











































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Van mijn kant is het puur een speculatie… Dat met het oog op wat ze in het verleden met DSen deden. Daar pasten ze wel meer aan als alleen het dak
Meer info is altijd leuk om te hebben!
























Totaal aantal Berichten: 5514
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Citroen CX 2.5 GTi Turbo 2 Uniek! eec/rood leder (bj 1986)
http://link.marktplaats.nl/695753821
Normaal is hij in zwart mijn favourite combi met zwart leder interieur.. Maar deze combi is ook gaaf!
Ik moet toch ook ooit zo iets hebben, als je eenmaal ervan geproeft hebt (lees= zelf meegereden met een Cx 2,5 GTI serie 1) wordt de drang groot erg groot…
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Je in mijn T2 ook ooit wel eens mee gereden, ik denk nog voordat je zelf een BX had
Was deze combi pas ook al niet voorbij gekomen? Mooie combi, maar ik dacht dat er toen gezegd werd dat het niet origineel was.







Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Stond kort geleden inderdaad nog op Leboncoin.
Origineel of niet, ik vind hem wel iets hebben…
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
























Totaal aantal Berichten: 5514
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Arjan dit keer heb ik zelf gereden.. Gaaf…. ook de Dirava van een Cx is totaal anders dan bij de V6 van mij..
Achja als ik nou eens een geldboom had..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De franse staat heeft naar aanleiding van de eerste prestige’s gevraagd of het dak hoger kon.
in verband met comfort.
en dit is door gevoerd in de latere modellen.
vgf
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Idd staat zeer goed, lijkt alsof het fabrieksaf is












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
GWHENDRIKS2 schreef:Arjan dit keer heb ik zelf gereden.. Gaaf…. ook de Dirava van een Cx is totaal anders dan bij de V6 van mij..
Achja als ik nou eens een geldboom had..
Ach ja, die Diravi schijnt wat steker te zijn als je uit een XM komt
Er staat in je post wel meegereden
























Totaal aantal Berichten: 5514
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Foutje van mij Arjan…
Terug ontopic…
Maarre ik moet me vergissen, had Bernard ook een prestige gehad? Een laag dak en ook gevraagd om iets aan het dak te doen? Of verwissel ik het met de Franse president van toendertijd?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik heb dus nu ” nieuwe deurpanelen ” en na zeggen komen die uit een laagdaks prestige van Juliana .
Het schijnt dat deze rond 84/85 gesloopt is.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
F.SvM schreef:De franse staat heeft naar aanleiding van de eerste prestige’s gevraagd of het dak hoger kon.
in verband met comfort.
en dit is door gevoerd in de latere modellen.vgf
Zo heb ik het ook altijd begrepen.
Henri Chapron bouwde deze verhoogde prestiges in 1976 voor de staat. Later werd dit door Citroën overgenomen voor de
‘gewone’ prestiges.
JW




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
http://www.leboncoin.fr/voitures/510854724.htm?ca=12_s
Jammer dat er geen auto op kan
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.














































Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
25k, voor zo’n beunding ?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
F.SvM schreef:http://www.leboncoin.fr/voitures/510854724.htm?ca=12_s
Jammer dat er geen auto op kan
VgF
Is deze origineel zo door Tissier afgeleverd? Het laaddek / spatborden / achterkant ziet eruit alsof het gewoon van een gemiddelde (moderne) trailer is getrokken en op het Tissier chassis is gebeund.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!