Het monster van zonet, een tweede neus volgens mij, reed onder andere in Marokko in 1970.
Jean Todt(hééél jong nog) is bijrijder in een DS met derde neus en staan bijna stil als numero 1 voorbijkomt!
Die numero 1 gaan we dus bouwen.
Robert Jan
Ja, even gemeten, maar op basis van wat ik al gezien heb op diverse video’s, moet er achter de middenstijl iets weg. Aangegeven met de paarse tape op de foto.
De daklijn over de voorportieren moet dan iets lager worden naar de stijl toe, zodat die aansluiten op de onderbroken lijn van de portieren achter.
De verstevigingen komen, volgens een video vanuit de kofferbak. De hoedenplank lijkt daar schuin naar beneden te lopen als een vlakke alu-plaat.
Tot zover, voor vandaag althans.
Robert Jan
Op youtube staan ook nog hele leuke filmpjes van jouw project!
Heb ik helemaal gemist…
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Is die andere nu al klaar?
Ben zeer benieuwd.
VgF je broer
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ha broer, wat vond je van de DS DM film op youtube?
In dit filmpje zie je de auto voorbij komen:
http://www.youtube.com/watch?v=VYtrq_AyJLo&feature=share&list=FLEW2nK39u086lTVWAjHsgxg
Je moet nog heel even wachten op de foto’s. Morgen moet de voorruit er nog in.
Maar voor die tijd ga ik eerst foto’s maken. Verschillende opties doen. Met wielen, zonder en wat andere dingen. Maar de auto is wel klaar.
Groeten,
Robert Jan
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Fijn filmpje. En eigenlijk wel bizar: geen gordels, geen helm, gewoon in een t-shirtje achter het stuur ...
Ik vond vooral die Jean Todt opzienbarend. Zag hem gisteren bij de GP van India. Geen steek veranderd.
Strak dat hij vroeger als rallyrijder bij Citroën gereden heeft. Was nieuw voor mij.
Stuur in de DS was ook anders, een racer heeft dus echt verschillen aan binnen en buitenkant.
Deze week nog ga ik beginnen aan mijn racer. Eerst even de cosmetische aspecten doornemen.
Voor de ingreep in ieder geval een setje vlijmscherpe mesjes in huis.
Vriendelijke race groet,
Robert Jan
Bumper achter, knipperlichten en chroom strip aan het dak worden nog geplaatst. Doe ik pas als het dak voor het laatst geschilderd is. Deurklinken, ruitenwissers, spiegel op het dashbord en voorruit idem dito.
Dan rest mij alleen nog het plaatsen van de stoel(en) en de uitlaat.
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ziet er echt goed uit zo!
Dank je wel.
Ben er tot nu toe redelijk tevreden over. Gaat dus nog beter worden.
Ik ben met de neus van de racer aan het kijken waar de problemen zitten. Kijk ik aan de binnen kant van de 2 spatschermen voor, zit er een uitsparing voor luchtroosters. Ik heb dat op foto’s wel eens gezien.
Is dat nooit van de grond gekomen? Gekke is dat Heller dit als ‘optie’ in de kit meegeeft. Aan de bovenkant kun je het ook zien zitten. Een keer licht insnijden en ik heb 2 gaten.
Wie kan me daar meer over vertellen.
Welk type heeft dat gehad?
Snel weer aan het werk.
Robert Jan
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
De eerste neus DSsen kregen op een gegeven moment die ‘asbakken’ in de voorspatborden om iets aan de motorkoeling te doen. Was niet echt de oplossing, bij latere modellen kwamen ze niet terug. Ik heb hier (in de trein - allang blij dat die rijdt met dit weer) zo even niet de mogelijkheid om te kijken in welke jaren die roosters er zaten. Maar je bouwt dus een heel vroege DS zonder die dingen of een iets later type met.
Ik heb ze bij m’n Heller Cabriolet er wel ingezet - lekker nog wat bling bling bij al het Chapron chroom dat sowieso aan de cabriolet hangt.
Dat had ik ook gezien bij een Chapron. In de Citroexpert van een aantal jaren terug staat bijvoorbeeld een gele in dat museum in Zuid Frankrijk.
Bedankt voor de informatie.
Momenteel leg ik de laatste hand aan de DS. Het zijn allemaal van die kleine details. Lost dus nog best wel veel tijd.
Uitlaat - binnenspiegel - bumper achter - handgrepen aan de deuren - deurrubbers - voorruit en nog wat dingen die ik nu nog niet zie.Dus in de loop van de dag komen er foto’s van het eindresultaat.
Kan ik me geheel richten op de afwerking van het diorama en de racer.
Groeten,
Robert Jan