











































Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Micky schreef:zijn er mensen die de “auxiliary clutch control” gebruiken als anti diefstalmiddel, of is dat heel onverstandig/dom gedacht?
Nee daar heb ik nog nooit iemand over gehoord.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>




Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Als het het goed begrepen heb, pakt de koppeling gewoon niet aan, dus als je hem in de 1 zet en gas geeft koppelt hij niet, knopje zit er al is makkelijk te bedienen en een leek vind dat nooit volgens mij.












































Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Volgens mij koppelt ie dan juist wel.. Maar ik kan me vergissen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>




Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
volgens de (engelse) handleiding is het oa om hem met de slinger te kunnen starten (om niet overreden te worden?), ik heb het bij mij gisteren geprobeerd in de 1 welde hij niet wegrijden, het was net alsof hij in de vrij stond, na het terugzetten reed de auto wel gewoon weg.
pagina 10 in het boekje,
https://www.dropbox.com/sh/tv0b25gpmd5ux8e/Qv95fgpzl4/Handbooks/DS23IE.pdf








Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Feitelijk bedien je met dit heveltje een poort in het Bloque Hydraulique waarmee alle druk uit koppelings- en versnellingssysteem wordt gedumpt.
Hij wilde dus niet wegrijden omdat je inderdaad nog in de vrij stond, er is geen druk om mee te schakelen.
Zou je eerst in een versnelling schakelen en dan het heveltje bedienen, dan komt vrij abrupt de koppeling vrij en ga je wel degelijk vooruit. Ik heb zo wel eens vijftig kilometer gereden (met aanhanger door Franse heuvels) nadat mijn CentrifugaalRegelaar was vastgelopen. Lang verhaal, korte moraal: niet aan te raden.
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé




Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
niet aan te raden als antidiefstal bedoel je of niet aan te raden 50km mee te rijden?












































Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Niet aan te raden als anti diefstal. Zowiezo nooit de auto voor langere tijd wegzetten in de versnelling. Als later de druk weg is koppelt de bak en als je dan gaat starten rijd ie meteen weg..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>




Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
kijk daar heb ik dus weer geleerd, ik zet hem nl. altijd in de 1 weg, alleen handrem dus voortaan.
Heb de 51-DU-68 in het verleden altijd in z’n vrij weg gezet op advies.
nooit op de hand rem of in de versnelling.




Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
moet ik daaruit concluderen dat ik hem via Arjen van jouw gekocht heb?
Edit: bij mij valt nu het kwartje, vandaar je vorige posten over: (vorige eigenaar) en dat de bovenkant van de deuren 30 jaar geleden ook al zo waren, je hebt hem immers sinds 1983 gehad..
je hebt PM
klopt helemaal




Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Vandaag de DS op kunnen halen, alles is gedaan wat er gedaan zou moeten worden, nieuwe APK voor 2 jaar (was nog tot juni 2014 geldig) dus we kunnen er weer even tegen.
kijk weer een DS die we kunnen spoten in het hooge noorden
http://www.mijnalbum.nl/Album=TVQZNGCK
http://www.mijnalbum.nl/Album=QEOLXD3E
http://www.mijnalbum.nl/Album=ZDJPI4T4
http://www.facebook.com/profile.php?id=100000817440551
citroen ds 23 inj pallas 1973
DS special 1972
Mercedes ML320
Volkswagen krafter Polygon Nederland
wat is er allemaal aan gedaan ???




Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
een groot deel staat in dit draadje al benoemd, maar hier een overzichtje
laadstroom lampje wat aanging onder het rijden
auto schudde onder het remmen
trok schokkerig op (nog niet helemaal weg)
slecht starten in de ochtend, wel aanslaan, maar direct weer afslaan
trim op het dashboard opnieuw aangebracht
kofferbak opnieuw bekleed
achterlichten en stadslichten brandden niet (kabelboom was verkeerd aangesloten)
LHM lekkage
nieuwe (andere) band rechtsvoor
lekkage dak opgelost
lekkage via rechterdeur opgelost
Alu delen onder de kap opnieuw gestraald en motorruimte opgefrist
nieuwe zak aan windtunnel omdat de rits stuk was
gaatje links achterin de kofferbak gerepareerd
1 deur afgesteld
Dinitrol
beurt incl. kleppen stellen
APK
elektronische ontsteking (geen 123)
uitlaat was lek op een overgang
ruitensproeierpompje was defect
nieuw contactslot
nieuwe kachelbediening (was afgesleten)
gewikkeld stuur
lederen interieur gerestaureerd/gespoten
uit mijn hoofd was dat het wel zo’n beetje