14 van de 34
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
CX 2.2 trs revisie van vanalles
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 25 januari 2013 10:24 PM
  [ # 196 ]

Zo, de eerste 1000 km zit er op en het gaat goed. De motor wordt steeds soepeler net als de koppeling en de vering. De verwarming doet het nog steeds niet en als ik de console eruit probeer te halen blijft het linker deel hangen dus dat doe ik wel een andere keer. De uitlaat maakt een ontzettend resonerend geluid, ik ga die maar eens doorzagen en opnieuw vast lassen of zijn er trucjes om dit eruit te halen? Had een lekke band maar dat was mijn schuld, ik had de bandenspanning nagekeken en het dopje was gevallen, er weer op gedaan maar er zat ijs in en die heeft de band leeg laten lopen omdat hij op het ventiel drukte. Daar kwam ik pas achter toen ik hem ter reparatie aanbood, stom stom stom. Wel direct de banden laten balanceren en dat rijd een stuk lekkerder, 120-130 is geen probleem meer met trillingen. Ik heb ook de hoogte ingesteld en hij is nu mooi recht alleen 2 cm hoger dan in de gebruiksaanwijzing, is dit een probleem?

groeten, Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
Gepost: 25 januari 2013 10:43 PM
  [ # 197 ]

Ziet er niet zo heel ‘mooi’ uit maar kan denk ik geen kwaad. Waarom heb je hem niet meteen op de juiste hoogte gesteld eigenlijk?

Wat krijg je niet los dat je niet bij de kachelklep kunt?
Die zijpanelen zitten gewoon met twee schroefjes vast (is toch een Série 2 interieur, ook de console?)
Je hoeft normaal gesproken niet het hele kachelhuis te demonteren. Maar in dit geval wel lastig te beoordelen via een computerscherm.

Uitlaat: voordat je gaat zagen: onderzoek in godesnaam eerst gronding op een brug waar hij resoneert en waarom. Een eenmaal ‘verzaagde’ uitlaat is een absolute crime om nog goed te krijgen. Het past namelijk allemaal maat nèt en dan bedoel ik: als het nog origineel en recht is. Wink

Ik sluit overigens niet uit dat een ander al ooit heeft lopen prullen, want dat gebeurt dus heel dikwijls. Resoneren kan overigens ook intern ontstaan, dus een los schotje in de demper. Doe je niets aan behalve hele demper vervangen.

Als de uitlaat ergens bij de achterdemper resoneert (tegen het subframe) zit hij vaak ergens vooraan al niet helemaal goed. 5 mm afwijking vooraan resulteert dan bijvoorbeeld in 3 cm afwijking bij de achterbumper.
Maar goed, dat is dus wat je eerst moet vaststellen. Gaat het beste op een brug en liefst met draaiende motor en iemand die binnen gas geeft.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 januari 2013 12:10 AM
  [ # 198 ]

Volgens mij is zijn middenconsole half serie 1
Foto brengt duidelijkheid .

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 26 januari 2013 12:56 AM
  [ # 199 ]

Ik zou de uitlaat ook niet direct doorzagen.
Meestal is de acherste klem verschoven en komt het stuk met de kronkel ergens tegenaan.
Die klem moet echt goed vast.
Mijn ervaring is dat je het beste de klem ongeveer vast zet en dan met een hamer een paaar keer om de flens draaiend tikken.
Dan zet het spul zich, en dan helemaal vast.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 13 april 2013 01:37 PM
  [ # 200 ]

Ik heb jullie raad opgevolgd en de uitlaat zit goed nu, wel iets onder spanning maar ala.

Aan de kachel ben ik nog niet toe gekomen ( klere weer ) maar ik post nog even een foto.

Weer heerlijk gereden en veel km gemaakt maar eergisteren doet mijn versnellingspook raar en kom ik niet meer lekker schakelen. Het forum doorzocht en daar staat geschreven dat het meestal een kunststof bus is die het probleem geeft. Mooi, ik zoeken maar hoe kom je in godsnaam bij die rubber hoes waar de bovenste stang op uitkomt? die is namelijk gezakt en ligt nu op de onderste te rijden. Op het forum staat gewoon dat ze die demonteren. Of toch maar naar een garage gaan en laten doen? Is wel een beetje zwak in mijn opinie.

Bedankt, Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
Gepost: 13 april 2013 02:38 PM
  [ # 201 ]

Vervangen van die kunststof bus is een hachelijke zaak zonder brug. Dat ten eerste. Wink
Dus geen schande als je daarvoor moest aankloppen bij een garage of in elk geval iemand met een brug.

Verder hoeft die hoes dacht ik niet los. Het is het ‘gewricht’ die daarna komt waar de bus in past, dus niet de stang aan de pook zelf.

Ik heb er ooit foto’s van gemaakt toen ik een CX sloopte demonteerde en de motor eruit was (“dit is mijn kans!”, dacht ik toen) Very Happy



Dan heb je een beetje een idee hoe het zit (en wáár).

Succes Ad!
Léo

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 13 april 2013 02:48 PM
  [ # 202 ]

Weet niet waar jou gewricht van is ?
Van gewoon metaal of gietijzer?
Als hij van gewoon metaal is kun je er ook een kogelgewrichten oplassen
Slijt hij ook niet meer.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 13 april 2013 03:24 PM
  [ # 203 ]

De pook hoes hoeft niet los hoor.
Je kunt die gezette strip delen bij het stuurhuis met twee boutjes, volgens mij sleutel tien.
Het lastigste is waar hij onder aan het chasis vast zit, te zien op de foto van leontien.
Dat kun je niet zien met de motor erin maar wel voelen.
Met een ringratel is dat los te krijgen.
Weer vast is een heel gepruts, maar lukt wel.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 13 april 2013 04:35 PM
  [ # 204 ]

Hartstikke bedankt voor de snelle en uitgebreide info. Ik zal de nylon bus bestellen en helaas pas over twee weken kunnen monteren bij een dhz garage daarvoor is alle tijd al bezet.

Groeten, Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 14 april 2013 10:22 PM
  [ # 205 ]

Wat een geld, €38 totaal voor een kunststof bus. Ik heb hier een draaibank en ik zal eens kijken of ik niet een stel van die dingen voor de cx club kan draaien uit een staaf nylon. Maar ik moet eerst de maten hebben dus die ene moet er gewoon komen helaas.

Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10628
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 14 april 2013 10:25 PM
  [ # 206 ]

Staan de maten niet in het onderdelenboek?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 april 2013 10:54 PM
  [ # 207 ]

Of als het kan een kogel gewrichtje erop lassen
3 euro en je bent klaar.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 april 2013 11:27 PM
  [ # 208 ]

http://www.citroen-forum.nl/?URL=https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20111214213422?authuser=0&feat=directlink

Hier staan ze bij ,zo heb ik het bij mij gedaan.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 14 april 2013 11:27 PM
  [ # 209 ]

Ik moet het in een dhz garage doen dus ik moet de reparatie in een keer doen. Onderdelen boek heb ik niet, wist ook niet dat dat bestond. Ook de maat van zo een kogel heb ik niet. Dan blijft er niet veel over.

Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 april 2013 11:29 PM
  [ # 210 ]

Kun je hem dan niet demonteren.
Cx weer naar de parkeerplaats en later er weer in zetten?

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
14 van de 34
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook