La Léo schreef:Leuk ding, maar let effe op het zinnetje onderaan over die koppeling: als het inderdaad de de kabel of hevel is: no problemo. Maar is drukgroep, plaat en/of lager gaar —> motor eruit!
Dank voor de tip! En hoe kom ik erachter wat het probleem is, als ik bij de auto ben?
Zo simpel gaat het waarschijnlijk niet zijn anders had de eigenaar dat zelf ook al kunnen doen natuurlijk
Ben ik ook nog benieuwd of iemand deze kent. Komt uit Duitsland, aan de sticker te zien. Leuke kleur!
Ik ga sowieso bij Timmer kijken, die heeft een paar leuke staan zo te zien.

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Die staat er al zolang is ik me kan herinneren op dit forum.

Totaal aantal Berichten: 7609
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Wel een leuke chroombumper GTI hoor - in een leuke kleur en niet veel geld. Benieuwd waarom niemand dat ding nog heeft weggehaald. Leuk detail: middenarmsteun in de correcte stof! Jammer of fijn: bestuurdersstoel lijkt een Scheel o.i.d. te zijn
Ik heb die bruin rode drie jaar geleden bekeken en toen was ze op het plaatwerk al kaas verrot. Lijkt me sterk dat het beter is geworden in de tussentijd. Staat dus ook al heel lang stil.
Als je een auto wilt hebben die niet een hele grote beurt nodig heeft zou ik nog even verder kijken..
Die groene twee posts terug is trouwens wel een snoepje zeg! welke kleur groen is dat dan weer? Chartreuse oid?

Totaal aantal Berichten: 763
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Vert Papyrus!

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Ik heb deze in het voorjaar live gezien en ziet er zeker niet slecht uit helemaal orgineel alleen uiteraard links en recht een mankement aan de lak na 37 jaar, iig zeker geen slecht exemplaar.
Mark
CX 2000 pallas ‘78

Totaal aantal Berichten: 1481
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Taupe schreef:Ben ik ook nog benieuwd of iemand deze kent. Komt uit Duitsland, aan de sticker te zien. Leuke kleur!
Ik ga sowieso bij Timmer kijken, die heeft een paar leuke staan zo te zien.
Timmer was naar een prachtig groot nieuw pand verhuist, veel mooie auto’s maar wel aan de prijs. Denk inmiddels 1,5/2 jaar geleden is er een breuk geweest en is Rob Timmer weer vanaf klein begonnen. Alle foto’s van auto’s die je ziet met een moderne mooie showroom op de achtergrond zijn dus al minimaal 2 jaar te koop.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Taupe schreef:La Léo schreef:Leuk ding, maar let effe op het zinnetje onderaan over die koppeling: als het inderdaad de de kabel of hevel is: no problemo. Maar is drukgroep, plaat en/of lager gaar —> motor eruit!
Dank voor de tip! En hoe kom ik erachter wat het probleem is, als ik bij de auto ben?
Zo simpel gaat het waarschijnlijk niet zijn anders had de eigenaar dat zelf ook al kunnen doen natuurlijk
Precies! Daarom denk ik ook dat de kans groot is dat het niet zomaar de kabel of de hevel gaat zijn. En ik zou los daarvan sowieso een kenner meenemen.
Geen idee wat je budget is (totaal, dus niet alleen aankoopbudget) maar als deze auto echt hard is en de motor zou eruit moeten om de koppeling te vervangen (en dan natuurlijk ook alle keerringen en pakkingen etc.) dan kun je nog voor een aardige totaalprijs een hele mooie CX rijden die technisch dan gewoon rondom gedaan is.
Hij vraagt een bod vanaf 3000. Dat is een nette prijs zélfs als de koppeling gaar is. Als ik die lijst bekijk van dingen die nieuw vervangen zijn…. even er vanuit gaande dat dit op professionele wijze gedaan is…. En dan natuurlijk de luxe uitvoering, deftige kleurstelling, lage km stand (al is dit niet altijd heilig) en de nieuwe lak. Kan interessant zijn, maar geld moet er toch in, hoe dan ook.
Maar goed, vanaf een foto kun je niet alles zien, vandaar—> eerst gaan kijken/rijden en door een kenner laten beoordelen.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

Totaal aantal Berichten: 273
- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Was dezeCX 22 TRS al langs geweest?
Een veelbelovende indruk voor die centen!
CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook
Als een handelaar een auto als “leuk” omschrijft is het vrijwel altijd bagger.
ik heb deze dame recent van heel dichtbij bekeken; ze staat bij mij om de hoek.
Deze CX valt onder het hoofdstuk: “kopen en oprijden - niet aan werken”.
Het schuifdak -op zich al een reden om een CX niet te kopen- is dichtgekit; het zwarte dak is niet vinyl, maar gerold met zwarte verf, de dame heeft ooit op LPG gelopen, maar die installatie is eruit. Er zitten wat vreemde deuken op de motorkap, die niet mooi zijn weggewerkt. De deuren heb ik niet open gehad, maar helemaal strak zagen ze er niet uit. Van binnen vrij netjes, dat dan weer wel.
Ik heb ervoor gekozen de dame te laten staan, zelfs voor dat geld.
Als je dan toch een CX zoekt om alleen op te rijden (weet niet of dat zo is), is dit misschien een beter idee, maar die heb ik niet van dichtbij gezien ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die roept ook wel vraagtekens op, 112k voor maar 600 euro?
CXen met zo’n km stand worden vrij schaars en gaan vaak niet weg voor een prikkie
mee eens; goed (be)kijken is het credo ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Niet zo negatief heren.
Het is immers wel een GTI!! Automaat!! Zeer Unieke Auto!! die helaas al wel een tijtje stil staat.
Serieus: voor zulk geld moet je niet klagen als er iets aan mankeert, die kilometerstand zegt niets (lange stilstand, dus is meestal geen pré).
Maar als ze tenminste niet totaal verrot is kan het toch een leuke basis zijn voor de enthousiaste zelfsleutelaar. En als het dan toch tegenvalt en hij/zij moet de handdoek in de ring werpen, zijn de losse onderdelen altijd meer waard.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D