



Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Ik heb geleerd en ervaren: DS en CX hebben rechtuit rijdend een grotere koersstabiliteit door de bredere wielbasis voor, in combinatie met het veersysteem, en de motor ver voorin. Kleine hoekverdraaiingen van de carrosserie leiden nog steeds tot een massazwaartepuntvector die tussen de voorwielen ligt. Waardoor uitbreken minder snel gebeurt.
@Arjen, volgens mij op diesels nooit TRX.
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Kijk maar op 15 min 36 sec, dan zie je duidelijk het TRX profiel
Ik denk dat TRXen zowel op een GTi als op een CX TRD Turbo (2) optioneel leverbaar waren. Maatje 190.
Op de GTi/Prestige Turbo (2) standaard maar dan met een maatje breder 210.




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Vreemd, want de Turbo2 heeft volgens de folders 14”, en geen optie voor TRX.
De Turbo1 wel. Mijn 25RD Turbo uit ‘84 was toe ik haar kocht voorzien van de standaard geleverde TRX banden en velgen.
JW












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Misschien heb ik het mis hoor, maar in dit filmpje zitten ze er zeker onder.
Over het algemeen is het mij opgevallen dat een GTi qua opties en uitrusting bijna altijd overeen komt met een TRD Turbo 2.
Ik heb het hier dan natuurlijk over een serie 2, voornamelijk modeljaar 87 en later.
Ook op internet zie je regelmatig Turbo 2’s te koop die op TRXen staan. Nu zijn velgen natuurlijk zo overgezet, maar toch




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Zou kunnen. In de folder staan ze voor de diesels niet meer vermeld vanaf 86.
JW












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Staan ze er voor een 22 TRS wel in?
Die zie je namelijk ook regelmatig met TRXen, soms was het misschien ook gewoon een kwestie van vragen aan de dealer, of de dealer bood het aan om een hogere omzet te halen




Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Verwissel je niet twee zaken? Blokjesvelgen zijn zowel TRX als 14”.
Maar wat ook kan is dat in Duitsland de TRD T2 wel op TRX stond. Of dat ze dat bij deze testauto gedaan hebben.
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nee, de 14” uitvoering ken ik natuurlijk wel.
Dat verschil met Duitsland kan er zeker mee te maken hebben.


Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 03-04-2011
- DS 7 Crossback 4x4 E-tense
- ID/DS ds 20 hydraulique
- CX 25 TRD Turbo 1

























Totaal aantal Berichten: 6507
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Die is hier een hele tijd geleden al eens voorbij gekomen. Dat leverde leuke discussies op. Ik moet zeggen dat ik het nog wel te pruimen vind. Geloof dat de achterkant minder geslaagd was.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Tja, wat die man zei was niet bijster interessant. Dan ga je vanzelf meer op de achtergrond letten.
En dan komt er ineens zo’n zilveren pijl voorbijzetten.
Volgens mij is het aan de Lange Vijverberg in Den Haag.


























Totaal aantal Berichten: 7604
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Nog even terug naar dat filmpje van de vergelijkingstest - ik zat toentertijd al met verbazing naar de televisie te kijken hoe de Audi met z’n wielen los van de grond kwam op de ‘golfbaan’. Erg leuk om dat weer te zien. En geweldig om te zien dat nieuwe TRX-banden toen dus ontzettend veel beter grip hadden op nat wegdek dan conventioneel rubber. ‘t Lijkt er toch op dat de dubieuze reputatie van TRX-en in de regen heel erg te maken heeft met het rijden op verouderd rubber. Nieuw waren ze dus vergelijkenderwijs juist heel goed op nat wegdek. Wel jammer: alle vier auto’s die met de huidige wisseling van belastingregime waarschijnlijk extra snel van de weg zullen verdwijnen.

























Totaal aantal Berichten: 6507
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik kan me uit die tijd de test met de Fiat Tipo nog herinneren. Die werd bijna gelanceerd.
Gistermiddag om 17.30u gespot op de A348 bij Dieren, deze ietwat gebruikte Bleu Memphis serie 2 25 Prestige. Kenteken was iets van TG-32-xx. Winterbanden eronder en karren maar…
De foto’s zijn belabberd maar de combinatie iPhone en donker is geen gelukkige…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)