


Totaal aantal Berichten: 152
Geregistreerd: 26-10-2011
- Dyane 6-400 Mixta
- Ami 8 berline
Van mijn ID20 uit 1969 kan de rits van de koeltunnel niet meer open. De auto rijdt op LPG. Af en toe wordt het behoorlijk warm.
Is het deel waar de rits in zit te vervangen?
Dyane 6-400 Mixta 1984 (Espana) & Ami 8 berline 1970 (Frans)












































Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik dacht dat je bij hitte de rits juist dicht moest houden? Die kan toch open voor als de boel vol met sneeuw zit?
Bij mij zit de rits ook vast, kruipolie heeft tot nu toe niet geholpen…
Maar ja kan gewoon een hele nieuwe koeltunnel kopen, was pas in de aanbieding voor 75 Euro.






Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
http://www.citro-classique.nl/40_ct_aanbieding.html
Ze zijn blijkbaar in de aanbieding.
Warm worden zal echter niet door de koeltunnel komen, in normale omstandigheden moet je die rits nooit openen. Alleen om bladeren en vuil te verwijderen. Is je radiateur nog goed?



Totaal aantal Berichten: 152
Geregistreerd: 26-10-2011
- Dyane 6-400 Mixta
- Ami 8 berline
BEsuper schreef:
Is je radiateur nog goed?
Goede vraag… Waar ik eigenlijk geen antwoord op weet. Ik weet wel dat als de motor goed warm wordt, de ID gewoon beroerd gaat rijden.
Dyane 6-400 Mixta 1984 (Espana) & Ami 8 berline 1970 (Frans)
Laat er eens wat KV uit lopen, draai de dop er af en kijk hoeveel van die kanaaltjes dicht zitten met prut.
Bij Tom Verheyden: Luchtinlaat met rits voor radiator (3 mod.) €36!!
Je doet er mij aan herinneren dat ik de hoes ook nog met vervangen. Mijn rits zat ook vast, resultaat is dat nu bijna de hele naad los is. De rits zou inderdaad altijd dicht moeten blijven.
Radiator laten leeglopen en voorzien van nieuw koelwater kan al veel doen
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand





























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als je de rits open doet koelt hij nog slechter.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Die aanbieding van 75 euro is een complete versie, inclusief metalen frame. De versie van 36 euro betreft alleen het hoesgedeelte.





























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik heb het zelf gehad dat m’n DS warm slecht liep op lpg en dat lag aan een zwakke vonk. Op lpg is dat kritischer dan op benzine.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Hoes demonteren, naar schoenmaker gaan en nieuwe rits laten plaatsen. Ben je voor € 15,00 klaar.
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi en Xsara Picasso)












































Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
zo’n hoes heb ik ook nog voor je. 25 euro.
Maar dat is je probleem niet…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De rits zit er alleen om rommel te kunnen verwijderen én om in de winter minder koeling te krijgen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste



Totaal aantal Berichten: 152
Geregistreerd: 26-10-2011
- Dyane 6-400 Mixta
- Ami 8 berline
Ik lees het al: ID tevoorschijn plukken, motorkap open en paar uurtjes prutsen! Er was mij verteld dat rits open moest om te koelen, en ik nam dat aan.. :-$
Is die hoes simpel te demonteren?
Dyane 6-400 Mixta 1984 (Espana) & Ami 8 berline 1970 (Frans)
Dan heeft degene die je dat heeft verteld het niet goed begrepen. De openingen voor de koellucht zitten onder de voorbumper ongeveer onder de auto en de ventilateur zuigt daar veel lucht door naar binnen. Van de rijwind hoef je niets te verwachten, die gaat er grotendeels langs. Als je nou in de winter in Frankrijk over stille weggetjes rijdt en er ligt een berg sneeuw, dan schep je die gaten vol met sneeuw en dus moet de rits open om lucht onder de motorkap aan te zuigen. En zoals waterman zei kun je met zeer koud weer de warme lucht aanzuigen inplaats van de buitenlucht van -32 graden C.



Totaal aantal Berichten: 152
Geregistreerd: 26-10-2011
- Dyane 6-400 Mixta
- Ami 8 berline
Dankjewel. Weer wat geleerd!
Dyane 6-400 Mixta 1984 (Espana) & Ami 8 berline 1970 (Frans)












































Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Je moet de rijwind niet onderschatten. Door de bumpervorm en de vorm van de keienvanger duikt de luchtstroom juist dat gat binnen!!
De hoes zit met een soort nietjes op de alu tunnel vast gemaakt. Is een middagje prutsen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>