Mijn KTM had strakke kleppen omdat de eigenaar voor mij alleen maar hard gas gegeven heeft. Ik denk dat de kleppen gewoon te strak worden afgesteld. Mij is verteld dat je beter iets te veel dan te weinig klepspeling kan hebben.
Ik had deze nog nooit gesteld.
Het blok ziet er goed uit, dat geeft wel vertrouwen, nu moet ik nog geen fouten maken.
Ik heb trouwens ook een toevoeging in het koelvloeistof gedaan die de rotzooi los maakt en beschermd tegen corrosie. Dat moet er na max 24 bedrijfsuur er uit en dan spoelen en nieuw koelvloeistof erin.
Bedankt, Ad
cx 22trs ‘85
Eindelijk heb ik na 2,5 maand sleutelen mijn APK.
En nu eerst maar eens rijden en kijken wat zich nog openbaart.
Ik zag al dat er in het dakconsole het nodige is gesmolten maar daar kan ik rustig mee rijden.
De APK keurmeester vertelde ook dat ik achter de hoogte moet verstellen, hoger dus. Dat moet op een brug omdat het erg gevaarlijk is las ik hier op het forum.
Groeten, Ad
cx 22trs ‘85

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Proficiat Ad!!!! Hartstikke super & goed gedaan!
Hoogteregelaar stellen moet inderdaad op een 4 koloms brug. Want stel dat je dat op de grond doet en je ligt eronder en de auto zakt ineens…
En opkrikken is geen optie, want het is dus essentieel dat de wielen de bodem wel raken.
Maar zo erg is het niet dat de hoogte niet geheel klopt. Eerst maar eens rijden en kijken hoe ze zich gedraagt!!
Veel plezier!
Léo
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

Totaal aantal Berichten: 9371
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Mooi en nu zweven met de dame
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Het gaat goed, even afkloppen, maar een vraag: waar zit de temp sensor voor de binnen temp? Hij wordt niet lekker warm alleen met de airco aan lukt dat. Ook niet slecht maar ik zou dat gewoon even willen weten.
Bedankt, Ad
cx 22trs ‘85
Je interieur is toch omgebouwd naar serie twee?
Voeler voor de temp zit in een korfje boven de spiegel.
Maar als die stuk gaan doet hij het alleen nog voluit.
Thermostaat is wel goed?
Het kan ook nog zijn dat er bij de interieur ombouw wat luchtslangen niet zijn aangesloten.
Hoe voelt de lucht uit de roosters aan?
Met airco aan droog je de lucht, en droge lucht is veel sneller warm.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Totaal aantal Berichten: 7618
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Bij mij kan de airco niet uit - wordt ook niet optimaal warm hoor. Ik heb ontdekt dat het helpt als je de roosters in de middenconsole dicht zet. Komt er in elk geval een stuk meer warmte bij je voeten terecht.
Ik denk nu ook dat de slangen niet goed zijn aangesloten. Maar; eerst hoorde ik een klikje bij het verdraaien van de temp regelaar die hoor ik nu niet meer. Ik zal het forum eens doorzoeken op hoe ik achter de kachelfront kan komen. Ik heb in de console in het plafont ook een zwart bolletje in het zwarte gedeelte. Welke is het?
Ad
cx 22trs ‘85

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik dacht dat dat bolletje de oorspronkelijke afstandsbediening van de centrale vergrendeling betreft - bij mij weg . De voeler zit in een ‘korfje’, een soort kabouter vergietje.
Ik heb er dus een over van die deurvergrendeling, iets voor je?
Ad
cx 22trs ‘85

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ja, graag - ook al werkt mijn vergrendeling nu dus anders, dat gaatje in het plafond irriteert me wel een beetje. Als ik daar een bolletje in kan prutsen ziet het er in elk geval weer netjes uit. Wat wil je er voor hebben? Ik woon in de buurt van Nijmegen - zitten we bij elkaar in de buurt?
Ik woon in Groessen bij Arnhem.
Als je ook op de veerbollen middag komt in Arnhem dan neem ik hem mee. Nog geen idee wat zoiets moet/mag kosten.
Ad
cx 22trs ‘85

atak schreef:Ik zal het forum eens doorzoeken op hoe ik achter de kachelfront kan komen.
Het is van binnen omgebouwd naar Série 2 bij jou toch?
Dan asbakje eruit halen en dan kun je die trapeziumvormige unit er van achteraf uitdrukken met enige kracht. Hij zit met van die RVS ‘veertjes’ geklemd aan beide zijkanten van de kunststof console.
Als je er via het gat van de asbak niet bij kunt, kun je ook het opbergvakje daaronder nog even eruit schroeven, want dat is groter.

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
atak schreef:Ik woon in Groessen bij Arnhem.
Als je ook op de veerbollen middag komt in Arnhem dan neem ik hem mee. Nog geen idee wat zoiets moet/mag kosten.
Ad
Hm - zaterdagavond heb ik hier thuis een feestje - durf niet te zeggen dat ik zondag dan oliebollen lust. Alhoewel het me erg leuk lijkt om tussen de Rollsen en Bentleys door te lopen. Groet, Joost

La Léo schreef:
Als je er via het gat van de asbak niet bij kunt, kun je ook het opbergvakje daaronder nog even eruit schroeven, want dat is groter.
I stand corrected!
Er zit uiteraard géén opbergvakje onder de asbak. Dat is dus alleen bij Série 1 dashboards. Maar via de asbak moet het lukken hoor. Heb vandaag even gekeken.