15 van de 16
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 Volgende > 
   
DS3 Poetstopic
Stevys88
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 29-02-2012

- DS 3 1.6 e-HDi So Chic
Gepost: 06 oktober 2012 08:13 PM
  [ # 211 ]

Het is geen reclame, maar om te laten zien hoe mooi Meguiars producten zijn werk doen in juiste handen.


Wat is er gedaan:
Uiteraard eerst netjes gewassen met sopje e.d. Daarna lichte krasjes bijgewerkt met een of andere klei om vervolgens een wax aan te brengen.

Grootste voordeel van zo’n wax in mijn ogen, je houdt je auto veel gemakkelijker schoon. Omdat het nieuwe vuil minder gemakkelijk kan hechten. Daar is de lak simpelweg te glad voor. Nu is afspuiten voldoende voor zandvuil e.d. Tevens valt de regen gewoon van de auto af..


Met dank aan http://www.linderscarcare.nl het volgende resultaat..

Er zijn nog meer foto’s, mocht je toevallig iets in XL formaat willen als BackGround voor je MacBook.. Please mail Wink


PS: zijn er mensen die ervaring hebben met zo’n coating op je ruiten waardoor je je wissers niet meer nodig schijnt te hebben?

Veel te veel rijden in een DS3, kleur Hickory met wit dakje.. http://www.Twitter.com/S_Hendriks

Profiel  
 
GSPallas
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010

- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Gepost: 06 oktober 2012 09:01 PM
  [ # 212 ]

Ja heb ik ervaring mee; ik heb mijn C5 bij aanschaf een Protech behandeling laten geven en ook de ramen zijn toen gedaan. Was gewoon een potje rain-X met een Protech stikkertje over het logo heen geplakt.

Als het net gedaan is vind ik het wel fijn spul, echter als het (door de ruitenwissers) gaat slijten is het drama en het vreemde is dat je het daarna ook nooit meer krijgt zoals de eerste keer. Ik doe het nog wel steeds op de zijramen en op de achterruit. Het grootste voordeel is dat als het straks vriest de ramen niet zo snel aanvriezen en als ze dichtegvroren zijn gooi ik er wat warm water over heen en is alles direct weg. (er blijft werkelijk niets achter).

Voor wat betreft die Protec behandeling met zgn. 5 jaar garantie: weggegooid geld; het houdt meer net iets langer dan een 1 jaar stand, terwijl ik de wagen steeds ‘volgens de regels’ zeer zorgvuldig met de hand gewassen heb. Een paar weken geleden alles opnieuw gedaan met die 1-2-3 meguiars;

Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi

Profiel  
 
jev
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 18-08-2010

Gepost: 07 oktober 2012 12:05 AM
  [ # 213 ]
Stevys88 schreef:

PS: zijn er mensen die ervaring hebben met zo’n coating op je ruiten waardoor je je wissers niet meer nodig schijnt te hebben?

X-rain (of rain-x, weet het niet precies). Werkt leuk op de snelweg, maar op lage snelheden zit het alleen maar in de weg. Zet je je ruitenwissers ooit (per ongeluk) aan, dan heb je al heel snel een streep-feest waardoor je vooral heel psychedelische kleurtjes en strepen ziet. Ik doe het iig nooit meer…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 oktober 2012 10:58 AM
  [ # 214 ]

Rain-X gebruik ik al jaren, na goed aanbrengen werkt het prima.

Een nadeel is wel dat als de auto buiten staat in een vochtige nacht dat de boel nog wel eens wil beslaan na het wegrijden.
Eigenlijk is dat alleen na het net opnieuw aanbrengen.

Verder wordt je ruit gewoon veel minder vuil en het water wordt veel beter afgevoerd.
Bij sommige auto’s kan je zelfs in flinke buien zelfs zonder ruitenwissers rijden.

Profiel  
 
007senna
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 23-11-2012

- DS 3 1.2VTi 82 PK
Gepost: 01 december 2012 08:04 PM
  [ # 215 ]

Ik heb een zwarte auto gehad en deze had het zogenaamde weer in de lak zitten en ook zaten er was kringen in die je in de zon goed kon zien

ik heb toen de blackbox van turtle wax gekocht iets van 40 euro bij heuts.nl en ik moet zeggen het resultaat was fenomenaal
zoek maar eens in youtube naar blackbox van turtle wax

de behandeling bestaat uit drie fases en is goed zelf te doen je auto wordt weer diep zwart en je kunt met zo’n box meerdere auto doen

hahaha het lijkt bijna of ik reclame loop te maken voor turtle wax maar daarom gaat het me niet

suc6 alleen geschikt voor zwarte auto’s

Profiel  
 
C4 hadeie
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 12-06-2011

- DS 3 e-HDi 90 Airdream So Chic
Gepost: 03 februari 2013 10:20 PM
  [ # 216 ]

Beste mede-forummers,

Een tijdje geleden ben ik bezig geweest met het organiseren van een leuke DAP-clinic (machinaal polijsten) in samenwerking met CarClean. Jammer genoeg waren er toen niet voldoende deelnemers om de clinic door te zetten.
Ondanks dit ben ik zelf wel verder gegaan met het verder verdiepen in het poetsen/detailen van auto’s en ik ben hierdoor zo enthousiast en gedreven geraakt dat ik besloten heb mijn eigen poetsbedrijf te starten.

Kijk allemaal eens op mijn site, hier heb ik ook foto’s geplaatst van de onlangs gepoetste DS3.

http://www.poetsbedrijfdapper.nl

Woon je in de omgeving Barneveld en wil je jouw DS3 ook laten poetsen, neem dan contact met mij op.

DS3 So Chic E-HDI / Bleu Belle Ile / Pack Perfo / Pack Select My Way Comfort

Profiel  
 
Nitro+
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011

- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Gepost: 05 februari 2013 01:44 AM
  [ # 217 ]

Wow! Dat noem ik nog eens een enthousiasme! Ben je uit het niets met de DS3 zo enthousiast geworden op het poetsen of hield je je er daarvoor al mee bezig?

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 05 februari 2013 06:25 PM
  [ # 218 ]

Je ruit even kleien zou je eventueel ook kunnen doen. Heb het ook wel eens gedaan. Kan geen kwaad iig. Daarna even goed schoon maken.

Profiel  
 
blue dolphin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 09-01-2011

- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Gepost: 06 februari 2013 12:20 AM
  [ # 219 ]

Hebben we ook clubkortingen??? Razz

whaha.


tis trouwens wel goed zoeken naar een DS3 op de site.

Verder ziet het er netjes uit.

Profiel  
 
C4 hadeie
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 12-06-2011

- DS 3 e-HDi 90 Airdream So Chic
Gepost: 06 februari 2013 08:23 PM
  [ # 220 ]

Al vanaf ongeveer 2008 ben ik me gaan verdiepen in het detailen van auto’s. Ik ben toen gestart met kleien en daarna met het stappenplan handmatig. Een tijd geleden ben ik me verder gaan verdiepen in het machinaal polijsten (dappen) van de lak. Omdat ik jarenlang met het idee liep een eigen zaak te starten heb ik besloten hierin verder te gaan.

Clubkortingen? Ik had de vraag kunnen verwachten….
Volgens mij zijn mijn tarieven al superscherp, zeker gezien de tijd die nodig is voor een auto (minimaal een volle dag). Desondanks mocht iemand interesse hebben, stuur dan maar even een mailtje naar .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Voor een DS3 ben ik natuurlijk altijd in.

DS3 So Chic E-HDI / Bleu Belle Ile / Pack Perfo / Pack Select My Way Comfort

Profiel  
 
jev
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 18-08-2010

Gepost: 07 februari 2013 07:41 PM
  [ # 221 ]

Ergo mooi. Als ik het zo zie, dan komt er nogal wat water bij kijken. Gaat dat ook goed bij bijvoorbeeld een oude cabrio?

Profiel  
 
Nitro+
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011

- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Gepost: 07 februari 2013 10:24 PM
  [ # 222 ]

Als je al hebt ervaren dat die oude cabrio gewoon droog blijft bij zware regenbuien, dan kan je ervan op aan dat deze ook droog blijft tijdens de stappen waar de auto wordt gewassen en afgespoeld.

Profiel  
 
jev
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 18-08-2010

Gepost: 07 februari 2013 11:53 PM
  [ # 223 ]

Die ouwe cabrio blijft droog bij zware regenbuien omdat’ie dan binnen staat. Ze lekken allemaal in meer of mindere mate langs de kap, zelfs met een gloedjenieuwe kap van Moss Sad. Meestal tussen voorruit en kaprail maar vrijwel allemaal ook langs de zijruiten. Tsja, ouwe meuk he.

Nou kan je je natuurlijk afvragen of die ouwe wagens daar niet tegen kunnen. Maar regenwater is wat anders dan moderne schoonmaakmiddelen…

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 12 maart 2013 02:31 AM
  [ # 224 ]

+/- 11 uur bezig geweest met poetsen. ( 2 middagen ), en toen ging het weer sneeuwen en regenen lol!

Alles erop en eraan, foamen, 2x handwas, kleien, lichtjes polijsten, so on so forth.

Profiel  
 
Heer Anton
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 12-03-2009

Gepost: 28 maart 2013 05:19 PM
  [ # 225 ]
Marien schreef:

een washmitt

Vliegrestjes en ook mug, bestaan voor het grootste deel uit eiwit. Dit lost het makkelijkst op in Biotex. een oplossinkje opspuiten met een olijfolie spuit ( plantenspuitjes zijn na een keer stuk. zitten waarschijnlijk eiwit onderdelen in ) even inlaten trekken en met de wasbeurt mee verdwijnen de muggen etc als sneeuw voor de zon.

Standaard tekst Citroen medewerkersDAT WEET IK NIET!!!!

Profiel  
 
 
15 van de 16
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook