













































Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Iedere afwijking van het origineel is zonde en zal de waarde aanzienlijk beinvloeden bij dit soort unieke Ds’sen uit de eerste bouwjaren. Hou het zoals Citroën het bedoeld had.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste








Totaal aantal Berichten: 758
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Voor zover ik altijd heb begrepen: als je de schuine platen hebt, heb je de vlakke plaatjes niet, en vice versa.
Pallas versus “luxe” of DS vs ID ?
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
Kijk dat is ook een benadering….en ik ben het wel met Waterman eens….het vinyl/stof is aardig verkleurd , dus moet ik op zoek naar het juiste reinigingsmiddel…schoonmaakazijn werkt niet…tips?
Ik vind het niet erg overigens als het er niet nieuw nieuw uitziet maar iets beter dan nu mag best.
Hoop dat ik het er heel afkrijg
Ik krijg oude deurpanelen en dit soort (bekleding)stofjes altijd goed schoon in een lauw sopje van witte wasmiddel en een nagelborsteltje.
Altijd een paar keer nasponsen met schoon water en daarna goed drogen.
ok, dank je voor de tip…biotex of zo?
Ben bezig met proefjes voor de stoelen, had een klein stoomapparaatje staan, scheelt wel maar, vlekken niet echt weg, Action bekledingsreiniger werkt aardig, inspuiten, 2 minuten laten werken, borstelen en afnemen met vochtige doek. Niet alles is weg maar ik denk dat een 2e ronde een heel aardig resultaat gaat geven. Binnenkort wat fotootjes.
Ton,
Je was al weer aardig bij met de antwoorden zag ik
Die bekleding aan de dragers ( zijkanten) is nieuw verkijgbaar, echter…... die wijkt af van de originele kleur en is veel grijzer.
Om die stof er heel af te krijgen is een behoorlijke uitdaging, bij mij is het niet gelukt… de stiof was door en door vergaan ebn scheurde spontaan in behoorlijke repen er vanaf.
De onderkant van de drager is inderdaad een vlakke of de rvs beplating.
In 2009, voor de restauratie van de DSpecial, zat het er zo op gebakken
Ook een zelfgemaakte afdekplaat door de vorige eigenaar, en om heel eerlijk te zijn: het zag er niet uit.
waterman schreef:Iedere afwijking van het origineel is zonde en zal de waarde aanzienlijk beinvloeden bij dit soort unieke Ds’sen uit de eerste bouwjaren. Hou het zoals Citroën het bedoeld had.
Ben ik helemaal met je eens, als je een unieke DS hebt zoals de 58er van Ton en SPAM. Hoe Citroen het bedoeld had was ook en vooral een kwestie van kosten neem ik aan. Een aantal zaken kunnen aanzienlijk worden verbeterd.
Maar dan niet op de manier zoals SPAM aantrof:
Wat ik me nu afvraag: als je de schuine sierbeplating hebt op de DS, is die vlakke plaat dan niet aanwezig? Is dat standaard?
Dat ziet er inderdaad professioneel uit zeg…;-)
Kun jij me nog laten weten wat er op de 58-er zit? schuine afdekplaat, alu? vlakke platen of allebei…ik denk het eerste omdat ik meen dat je al eerder zoiets gezegd heb maar ik wil het graag zeker weten.
Ton,
Op mijn 58-er DS19 zitten de schuine platen. Even in de archieven gedoken:
(Onder het mom van : u roept wij draaien )
Han S schreef:waterman schreef:Wat ik me nu afvraag: als je de schuine sierbeplating hebt op de DS, is die vlakke plaat dan niet aanwezig? Is dat standaard?
Han,
Wat ik me heb laten vertellen is dat er een van beide uitvoeringen aanwezig, niet beide.
Hans, daar zitten dus geen vlakke platen onder zo te zien. Ik bedoel tussen de balk en de alu sierplaat.
Edit: je laatste post kruist de mijne.
Han,
Dat klopt, hier zitten (alleen) de schuine platen op.
Bedankt Hans. Ik heb de schuine glanzende RVS beplating, dus ik heb die vlakke plaat niet meer nodig en hoef dat ook niet na te maken van alu of rvs.
SPAM schreef:Ton,
Op mijn 58-er DS19 zitten de schuine platen. Even in de archieven gedoken:
(Onder het mom van : u roept wij draaien
)
Sorry Hans, wel fijn hoor die uitwisseling….. Dank je wel weer!
PS wat zien die er netjes uit bij je…..!
PPS Ik vroeg aan een mij bekende metaalman of hij zoiets kon maken en hij dacht van wel met zetten…to be continued