











































Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
TonW schreef:nog een vraag:
ik zie 1 smeernippel op de aandrijfas aan de kant van het wiel. Smeer je hiermee beide tripoide scharnieren, ik bedoel die prachtige scharnieren aan wiel en bakzijde? Met andere woorden ook is de as hol?
Neen. In het WPH staat tot waar hij hol is. De kruizen krijgen geen vet. Alleen het centrale bolletje..
Dit is gelijk de reden dat de lagers stuk gaan!
Je moet er ook weinig in pompen want de rest wordt er weer uitgeslingerd richting velg…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Om het beungehalte te verminderen, ipv de babyzaag de moerensplijter gebruiken zoals Han_S voorstelt?;)
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën
Heb er een (rechts onder) waar de moer af is en een moker ook niet uithaalt….grotere moker?...
Even een ander onderdeel….SPAM, wat voor een pijp zit er bij jou aan de grote uitlaatdemper? De mijne is erafgescheurd en ik ben m kwijt. Een platte enkelvoudige of 2 ronde?














































Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ton, heb je een goede compressor in je garage?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
TonW schreef:Even een ander onderdeel….SPAM, wat voor een pijp zit er bij jou aan de grote uitlaatdemper? De mijne is erafgescheurd en ik ben m kwijt. Een platte enkelvoudige of 2 ronde?
Ton,
Ik kijk wel even voor je….
Ton,
Het betreft een dubbele pijp:
Met een overgang, net achter het gedeelte van de stab. stang:
Succes weer…..
Hoor net dat die na feb 58 is gemonteerd…hmmmm je bent een bofferd want dat is een duur stukje en dit ziet er als nieuw uit zeg….hitteschild uitlaatspruitstuk ook nog ok?...onvindbaar en niet te restaureren (asbest)
waterman schreef:Ton, heb je een goede compressor in je garage?
een oude maar wel hele grote inderdaad…














































Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb een originele trekker en luchtratel…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ik heb het gisteren geprobeerd met het kleine trekkertje dat ik heb en ik boog de handel krom (heel klein trekkertje hoor)
o, nou dat zou wel wat zijn zeg!
Ik heb een 24V ratel wel, als je bedoelt voor de moer
kan ik ook proberen, pen door het gat in de as en de ratel er op














































Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Pen door het gat, moer met de ratel VAST zetten, dan schroefdraad goed schoonmaken met staalborstel, kruipolie er op, ratel op hoogste stand en dan de moer losratelen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Moeren zijn eraf…in de ene pen zit geen gat, de andere wel….krijg de fusee niet losgemokerd nog. Ik heb vanmiddag een brandertje gekocht….moet ik de fuseepen warm maken of het oog van de draagarm? Ijzer zet uit dus ik zou zeggen het laatste?
bogaard77 schreef:TonW schreef:nog een vraag:
ik zie 1 smeernippel op de aandrijfas aan de kant van het wiel. Smeer je hiermee beide tripoide scharnieren, ik bedoel die prachtige scharnieren aan wiel en bakzijde? Met andere woorden ook is de as hol?
Neen. In het WPH staat tot waar hij hol is. De kruizen krijgen geen vet. Alleen het centrale bolletje..
Dit is gelijk de reden dat de lagers stuk gaan!Je moet er ook weinig in pompen want de rest wordt er weer uitgeslingerd richting velg…
Wat bedoel je met het centrale bolletje? En ik begrijp ook niet dat de wiel? lagers stuk gaan dan.












































Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Midden in het kruis zit een gewrichtje. Dat is het bolletje en nee, de lagers gaan er niet van kapot maar vet in je velg neemt vuil op en verstiert de balans van je wiel!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>