Hans dat is idd heeeeel mooi….maar ik durf met zo’n auto niet meer te rijden hoor, museumstuk…..moet nog wat verleden zichtbaar/voelbaar en ruikbaar blijven….. voor mij dan
En als je eenmaal zover bent met de resto dan zet je haar aan de kant en zoek je een andere dame….is net een huwelijk ....
Had je deze nou al eens bekeken?

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Mooi gefilmd… Jammer van de porches
TonW schreef:Had je deze nou al eens bekeken?
Stoer filmpje, en een mooie kop trouwens…
Supergaaf, of je nu van dit merk houdt of niet…. maar ging mij om het stukje vanaf 17.50e minuut.
Ouwe schoenen
Dat vind ik een visie…
Blijft persoonlijk natuurlijk….ik houd gewoon niet van perfect en concours…wel van goed
Soul
Al wel vaker aangegeven als bron van veel informatie voor o.a de DS. http://agua.nu/ds-files/tony-jackson/.
Nu niet bereikbaar, maar op de genoemde site wordt o.a de revisie van een “oud type” lager in woord en beeld verslagen.
Ik zal mijn bestanden nog doorlopen, mocht ik het beschikbaar hebben dan zal ik het plaatsen.
Ben overigens benieuwd hoe je de nieuwe hoezen aan bakzijde gaat aanbrengen.
teveel citroenen
Ok Wim, dankjewel..
ga ik bestuderen…heb een trompet geleend voor de hoezen maar heb daar wel mn twijfels bij nog….keep this posted…ik moet nog vragen of de hoezen die ik gekocht heb (club) een ashoesspreider kunnen weerstaan zonder scheuren….
Ton, dat van die injectiespuit vind ik een goed idee. Haal een wat grotere spuit en een dikke naald, maak het lagervet een beetje warm zodat het dun wordt, zuig het met de spuit op, naald er op drukken en het in de lagertjes spuiten. Dat zal geen kwaad kunnen schat ik.
Dank je Han….
Zonder dat ik het nu wil demonteren ben ik wel benieuwd hoe het in elkaar zit….ik meen het ergens gezien te hebben maar kan niet meer vinden waar….
Bovenop de lagertjes zitten kapjes met daarnaast een holletje waar een gek hard puntje uitsteekt….kun je dit demonteren om toegang te krijgen tot de naaldlagers…. Boogaardt jij hebt het eens gedaan las ik ergens…




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
SPAM schreef:Het is haast niet te geloven dat die oude dames er zo bij kunnen staan.
http://www.youtube.com/watch?v=UwZVBa76Lo0
Dit is echt mooi
Ik zou zeggen doe je best,maar dat komt vast goed.
Inderdaad mooie dame
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
wim schreef:Al wel vaker aangegeven als bron van veel informatie voor o.a de DS. http://agua.nu/ds-files/tony-jackson/.
Nu niet bereikbaar, maar op de genoemde site wordt o.a de revisie van een “oud type” lager in woord en beeld verslagen.
Ik zal mijn bestanden nog doorlopen, mocht ik het beschikbaar hebben dan zal ik het plaatsen.
Ben overigens benieuwd hoe je de nieuwe hoezen aan bakzijde gaat aanbrengen.
Tony heeft de files weer bereikbaar via dropbox;
https://www.dropbox.com/sh/txhoyw2gqvc8lau/LnhQmqmhRhhttps://www.dropbox.com/sh/txhoyw2gqvc8lau/LnhQmqmhRh