Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
waterman schreef:F.SvM schreef:een harde cx zonder papieren,zoek er een vergelijkbare sloper bij en je laat de papieren over zetten.
( legaal omkatten dus)Dat kan helemaal niet.
Waarom niet?
In mijn topic hebben we het hier over gehad en toen kon het wel.
Een citaat uit mijn topic
F.SvM schreef:
Dan had ik wel een donor kunnen zoeken met papieren,en deze gegevens over kunnen zetten op mijn auto.
Dat vind ik nog steeds gek.
Maar dat zal wel aan mij liggen.
Waterman schreef:
Zo gek is dat niet. Je zal de donor én je project dan moeten laten schouwen. Dan kijkt meneer de ambtenaar naar beide wagens en gaat men van beiden de identiteit vaststellen. Daarna volgt een kort onderzoekje naar het bouwjaar van donor en project. En zo kan het dat je toestemming krijgt om de identiteit van het ene naar het andere voertuig over te zetten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Dumnoz schreef:Mooie break
Staat ie ineens op de Cifo markt…

Totaal aantal Berichten: 7604
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Daar stond ie even geleden ook al. Knappe auto hoor.
alsjemenou76 schreef:Maanden lang….
Wist ik deze knappert te staan.
En altijd ben ik er aan voorbij gereden zonder camera bij me.
Maar afgelopen zondag was het raak hoor…Ik heb er eens een paar rondjes omheen gelopen, Heb er eens een paar foto’s van gemaakt en ben er nog schiewnieriger van geworden!
Een bijzonder kleurtje van buiten en een vip interieur van binnen.
Moet je ook niet al te vaak doen die buitenspiegel open en dicht klappen dan kun je er op wachten dat het aluminium busje een keertje de geest geeft ! Wel appart kleurtje alleen beetje jammer de mannier waarop deze cx is gespoten ,,C-stijlen??

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
A-stijl zit naast de voorruit. B-stijl tussen voor en achterportier. C-stijl na het achterportier. Het schildje op de C-stijl is hier meegespoten.

Totaal aantal Berichten: 6508
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Het lijkt wel dat goudgeel dat een aantal jaar op de VW Golf leverbaar was. Ik vind het geen gezicht. Maakt de auto ook niet bepaald makkelijker verkoopbaar denk ik, dit soort “verbeteringen”.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Totaal aantal Berichten: 273
- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
De foto is met UV filter gemaakt zonder de witbalans aanpassing. hij kleurt in het echt een tint helderderderder.
Ik denk dat de kleur een interpretatie is van de originele goudkleur die citroen op de kleurkaart heeft staan.
Helaas moet ik toegeven dat het overblazen van het typeschild op de c-stijl misschien iets verteld over de wijze waarop deze turbo II gespoten is.
De auto is in de zon een heuse glimwurm van de goed dikke laag blanke lak en hij is strak. (dat dan weer wel)
Voor op mijn oprit is hij net even te klaar en daarom te kostbaar als aanvulling van ons wagenpark
Persoonlijk schaf ik liever een wagen aan die niet helemaal prima is, zodat je genoodzaakt bent het ding zelf op orde te brengen. Natuurlijk gaat er altijd een vrachtschip met geld in zitten als je het ding dan helemaal goed maakt, maar dan ken je je auto van binnen en buiten en weet je wat je verwachten mag ervan.
Deze citroendealer die het ding in bezit heeft kent de auto dan ook al jaren, heeft er altijd aan gewerkt en heeft hem voor zichzelf terug gekocht… Die informatie doet mij vermoeden dat dit nog wel eens een goeie kon zijn en een tijdje mee vooruit kan.
Ik gun dat ding dan eigenlijk ook wel een goed baasje. (vandaar alle info)
Ps.
Hij wist me ook nog tussen neus en lippen te vertellen dat de velgen waren belegd met 4 neue TRX-en… Das al een kleine 1000,= kostenbesparing denk ik dan.
CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook

Totaal aantal Berichten: 27954
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik zie 14” velgen volgens mij…
Veel mensen denken dat een GTi velg, een TRX velg wordt genoemt. Dus ook de 14” variant, eigenlijk niet beseffen dat er 2 maten zijn.

Totaal aantal Berichten: 2107
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Mulder schreef:Volgens mij is die ex-blauwe al eens eerder als bruine gespot. Best jammer, zo vaak zie je Bleu Delta niet op een CX.
juist vorig jaar bij mij voor de deur, daarna nooit meer gezien
Untitled by twan238, on Flickr
Untitled by twan238, on Flickr
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
TRSarno schreef:En toen ik op de terugweg om 18:15 uur, op weg naar de A9 was (komende van driehuizen) zag ik voor het stoplicht de 81-JSF-6 staan. Maar zag op de motor geen mogelijkheid om een foto te maken
Ik zag ‘m vanavond aan komen rijden met zijn gele koplampen in de Schipholtunnel op de A4, dus onmogelijk om daar een foto te maken. Bij buitenkomst uit de tunnel heb ik ver moeten inzoomen voor deze foto’s.
Volgens de RDW is het een 20 TRE uit 1979, maar toen werd de 20 TRE toch nog niet gemaakt? Een Athéna misschien?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX

Totaal aantal Berichten: 3909
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Staat dat ook niet achterop ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
De foto is te vaag om het te lezen, maar het lijkt erop dat er Athéna staat. Zou dat kunnen bij bouwjaar 1979?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX

Totaal aantal Berichten: 3909
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
lijkt idd Athena. Ik denk dat eind ‘79 modeljaar ‘80 kan zijn, en dan klopt het.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 1823
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
TRE is toch de Franse equivalent voor een Pallas?
Way out in the water, see it swimming.

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Arjan Verkade schreef:Ik zie 14” velgen volgens mij…
Veel mensen denken dat een GTi velg, een TRX velg wordt genoemt. Dus ook de 14” variant, eigenlijk niet beseffen dat er 2 maten zijn.
Hoe kun jij op zo’n schuine foto nou zien dat ‘t 14” is? De lichtmetalen wielen zien er exact hetzelfde uit, los van de diameter. En als er gesteld wordt dat er nieuwe TRX-banden onder zitten, heb ik nou niet direct de neiging om aan die opmerking te twijfelen.