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 25-11-2009
- ID/DS DS 23 Break
- BX 1400 cc benzine
- Berlingo 16 hdi multispace
bedankt voor de inlichtingen




























Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Nog vergeten.
Zo gauw je iets gelast of schoongemaakt hebt,wel zo snel mogelijk weer beschermen.( lees zelfde dag/ avond)
Anders roest het alweer voordat je verder gaat.
Als je bijvoorbeeld vandaag alles gaat demonteren en schoonmaken vandaag ook in de primer of ML of….....
En als je volgende week gaat lassen,laspunten/ naden effe weer schoonflexen ,lassen en weer in de primer of ML of ........
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.


























Totaal aantal Berichten: 7618
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
cisds schreef:owatrol en fertan ken ik niet,waar is dit verkrijgbaar?
Fertan is een roest-omzetter, zoiets als Novorox, maar veel dunner waardoor het makkerlijker werkt en ook in kiertjes kan komen. Zodat een mogelijk klein roestpuntje dat je niet eens ziet niet later actief wordt. Te koop op oldtimerbeurzen, bij Rustbuster en naar het schijnt bij bijvoorbeeld Brezan.
Owatrol is een impregnerende olie uit de scheepvaart. Trekt in roest (als die er is) zodat het oxidatieproces sterk wordt vertraagd en blijft in tegenstelling tot lak ook iets flexibel. Prima ondergrond voor bijvoorbeeld tectyl. Te koop bij sommige verfhandels en in zaken voor scheepsbenodigdheden. Ik haal het op een bunkerboot.




























Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
SPAM schreef:Beste,
Of lasprimer gebruiken….
Zie
Tot 120 graden,bij goed lassen wordt het echt wel warmer.
Beter is buitenkant primer na het lassen.
En binnenkant meteen na het lassen afwerken met ML of iets dergelijks werkt beter dan wat voor primer ook,voor het lassen.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
En als je klaar bent:












































Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
F.SvM schreef:SPAM schreef:Beste,
Of lasprimer gebruiken….
Zie
Tot 120 graden,bij goed lassen wordt het echt wel warmer.
Beter is buitenkant primer na het lassen.
En binnenkant meteen na het lassen afwerken met ML of iets dergelijks werkt beter dan wat voor primer ook,voor het lassen.VgF
Dan breng je het toch opnieuw op als je gelast heb?




























Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Mag jij het er tussen spuiten
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.