tijdje geleden maar ben flink bezig, complete motorrevise en anderezaken die tegenkomt gelijk maar meenemen. houd je wel van de straat gelukkig heb ik nog de back-up-duck.
Leuke klus,
succes
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
ik moet een hoop slangen vervangen en dan de discussie… ligarex of… iets anders?
Ligarex is natuurlijk wel zo netjes!
Het is wel een investering, maar zo’n tang gaat jaren mee.
Ik loop al jaren met het plan om er één aan te schaffen, maar nog steeds niet gedaan..
En dan heb je een klusje en dan denk je: had ik nou maar zo’n tang!














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik gebruik nooit een ligarex tang. Gewoon twee waterpomptangen en een kniptang en klaar is kees. Gaat net zo makkelijk en veel sneller.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Met gewone tangen heb ik ook wel eens geprobeerd, maar ik vind het toch moeilijk om de band goed strak te krijgen. Zeker als je op een plek zit met weinig ruimte.
Maar misschien ben ik niet zo handig…
weet iemand het nut van deze blokken? links op de foto
zitten boven de motorsteunen aan het schutbord. ik mis de linker.
met dank aan SPAM:)




























Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Volgens mij demping van trillingen .
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Volgens mij ook, ik zat het nog even voor de zekerheid na te zoeken in de tech. boeken… echter kan 123 niet zo snel iets vinden.
Mocht je de linker missen dan is deze snel te verkijgen bij zaken als Citro-Classique, Huub, etc.
Is wel een van de onderdelen die het minst slijten





























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Klopt. Trillingsdempers.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
welke trilligen? zitten toch niet tegen het blok aan, toch?
Motorsteunen en houders zitten tegen je plaatmateriaal in de motorruimte gemonteerd. Trillingen worden dus rechtstreeks op je chassis geplaatst. De steunen zijn wel voorzien van rubbers, echter laten deze nog wel door aan het plaatmateriaal. Beide blokken zitten dan ook vlak boven de motorsteunen, dit om de trillingen te compenseren. Veelal praat men over een trillingsdemper.
heeft er nog iemand 1 in de weg liggen?
De grote of de kleine ?
ik ben inmiddels voorzien van de trillingblokjes, maakt groot/klein of links/rechts iets uit?