4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
   
Kachelventilator/motor
ronjo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 15-07-2008

Gepost: 16 september 2012 02:00 PM
  [ # 46 ]

Het verschil:
Voor Xantia I

Voor Xantia II

Profiel  
 
petervanzanten
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 73
Geregistreerd: 01-07-2007

- C5 2,0-16v automaat Exclusive Break G3
- Xantia 1,8-16v automaat berline
Gepost: 16 september 2012 04:05 PM
  [ # 47 ]

Mooi hier hebben we wat aan. Smile

nu:xantia berline 1.8-16v automaat"99 hobby auto

Profiel  
 
Joop 49
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007

- C5 2.0i 16v Difference 2
Gepost: 16 september 2012 05:09 PM
  [ # 48 ]

Kijk, nu gaat het balletje eindelijk rollen sinds 31 mei j.l.
Hele goede informatie mensen, super.

En voor Bart-Xsara: dat zou best wel eens kunnen, ik heb hier geen verstand van maar het staat naast de aanduiding van airco(ac) en dus dacht ik dat deze eenheid gebruikt wordt voor Xantia’s vanaf 1996, want toen werd het ABS systeem toegepast en wellicht de Airco ook.

Joop.

Profiel  
 
JanwillemTak
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 07-12-2004

- Xantia HDi 12,0 90 pk Break Millésime
- C5 HDi 2.0 Break Exclusive
Gepost: 31 oktober 2012 02:12 PM
  [ # 49 ]
DS23IE pallas schreef:

Bij mijn xantia was het kontaktslot het probleem. Ik heb het elektrische gedeelte uit elkaar gehaald en schoon gemaakt, oppassen met de veertjes (kunnen er als laatste weer in geduwd worden)de ventilator werkt weer als van ouds.

Bij mij ook

Watersport / zeezeilen /energietechniek

Profiel  
 
Joop 49
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007

- C5 2.0i 16v Difference 2
Gepost: 31 oktober 2012 05:27 PM
  [ # 50 ]

Blij dat er meerdere mensen, d.m.v. deze topic, een oplossing hebben kunnen vinden m.b.t. de ventilatie.
Het is voor mij een heel gedoe geweest om erachter te komen dat het de kachelcomputer was.

Maar zo zie je dat het ook het contactslot de boosdoener zou kunnen zijn, zeker als er geen relais tussen geplaatst is.

Joop.

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 16 november 2013 05:20 PM
  [ # 51 ]

De beschrijving op pagina 3 nr 44 helpt mij helaas niet verder.
Is er iemand die een foto kan plaatsen zodat ik de kachelcomputer kan ontdekken.,
Ik wil hem demonteren want de ventilator wordt niet aangestuurd.
Weerstand zijn nieuw, ventilator doet het wel bij directe aansluiting op de accu.
Mijn xantia is een 2.0 16v uit 2000 v.v. airco/climat control.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12526
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 17 november 2013 12:20 AM
  [ # 52 ]

De type-2 16V en HDI heeft geen airco computer, die functies zitten in de ECU.
Als je de auto uitleest met een Lexia, dan zie je dat er een airco computer gevonden word, maar dat er geen communicatie mee is. Verder in het programma kun je alle airco functies uitlezen en testen.

Profiel  
 
Joop 49
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007

- C5 2.0i 16v Difference 2
Gepost: 17 november 2013 09:39 AM
  [ # 53 ]

Beste ZX1.4i,

Het gaat om de kachelcomputer en deze is weldegelijk aanwezig, zelfs in een type 1b.
En volgens mij wordt met deze computer ook de airco geregeld, zie reactie nr. 46.

En voor Guzziman,

Er zijn geen foto’s beschikbaar omdat, denk ik, het op een vervelende plaats zit.
Nogmaals: rechts van het middenconsol(vrijwel direkt tegen het middenconsol aan) moet je een boutje zien zitten of 2 plastic pennetjes welke de behuizing van de computer vasthouden.

Kijk naar reactie nr 46(tekening: voor Xantia 2, item nr 4), hier zie het uiteinde van de behuizing, een soort driehoekje met 2 gaatjes voor de 2 plastic pennetjes.

Joop.

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 17 november 2013 06:32 PM
  [ # 54 ]

Ik heb hem gevonden. Met je achterhoofd op de bodem, zie je alleen het “driehoekje. Bij mij zat het geklikt en kon ik de “slee” er uit trekken.
Nu op zoek naar iemand die de meetkunst machtig is en alle draden van de stekkers wil checken om te zien of het daadwerkelijk aan de computer ligt.

Ik hou jullie wel even op de hoogte.

Jan

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12526
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 18 november 2013 12:47 AM
  [ # 55 ]
Joop 49 schreef:

Het gaat om de kachelcomputer en deze is weldegelijk aanwezig, zelfs in een type 1b.
En volgens mij wordt met deze computer ook de airco geregeld, zie reactie nr. 46.

In mijn 1b en type-2 1.9TD, zat dit onderdeel inderdaad achter het dashboard.
In mijn huidige auto, een HDI, zit dit echter niet, heb het hele dashboard eruit gehad voor een kachelradiateurwissel en niet tegengekomen, heb er speciaal op gelet. Wink
De Haynes bevestigd dit ook voor de type-2 16V, guzziman heeft het toch gevonden in zijn Xantia, blijkbaar zijn er uitzonderingen, of de info in de Haynes klopt niet 100%

Profiel  
 
Joop 49
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007

- C5 2.0i 16v Difference 2
Gepost: 18 november 2013 09:58 AM
  [ # 56 ]

De meest makkelijke manier om te testen of het computer is: het print plaatje goed bekijken en zoeken naar weerstandjes welke bij de soldeerpunten zijn geoxideerd/verbrand.
Opnieuw even solderen en kijken wat hij doet, heb ik ook gedaan en het werkte weer.

Weliswaar ben ik vrij snel daarna naar de sloop gegaan om een andere te scoren.
Was geloof ik € 10 kwijt, nieuw kosten ze +/- € 350.

Joop.

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 18 november 2013 07:45 PM
  [ # 57 ]

Effe tussendoor: is het verantwoord om zonder computer met de auto te rijden?

Profiel  
 
Joop 49
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007

- C5 2.0i 16v Difference 2
Gepost: 18 november 2013 11:55 PM
  [ # 58 ]

Geen enkel probleem, deze computer is alleen bedoeld voor de aansturing van de climatcontrol, warmte, aanjager, airco enz.
Alleen heb je tijdens het rijden geen warmte en ontwaseming.

Ik heb zelf ook enige tijd gereden zonder computer.

Joop.

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 19 november 2013 09:26 PM
  [ # 59 ]

Soms lijkt het wel of niets lukt.
De twee stekkers krijg ik niet los.
Het lijkt zo simpel: druk het lipje in en trek de stekker los!
helaas! Wat doe ik verkeerd?

Profiel  
 
Joop 49
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007

- C5 2.0i 16v Difference 2
Gepost: 20 november 2013 12:07 AM
  [ # 60 ]

Volgens mij doe je niets verkeerd, de stekkers zijn inderdaad geborgd door deze lipjes en moeten wanneer deze lipjes ingedrukt worden loskomen. Er is wel enige kracht voor nodig(misschien heel voorzichtig met een waterpomptang proberen, heb ik ook gedaan. Maar dan wel de tang gebruiken op het breedste gedeelte van de stekker, anders knijp je hem stuk).

Bij mij gingen de stekkers ook heel moeilijk los, ik heb toen met één hand het lipje ingedrukt en met de andere hand aan de kabels getrokken en heen en weer bewogen. Toen daar een beetje beweging in kwam de waterpomptang gebruikt met beleid.

Ik dacht nog om WD40 te gebruiken maar bedacht me m.b.t. de printplaat.

Joop.

Profiel  
 
 
4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook