Ben reuze benieuwd…...
Even zien of ik die fotos erop krijg
Dat moet ik even bestuderen die uitleg dus voor nu even maar op deze manier….
https://picasaweb.google.com/107438370753668618277/DS191958AllumageElectronique














































Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Prachtige oplossing voor een oud probleem. Ik zeg: ombouwen die handel!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik ook, bobines mooi oppoetsen…;-)
Heb Sans Pareil de fotos gestuurd…wellicht hulp bij een mooie oplossing!
SPAM doe je mee?
Laat maar eens horen wat het allemaal voor moois is, als er wat bekend is aangaande betrouwbaarheid en prijzen kan je me altijd inlichten
gisteren begonnen met demontage ontsteking….daar zitten een stuk of 8 stappen voor en ik bleef met bebloede handen steken bij het feit dat er draadeinden uitmoeten om het deel eruit te pakken. Achterste 2 boven zijn eruit maar nog niet komen he. Na het kerstdiner maar verder. BTW wat is dat ding aan de carburateur met dat gebogen ijzertje aan een veer? Zit ook een hydrauliekleiding op denk ik.
Anyway totally off topic moderator maar dit gun ik iedereen die zich stierlijk verveelt de komende 2 dagen….let ook op de filmische kwaliteit van dit meesterlijke werkje svp, enjoy! Merry Xmas to everyone Sound ON
Ton,
Je bedoeld waarschijnlijk deze:
Yup that’s the one, ik begreep uit het Frans dat het idd met de-accelleratie te maken had maar ik snap die hydrauliek leiding niet
Kun je het demonteren en reviseren?
SPAM, ik had niet verteld nog dat ik de dame gestofzuigd heb…aan de buitenkant…
Ik heb volgens mij een aluminium dak, zelfde oxidatie als de motorkap. En ik begreep uit jouw verslag dat dat van jou polyester is. Bizar zo kort na elkaar gebouwd.
https://picasaweb.google.com/107438370753668618277/DS191958Stofzuigen
TonW schreef:Yup that’s the one, ik begreep uit het Frans dat het idd met de-accelleratie te maken had maar ik snap die hydrauliek leiding niet
Kun je het demonteren en reviseren?
Ik neem aan van wel, ik zal er binnenkort achter komen
Lekker aan het stofzuigen ... trouwens
Vandaag spruitstuk losgehaald en aan demontage/reiniging carburateur begonnen. Ultrasoon reinigen gaat geweldig moet ik zeggen
Ik heb een paar vraagjes voor de experts als dat mag:
Onder het inlaatspruitstuk zit een boutje met daarin een gaatje, je kijkt erdoor heen. Is hier iets afgebroken en verdwenen of hoort dit zo?
Iemand een tip voor het oplossen van opgedroogde antivries?
Ik wist niet dat het zo ingewikkeld is om brandstof een motor in te krijgen. De Weber 24/30DCZC1,wat een prachtig stuk techniek zonder dat ik begrijp hoe het echt werkt. Iemand een idee waar ik een revisie setje kan bekomen?
As van de gasklep, tenminste ik denk dat dat het is heeft wat speling waar het asje door het montageplaatje gaat…..is dat het probleem waarover ik vaker lees hier? Het verbaast me dat hier nergens pakkingen te zien zijn overigens.
Ik mis een boutje dat geborgd lijkt met een stalen plaatje. Mijn vraag is wat de functie is van deze boutjes? Kan ik ze demonteren zonder problemen? Is zon boutje met puntig eind nog te vinden?
Ik heb wat fotos gemaakt die bij dit verhaal horen weer.
https://picasaweb.google.com/107438370753668618277/DS191958Carburateur
Verder sta ik nu te twijfelen hoe verder. 20 jaar geleden zei een monteur dat de motor (zuigers etc) er goed uitzagen, ga ik nu voor totale revisie of monteer ik na een electronsiche ontsteking te hebben gevonden etc de boel weer terug…..keuzes keuzes
Ton, mooi stukje werk zo’n carburateur….... Als deze gestraald is met glasparel wil je hem niet meer in je auto terugzetten, maar een plekje in de kamer geven
JP, ik heb hem ultrasoon gereinigd en ik denk dat ik het er bij laat ook…;-) Moet niet té mooi worden allemaal….
inmiddels antwoord gevonden op dat boutje onderaan het spruitstuk, blijkbaar komt daar een buisje en een slangetje aan voor afvoer van (overtollige) benzine….wie wil dat nu nog in deze tijden ....