15 van de 29
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
zekeringen ds19 1958
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 05 februari 2013 09:36 PM
  [ # 211 ]
Han S schreef:

Bedankt Hans. Ik heb de schuine glanzende RVS beplating, dus ik heb die vlakke plaat niet meer nodig en hoef dat ook niet na te maken van alu of rvs.

Denk dat dat van het bouwjaar afhangt?

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4961
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 05 februari 2013 11:25 PM
  [ # 212 ]

Ton, eigenlijk is de vlakke plaat ook zinloos als er de schuine plaat voor zit.

Profiel  
 
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 05 februari 2013 11:32 PM
  [ # 213 ]

Hoi Han, dat ben ik niet helemaal met je eens…

Zoals ik eerder schreef is het een wonder dat het leiding gebeuren en de binnenkanten er bij mij eigenlijk nog heel goed uitzien. Water /modder/zout hebben redelijk vrij spel en ik weet zeker dat die horizontale afdekking een enorme verbetering is

Profiel  
 
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 05 februari 2013 11:40 PM
  [ # 214 ]

De foto toont een klont zand aan het uiteinde bij het achterwiel….om even aan te geven dat dat daar gewoon in door kan dringen

Die van mij komt uit de Dordogne (natte streek) maar staat misschien al 30 jaar droog…en in NL is het slechter

Via de midden kriksteun opening kan alles er zo in en er zitten aan de onderzijde een paar 8 cm rubber lapjes die de sierlijst niet laten schuren over de longeron…boven zit een 10-tal parkers, lijst bestaat uit 2 delen…nergens afdichtingen.

Profiel  
 
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 05 februari 2013 11:43 PM
  [ # 215 ]

dit is minder dan de helft van wat er uit kwam vallen

goh wat leuk fotos plaatsen!

zo leuk dat ik het gelijk 2x doe…sorry

[edit mod] opgelost [/edit]

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4961
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 06 februari 2013 12:58 AM
  [ # 216 ]

Ik heb het spul aan de voorkant en aan de achterkant dichtgekit en ik denk dat ik dat gat voor de krik ook ga afsluiten want ik heb een garagekrik aan boord. Je hebt idd een goed punt Ton, maar de longerons zijn gewoonlijk aan de onderkant verrot en waar ze overgaan in de bodemplaat, waar het drie dubbel op elkaar gepuntlast zit.

Profiel  
 
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 06 februari 2013 08:10 AM
  [ # 217 ]

goedemorgen Han, ben je niet bang dat je zo een ruimte creëert waar condensvorming optreedt die er dan ook niet meer uit kan?

tekening is wel weer leerzaam, wist niet hoe het precies in elkaar zat

Profiel  
 
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 06 februari 2013 10:20 AM
  [ # 218 ]

Even wat oude plaatjes ingescand. Hier komt de DS19 vandaan, ruim 20 jaar geleden….

https://picasaweb.google.com/107438370753668618277/LOrigine

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4961
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 06 februari 2013 11:11 AM
  [ # 219 ]

Condens? Nee hoor, ben ik niet bang voor, er zijn nog genoeg openingen voor luchtcirculatie.

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 06 februari 2013 10:53 PM
  [ # 220 ]

Leuk die oude documenten en foto’s.
Helaas heb ik de geschiedenis niet meer.
Alleen op de voorruit zat nog een sticker van het departement Gard.
En aangezien de bodem nog lekker hard is komt de auto waarschijnlijk uit deze warme streek.

Profiel  
 
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 06 februari 2013 11:01 PM
  [ # 221 ]

Mooi de Gard…;-) en droog inderdaad…alhoewel het in de winter ook tamelijk pittig weer kan zijn.

Profiel  
 
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 10 maart 2013 04:37 PM
  [ # 222 ]

Goedenmiddag,


Net mijn aandrijfas los gekregen en de hele boel in de ontvetterbak gestopt. Realiseer me net dat het tripoidehuis een rubber bevat. Mag dat in de ontvetter? Hoe kan ik weten of het rubber nog goed is. De 2 helften van het huis zitten met 4 gefelste bussen aan elkaar zo te zien dus als het niet nodig is laat ik het liever heel.

Alvast dank

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 10 maart 2013 05:31 PM
  [ # 223 ]

Ton,

Ik zou hem niet in de koudontvetter doen, het rubber wat je noemt is het bibaxrubber. Om een goede indruk te krijgen halen ze de pennen in het huis los zodat de twee helften loskomen.  Het rubber zal zich dan uitstrekken tot een lengte, je kan het dan bekijken.

De pennen worden veelal vervangen door een koperen buis/pijp die wordt opgetrompt…

Profiel  
 
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 10 maart 2013 06:43 PM
  [ # 224 ]

Ik denk dat ik dat maar moet doen….zijn die bussen in de handel of is het improviseren…en het rubber?

Heb nog een probleem: Ik krijg de bovenste fusee aan bestuurderszijde niet los, hij draait mee. Vreemd is ook dat hier een zelfborgende moer met speciale vertanding en een kunststof kapje ook met die vertanding zitten, terwijl aan de andere kant met splitpennen de boel geborgd zat. Iemand een tip om die moer los te krijgen? De fusee pen/bol geeft weinig houvast en ik wil hem niet beschadigen liever. Heetstoken zodat het kunststof van de borgmoer smelt?

Fotos van dit verhaal:
https://plus.google.com/photos/107438370753668618277/albums/5840416632306120977?banner=pwa

En van de eerste poging de bekleding te reinigen hier:
https://plus.google.com/photos/107438370753668618277/albums/5853753003213799297

Profiel  
 
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 10 maart 2013 06:47 PM
  [ # 225 ]

Ding lag al in de ontvetter toen ik me bedacht dat dat wel eens niet handig kon zijn….onder de warme kraan gehouden.

Profiel  
 
 
15 van de 29
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook