




















Totaal aantal Berichten: 2532
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Wel even on-topic blijven Frank
Citroen c32 Hilton XLS









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Frank, heb je iets aan Break zonnekleppen achter? Ik heb ze nog liggen, 4 stuks, echter wel van serie 2, maar misschien kan je ze om-beunen voor serie 1.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zal morgen eens een foto van de mijne hier plaatsen.
Maar alvast bedankt.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
En dan meteen nog een vraag.
Als ik de cx straks op de vier krik punten zet.
Kan ik dan alle plaatwerk afhangen?
Of is het beter om deze eerst op het onderstel te zetten?
Ivm de andere bevestigings punten.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Dat laatste.
Zo stijf is het allemaal niet.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
In de fabriek ,ging ze ook alleen met vier armpjes onder de krikpunten.
Dus vandaar mijn vraag.
Hoe heb jij je onderstel gemaakt?
Want hier heb je ook alle punten ondersteund wie normaal aan het onderstel zitten.
Hoe heb je die hoogtes bepaald?
Onderstel op een vlakke vloer,en dan punt voor punt meten?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
In de fabriek werd het plaatwerk pas 100% afgehangen als ie op de wielen stond!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dit laatste geloof ik niet echt,
Al kan ik het mis hebben!
Er werd wel grondig gecontroleerd of alles sluitend was.
En een uitzondering daar gelaten ( wie verkeerd was) werd gewijzigd .( lijkt mij logisch)
Dit omdat het monteren van de schermen en deuren volledig in het proces zat .
Voor het spuiten,dus naderhand een sleutel erop zou beschadiging geven .
En als je een deur zou moeten verstellen zou de lak knappen waar je de scharnieren verschuift.
En bij meerdere cx’en waar ik met de deuren aan het kijken kwam,liep de lak mooi door.
Dus…....
Maar goed dat denk ik,aan de hand van de cx eu filmpjes bekeken te hebben.
En mijn eigen ervaring( zeg ik tegen de man wie jaren lang aan cx’en gesleuteld heeft voor zijn werk)
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
F.SvM schreef:
Hoe heb jij je onderstel gemaakt?
Ik heb de koets in banden gehangen , chasis eronderuit, koets op balken gezet.
En toen het karretje eronder en een frame gemaakt wat onder alle bevestigingspunten doorloopt.
Daarop heb ik m16 draadeinden gelast die door de gaten lopen, moer met ring eronder en er boven.
Het kan dus zijn dat die van mij nu krom is, maar niet zo erg dat het blijvend krom is.
Ik ga dus ook het plaatwerk pas afhangen als de koets weer op het chasis zit.
Jij hebt natuurlijk wel “iets” meer weggehaald
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
erikkuiper schreef:F.SvM schreef:
Hoe heb jij je onderstel gemaakt?
Jij hebt natuurlijk wel “iets” meer weggehaald
Maar hij is nu echt niet krommer of hoe je het wilt noemen.
Ik zit gewoon een beetje in dubio,want eigenlijk wil ik eerst laten spuiten en dan op het onderstel zetten.
Aan de andere kant is het gewoon makkelijker om um eerst op het onderstel te zetten .
Maar goed daar kan ik nog even over nadenken.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Eerst de kale koets laten spuiten, dus zonder de de losse plaatwerkdelen. Die op het onderstel zetten, plaatwerk er op, strak maken, af laten spuiten, klaar.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
waterman schreef:Eerst de kale koets laten spuiten, dus zonder de de losse plaatwerkdelen. Die op het onderstel zetten, plaatwerk er op, strak maken, af laten spuiten, klaar.
Dit was ook mijn gedachte,maar dan zit ik nog met het bepalen,van waar het achterscherm en voorscherm moet.
Ivm de aansluiting van de portieren.
Vooral het achterscherm omdat deze gelast wordt.
Voorscherm ga ik demontabel maken.
Dus das nog niet zo’n probleem.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Dus op het onderstel, plaatwerk monteren, er weer vanaf, spuiten en dan er weerop.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Denk inderdaad dat het zo zal gaan
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
goede avond
vanavond begonnen met de A stijl bij de voorruit.
wat een domme constructie en de meneer die destijds de puntlassen heeft gezet/bedacht bij deze locatie
moet een draai om zijn oren
maar goed hier de foto’s.
https://plus.google.com/photos/104808338418977024156/albums/5945491118791885537
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.