Han S schreef:Bedankt Hans. Ik heb de schuine glanzende RVS beplating, dus ik heb die vlakke plaat niet meer nodig en hoef dat ook niet na te maken van alu of rvs.
Denk dat dat van het bouwjaar afhangt?
Ton, eigenlijk is de vlakke plaat ook zinloos als er de schuine plaat voor zit.
Hoi Han, dat ben ik niet helemaal met je eens…
Zoals ik eerder schreef is het een wonder dat het leiding gebeuren en de binnenkanten er bij mij eigenlijk nog heel goed uitzien. Water /modder/zout hebben redelijk vrij spel en ik weet zeker dat die horizontale afdekking een enorme verbetering is
De foto toont een klont zand aan het uiteinde bij het achterwiel….om even aan te geven dat dat daar gewoon in door kan dringen
Die van mij komt uit de Dordogne (natte streek) maar staat misschien al 30 jaar droog…en in NL is het slechter
Via de midden kriksteun opening kan alles er zo in en er zitten aan de onderzijde een paar 8 cm rubber lapjes die de sierlijst niet laten schuren over de longeron…boven zit een 10-tal parkers, lijst bestaat uit 2 delen…nergens afdichtingen.
dit is minder dan de helft van wat er uit kwam vallen
goh wat leuk fotos plaatsen!
zo leuk dat ik het gelijk 2x doe…sorry
[edit mod] opgelost [/edit]
Ik heb het spul aan de voorkant en aan de achterkant dichtgekit en ik denk dat ik dat gat voor de krik ook ga afsluiten want ik heb een garagekrik aan boord. Je hebt idd een goed punt Ton, maar de longerons zijn gewoonlijk aan de onderkant verrot en waar ze overgaan in de bodemplaat, waar het drie dubbel op elkaar gepuntlast zit.
goedemorgen Han, ben je niet bang dat je zo een ruimte creëert waar condensvorming optreedt die er dan ook niet meer uit kan?
tekening is wel weer leerzaam, wist niet hoe het precies in elkaar zat
Even wat oude plaatjes ingescand. Hier komt de DS19 vandaan, ruim 20 jaar geleden….
Condens? Nee hoor, ben ik niet bang voor, er zijn nog genoeg openingen voor luchtcirculatie.

Totaal aantal Berichten: 1234
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Leuk die oude documenten en foto’s.
Helaas heb ik de geschiedenis niet meer.
Alleen op de voorruit zat nog een sticker van het departement Gard.
En aangezien de bodem nog lekker hard is komt de auto waarschijnlijk uit deze warme streek.
Mooi de Gard…;-) en droog inderdaad…alhoewel het in de winter ook tamelijk pittig weer kan zijn.
Goedenmiddag,
Net mijn aandrijfas los gekregen en de hele boel in de ontvetterbak gestopt. Realiseer me net dat het tripoidehuis een rubber bevat. Mag dat in de ontvetter? Hoe kan ik weten of het rubber nog goed is. De 2 helften van het huis zitten met 4 gefelste bussen aan elkaar zo te zien dus als het niet nodig is laat ik het liever heel.
Alvast dank
Ton,
Ik zou hem niet in de koudontvetter doen, het rubber wat je noemt is het bibaxrubber. Om een goede indruk te krijgen halen ze de pennen in het huis los zodat de twee helften loskomen. Het rubber zal zich dan uitstrekken tot een lengte, je kan het dan bekijken.
De pennen worden veelal vervangen door een koperen buis/pijp die wordt opgetrompt…
Ik denk dat ik dat maar moet doen….zijn die bussen in de handel of is het improviseren…en het rubber?
Heb nog een probleem: Ik krijg de bovenste fusee aan bestuurderszijde niet los, hij draait mee. Vreemd is ook dat hier een zelfborgende moer met speciale vertanding en een kunststof kapje ook met die vertanding zitten, terwijl aan de andere kant met splitpennen de boel geborgd zat. Iemand een tip om die moer los te krijgen? De fusee pen/bol geeft weinig houvast en ik wil hem niet beschadigen liever. Heetstoken zodat het kunststof van de borgmoer smelt?
Fotos van dit verhaal:
https://plus.google.com/photos/107438370753668618277/albums/5840416632306120977?banner=pwa
En van de eerste poging de bekleding te reinigen hier:
https://plus.google.com/photos/107438370753668618277/albums/5853753003213799297
Ding lag al in de ontvetter toen ik me bedacht dat dat wel eens niet handig kon zijn….onder de warme kraan gehouden.