Hallo,
heeft iemand ervaring met een fluitende motorkap, omdat er geen tapijten in hangen ?
vanaf 100 begint het te fluiten, na 130 stopt het.
Weet je zeker dat het de motorkap is?
Bij de ruiten van de voordeuren wil het wel eens fluiten.
Is het een break? Dan is het waarschijnlijk de voorste buis van het imperiaal.
Hallo, ik heb tijdelijk wat mousse achter-onderin de motorkap gepropt (aan de sproeiers), en probleem opgelost.
Die matten hebben een echte functie dus !
En nu vertrek ik naar Loches (Indre et Loire) , au revoir !!












































Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Of de spiegels…
Houd je hand er even voor op de snelweg, dan kan je makkelijk testen of het dan weg is.
Zit dat rubber nog op de rand waar het chassisnummer staat?
Ja, rubber erop. Net 1500 fluitende km’s door Frankrijk getoerd ... niet te vinden wat het kan zijn !
Bizar..
Ik heb nog nooit een fluitende kap gehad!
Ook niet toen de motorkapbekleding totaal vergaan was…
Nog nooit van gehoord. Heb hier 1 wagen met alle rubbers en matten erin en 1 zonder dat alles. Maakt geen verschil. Of is je kap vreselijk verkeerd afgehangen? Lijkt mij eerder een lekkage ergens…..
Opgelost ! Deze nacht om vier uur, van Antwerpen naar huis, ontdekte ik dat het gefluit van tussen de voorruit en de dakrand komt. Dat reproductie-raamrubber heeft nooit goed gepast, maar nu fluit de wind er zelfs door. Wat een rommel.
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Mag je blij zijn dat je niet in de regen hebt gereden!
Been there..
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Heb ik gedaan, het regent volop binnen !!
Morgen nieuw rubber ...






















Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Jef ,
heb je bij montage de voorruit stevig omhoog gedrukt met de onderste bevestigingsrail
en die daarna afgekit ??
Anders kan dat nooit afsluiten .
Ik deed gewoonlijk een lijntje ruitafdichtmiddel van Novartis in de inkeping van het rubber voor montage van de ruit .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Het raamrubber gaapt aan beide kanten. Terwijl een origineel rubber tegen het raam aandrukt, kan je hier bijna je vinger mee tussen steken.
Voorruit te dun , of rubber veel te wijd. Als je het mij vraagt ...














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Of toch niet helemaal goed gemonteerd.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik zal het deze namiddag vertellen na demontage en remontage !
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Volgens een engelstalig reparatiehandboek moet je blokjes monteren om de ruit vast te zetten. Zo heb ik het ook gedaan:
detail:
Maar dan moet je nog alles afkitten, binnen en buiten. Anders blijft het druppelen.
De stelling dat een nieuwe ruit in een nieuw rubber waterdicht is, is onjuist!
Been there, met een nwe ruit en nw rubber van Chyparse.
Bovenstaande tekening geeft al aan dat er te veel ruimte is voor het rubber in de daklijst.
Voor de volledigheid, zo zit het onder en boven:
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!