7 van de 7
« Eerste  < Vorige 5 6 7
   
Hoe hard rijden jullie op de snelweg?
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1967
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 07 augustus 2013 11:55 PM
  [ # 91 ]

Wat een hard rijders hier zeg! Surprised

Ik hou me altijd netjes aan de snelheid Smile Als ik dan eens zin heb om lekker te jagen dan doe ik dat op de snelweg als het rustig is, en maximaal voor een km of 2 a 3. Ik heb eigenlijk nooit echt haast.

Snelst dat ik gereden heb met mijn ZX’je (en met iedere andere auto) is 160km/u, hard genoeg voor mij. Qua comfort rijd hij rond de 100/110 het lekkerst. Alles boven de 120 geeft teveel herrie

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 augustus 2013 05:58 PM
  [ # 92 ]
citroofreak schreef:
waterman schreef:
citroofreak schreef:

85 op de cruise met de truck. En ja, dan haal ik ook in. Irritant? Ja als je een notoire hardrijder bent wel. Ik kan er niet op anticiperen als iemand 150 rijd.

Maar ook niet op iemand die legaal 130 rijdt. En waarom inhalen met zo’n ding, de voorganger rijdt wellicht 81.. dat inhaalverbod is wat dat betreft een verademing, terwijl ik niets tegen vrachtwagens heb overigens. Wel tegen tergend langzaam inhalen.

Jawel. Tuurlijk is er te anticiperen op mensen die gewoon de maximum snelheid aanhouden. Dan weet je wanneer je naar links kunt met je ruim 18 meter zonder mensen enorm te hinderen. Zelf trek ik hem altijd door naar de 90 zodat ik nog minder hinder geef. Ook zet ik de cruise gerust een tandje terug als ik maar 1 kilometer verschil heb. Dit doen trouwens de meeste vrachtwagenchauffeurs. Maar dat ziet niemand. Mensen onthouden namelijk alleen de negatieve dingen.

Als je mag inhalen dan zal je het in de auto moeten accepteren dat er een vrachtauto kan halen.

Maar er wordt verschikkelijk veel ingehaald op plekken waar vrachtwagens dat niet mogen.
Vaak is daar een redelijk voor, een smalle linker strook of een drukke plek of een combinatie ervan.

Elke dag zit ik er weer achter op de linkerbaan terwijl ze er niet mogen rijden, vaak ontstaan er gevaarlijke situatie en natuurlijk irritaties, iedereen weet immers dat de vrachtwagen er niet mag rijden.

De linkerrijstrook is daar smaller en er zitten een aantal rare bochtjes in, waardoor je chauffeur letterlijk de vrachtwagen netaan uit de vangrail ziet trekken waardoor de hele combinatie gaat slingeren terwijl ze naast een andere vrachtwagen rijden.

Als je er dan voorbij rijdt zie je ze nog eens aan de telefoon zitten ook…

citroofreak schreef:

Waarom inhalen? Als je planning je op je nek zit te zeuren. Je een boot moet halen. Je onder stress werkt. Je met bloktijden te make hebt. Omdat een eigen rijder soms per rit word betaald. Niet per kilometer of uur. Hoe meer ritten hoe meer geld. Omdat de chauffeur voor je geen vaste gasvoet heeft. Enz enz enz. Heeft dat zin dan? Ja, als je een rit voor de boeg hebt van 2000 kilometer wel. Mensen hebben er geen idee van hoe het omgaat in de transport. Alles wat je om je heen ziet is heeft is ooit getransporteerd!!! De meeste dingen zelf meerdere keren. Om het maar niet te hebben over de grondstoffen van alles wat je om je heen ziet…

Het is taak van de planning om te zorgen dat de chauffeur zijn werk kan doen volgens de regels.
Als de planning altijd maar zijn zin krijgt blijf je die werkdruk houden, dus harder rijden is geen oplossing, dan onderstreept het dat zij hun werk goed gedaan hebben…

citroofreak schreef:

Als laatste wil ik er aan toevoegen dat ongeveer 80% van de vrachtwagenchauffeurs weet wat ie doet en hoe hij met ander verkeer om moet gaan. Nog geen 50% van de bestuurders van een “gewone” auto weet wat ie doet. Laat staan dat ie weet hoe ie met vrachtwagensmoet omgaan (in de bocht stil staan binnen de draai van een truck). En momenteel weer heel actueel: een kwart van de bestuurders met een sleurhut weet wat ie doet. Het gross van deze mensen die 3 week in het jaar van hun BE gebruik maken kan niet met aanhanger rijden en heeft geen idee hoe ze zo’n ding veilig moeten beladen. Hoeveel ik er al over de weg heb zien slingeren… Onderhoud van carav….. Ik draaf door.

Mensen die zeuren over vrachtwagens moeten eens een keer een dag van een vrachtwagenchauffeur hebben meegemaakt.

Amen.

Mocht ik ooit de kans krijgen zal ik dat zeker doen, ik ben voornamelijk erg benieuwd wat je wel en niet in de spiegels kan zijn bijvoorbeeld.

Gelukkig zijn er ook goede chauffeurs, die wel ruimte houden en niet kop aan staart rijden.
Chauffeurs die het kunnen waarderen en een bedanktje geven als je de ruimte maakt om ze in te laten vroegen, want daar heb ik ook helemaal geen problemen mee.

Echter is helaas mijn ervaring dat dat eerder 20% is dan dan 80%.... Sad

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1967
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 08 augustus 2013 06:47 PM
  [ # 93 ]

Ik probeer altijd zoveel mogelijk rekening te houden met vrachtwagens, heb als vakantiebaantje vaak zat bij chauffeurs in gezeten en ken zowat alle ergernissen van de vrachtwagenchauffeur wel.

Als ze bijvoorbeeld in het midden van zo’n 2-delige oversteek van een provinciale weg staan en de trailer staat nog op de andere weghelft waardoor die geblokkeerd is, laat ik hem altijd voor (ook al zit ik op de doorgaande weg en ook al zit ik er dan achter), kunnen ze altijd erg waarderen merk ik. Op de fiets of de scooter zorg ik altijd dat ik een van de spiegels aan de cabine kan zien, zodat ik weet dat de chauffeur mij ook kan zien. Bij het inhalen van een vrachtwagen (met het andere verkeer ook trouwens) op de snelweg ga ik pas naar rechts, als ik beide koplampen in mijn binnenspiegel kan zien (sterker nog, dat is mij aangeleerd met de rijlessen)

Tuurlijk, ik erger mij soms ook aan vrachtwagens. Maar zo zijn er ook leaserijders die zich aan mij ergeren omdat ik langzaam optrek, sneller is ie gewoon niet.

Laat ik het zo zeggen, als je je iedere ochtend helemaal zit op te fokken over het overige verkeer, neem dan de trein of de bus, of vertrek een kwartiertje eerder van huis, veel relaxter!

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 09 augustus 2013 01:34 PM
  [ # 94 ]
citroofreak schreef:

85 op de cruise met de truck. En ja, dan haal ik ook in. Irritant? Ja als je een notoire hardrijder bent wel. Ik kan er niet op anticiperen als iemand 150 rijd.

Met de Bix 100 op de cruise bij 3000 toeren. En met de Xant de maximum toegestane snelheid.

90 met de Daf CF en in NL inderdaad een 85
Met de auto is snelweg snelweg, vroeger met de Honda’s 200+, heb me wat aangepast en blijf nu onder de ik pak je rijbewijs af limiet (150 )
Met de C8 ga ik normaal ook iets braver rijden, dat is het voornemen…

En voor de beschuldigende vingertjes komen, naast de snelweg zal ik niet rap te snel rijden, toch zeker niet waar het niet kan (bebouwde kom)

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
 
7 van de 7
« Eerste  < Vorige 5 6 7
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook