Totaal aantal Berichten: 9365
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Denk dat op dit moment de middenklasse zwaar ondergewaardeerd wordt.
De cx’en rond / tussen de drie en 8 duizend euro.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Totaal aantal Berichten: 6515
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik denk dat als je hem voor 20k te koop zet, je hem dan niet kwijtraakt. In de markt is een CX gewoon niet zeldzaam genoeg voor dergelijke vraagprijzen, hoe goed de auto ook is. Een goede CX heb je inderdaad ook voor (veel) minder dan 10k. Ik zeg niet dat ze er niet zijn, maar ik ken weinig mensen die meer uitgeven voor zoiets gammels als een CX. Maar goed, je hebt maar één gek nodig…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
een ,,goede,, cx heb je zeker voor minder
Ik heb er toevallig nog een te koop

Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Vergeet de export markt niet…
Er zijn best verzamelaars op de wereld die van alles willen hebben, ook een gekke CX. Die hangen vaak een stevige prijs aan een mooie goeie auto. Zulke auto’s vallen voor deze doelgroep dus op, 1 van 5k valt veel minder op.

Totaal aantal Berichten: 1929
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Ik ben het met Arjan eens dat er een markt is voor het hoger geprijsde segment, ook voor de CX, in het buitenland.
(In Zwitserland zie ik af en toe flinke bedragen voor auto’s voorbijkomen, niet voor een CX trouwens)
Maar dit komt me toch niet gelijk als een zeldzame uitvoering of een auto in unieke staat voor.
Ik kan het ook niet echt beoordelen van de wat wazige foto en zou toch op z’n minst bij zo’n object
een uitgebreide en verzorgde (gelikte) fotoreportage en beschrijving verwachten.
JW
Ik ga ervanuit dat dat ding perfect is, anders slaat het natuurlijk nergens op.
Dan kan ik me voorstellen dat je dat ervoor vraagt, en er rekening mee houdt dat de auto jarenlang te koop staat.
Een handige doe het zelfer zal deze denk ik niet kopen.
Maar iemand die een perfecte wil misschien wel, want een redelijke kopen en perfect laten maken door een proffesional kost echt meer.
Edit: natuurlijk hoort er een iets andere presentatie bij een dergelijke vraagprijs.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

- CX 25 GTi Turbo 2
erikkuiper schreef:Ik ga ervanuit dat dat ding perfect is, anders slaat het natuurlijk nergens op.
Persoonlijk vind ik dat je dat dan wel mag verwachten voor deze prijs.
Er staat dat de auto is overgespoten, dus moet dan wel netjes zijn.
Als die voor 21k niet perfect is kan je beter door zoeken en voor 25k een perfecte kopen want zo werkt het denk ik wel vaak in die markt. Details maken dan het verschil.

Totaal aantal Berichten: 763
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Een op het oog hele nette Leader. Ik wilde zeggen ‘en behoorlijk aan de prijs’ maar tsja, in vergelijking met die gouden Prestige is dit een koopie! En voor dat geld verkeerd hij ook nog in goede staat
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citroen/m692580012-citroen-cx-2-0-leader.html
De oplossing voor de middenconsole kende ik nog niet, ik denk dat het er later ingeklust is - elke serie II heeft toch van die klepjes boven de ventilatieroosters? - maar het ziet er op de foto zo netjes uit dat ik ga twijfelen: zijn er eigenaren van serie II Leaders die mij kunnen vertellen of het op deze manier ook in hun auto te vinden is? Dat ‘CX’ in een kader ken ik wel van oudere modellen, maar kan me bijna niet voorstellen dat het op serie II’s zo geleverd is…
edit: nu ik de foto geplaatst heb en beter bekijk is het gewoon een zwarte plaat waar dat serie 1 plaatje opgeplakt is…definitief klusserij dus…
Mooie lijst met opties ook, vooral dat lederen stuurwiel is niet te versmaden.
Die originele wieldoppen ken ik trouwens ook niet, zo leer je elke dag weer wat.
Verder wel een nette auto lijkt me, maar 100% origineel mwah.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
zozo aardige aan de prijs.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citroen/m692580012-citroen-cx-2-0-leader.html

Totaal aantal Berichten: 1929
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
jmmj schreef:...De oplossing voor de middenconsole kende ik nog niet, ik denk dat het er later ingeklust is - elke serie II heeft toch van die klepjes boven de ventilatieroosters? - maar het ziet er op de foto zo netjes uit dat ik ga twijfelen: zijn er eigenaren van serie II Leaders die mij kunnen vertellen of het op deze manier ook in hun auto te vinden is? ...
Ik ken de Leader enkel met de gebruikelijke klepjes.
Het in deze auto gemonteerde CX plaatje lijkt mij het afdekplaatje van de plek voor de autoradio uit een serie 1.
JW

Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
jmmj schreef:
Onder de ventilatie zit recht ook een aan uit knop i.p.v. de airco…? Zou wel willen weten waar dat voor is.
Ik denk dat ik eens langs ga komende week…... kijken, maar niet kopen
ik overweeg om eens te gaan kijken naar onderstaande cx , maar woon in antwerpen wat een eind is , en daarom vroeg ik mij af wat jullie hiervan denken, maw of het de moeite is om eens te gaan kijken
als ik een cx wil is het sowieso een trd turbo 2 limousine
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=234662598&cd=635080237070000000&asrc=st

- CX 25 GTi Turbo 2
Ik tijfel enigsinds of dat een originele CX kleur is…

Totaal aantal Berichten: 3205
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Hm, toch bijna 4 ton, dus je moet er volgens mij wel rekening mee houden dat er hier en daar (ahum) wat zal vervangen moeten worden… interieur ziet er toch ook niet ZO netjes uit, het is maar hoe je het bekijkt, maar de stof van de zetels heeft het duidelijk gehad. Misschien wel de moeite, maar doe er dan nog maar wat van af
Wel een prachtige auto qua motorisatie en kleurstelling!