Gisteren was de dag dat ik even afscheid moest nemen van de SM, hij zal een maandje of 4 in de spuiterij van mijn maatje verblijven. De plek die normaal ingenomen werd door de SM, staat nu een Mercedes W126 V8 te wachten op restauratie, dus werk genoeg voor de komende 4 maanden… Het is toch wel raar als je elke dag tegen een SM in je garage aankijkt en dat die er dan nu ineens niet meer is.
gr Mark
Tijdens de rit: https://www.youtube.com/watch?v=GemKqzILV4w
Mooi zicht in de spiegel
gr Mark












































Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Daarbij.. R12 koelt het best! Scheit aan de ozonlaag !
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
idd, wat hebben wij nog aan die ozonlaag over 40 jaar?
gr Mark
mark sm schreef:Tijdens de rit: https://www.youtube.com/watch?v=GemKqzILV4w
Mooi zicht in de spiegel
Hoi Mark,
In de spiegel SM, naast de spiegel Saab cabrio -> helemaal een mooi plaatje dus.
See you,
Maarten.
Het was best een beladen ritje, ik wil dit wel met jullie delen; op de weg van Hulst naar Kloosterzande, waar de spuiterij van Nic is, passeer je Terhole. Net voor Terhole is een vriend van me vorige maand verongelukt. Hij was meer van de BMW’s maar ook een liefhebber van oldtimers in het algemeen, dus ook de SM vond hij geweldig. Ik heb Bjorn van Loon ook wel eens geholpen met zijn Beamer, pracht jong, maar veel te jong om te gaan. Net na Terhole is Jelle D’hondt enkele jaren eerder verongelukt, hij kwam ook vaak bij me thuis beunen aan diverse auto’s, hij was meer voor het Honda gebeuren, maar ook een echte auto lief hebber.
Bij Bjorn liggen er nog steeds -verse- bloemen, bij Jelle staat er een monumentje in de berm. Het wrange is dat er bij de herdenkingsdienst van Jelle chasing cars van Snow patrol gedraaid werd, toen een kippenvel moment, nu weer een dikke traan tijdens de rit naar Kloosterzande
Ik heb de rit gefilmd, in de spiegel, zal wel op you tube zetten…
gr Mark
Zaterdagje besteed aan het oplappen van één van de voorste bumper delen, wat een K@# werk, maar het resultaat is geweldig.
De krassen aan de boven zijde gingen wel, niet te diep, gewoon gebuikerssporen. Begonnen met korrel 400 schuren, opbouwend tot 2500 en dan polijsten. schuren schuren en nog eens schuren. Dit nam voor het ene bumper deeltje ruim een halve dag in beslag, temeer om dat de onderzijde zeer ernstig gekrast was. Ook de hele diepe krassen gaan en gewoon uit met veel schuren en geduld.
op de eerste foto is te zien hoe de bovenzijde was
de tweede na korrel 1200
de derde na korren 2500
gr Mark












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Netjes hoor!
Mooie bumpers maken de auto straks helemaal af.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Die eerste stappen van het schuren,doe je die machinaal of…...?
Het is inderdaad strak werk
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
machinaal, lange halen maken zodat je alles “vlak” houd en geen putten maakt.
gr Mark




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Machinaal met een roterende schuurmachine ,of alles langs de borstel /polijstmachine die je op de laatste foto hebt staan.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
mark sm schreef:Is er iemand die weet of de rubberen bumperbeschermers nog steeds te koop zijn? De mijne zijn gescheurd
Zijn (alle 3) o.a. verkrijgbaar bij citrosars
http://www.citrosars.nl/winkel/product-categorie/sm/sm6/
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Het grove werk uitschuren met een excentrisch lucht schuurmachine (320)en daarna een vlakschuurmachine gebruiken om schuurkrassen er uit te halen. Opbouwend van 600 tot 2500 of nog fijner in stappen van 200-400.
De polijstbank alleen voor de laatste stap gebruiken. Als het schuurwerk zorgvuldig is gedaan, is het polijsten maar even werk.
De katoenen polijstrollen(doeken) zijn 400mm fijn. Deze zijn er ook weer onder te verdelen in grof, middel en fijn. Ik heb echter alleen de fijne gebruikt. De polijst toevoeging is ook weer in grof, middel en fijn te krijgen, vroegen waren dit van die stenen (ik meen in rood groen en zwart) tegenwoordig zit het ronde kokers, en lijkt het op een soort kaarsvet, het stinkt in ieder geval enorm.
gr Mark