341 van de 483
« Eerste  < Vorige 339 340 341 342 343 Volgende >  Laatste »
   
Gespot & gepost CX
Michelidds
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004

- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Gepost: 08 december 2013 11:04 AM
  [ # 5101 ]

Ik heb geleerd en ervaren: DS en CX hebben rechtuit rijdend een grotere koersstabiliteit door de bredere wielbasis voor, in combinatie met het veersysteem, en de motor ver voorin. Kleine hoekverdraaiingen van de carrosserie leiden nog steeds tot een massazwaartepuntvector die tussen de voorwielen ligt. Waardoor uitbreken minder snel gebeurt.

@Arjen, volgens mij op diesels nooit TRX.

Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 december 2013 11:21 AM
  [ # 5102 ]

Kijk maar op 15 min 36 sec, dan zie je duidelijk het TRX profiel Wink

Ik denk dat TRXen zowel op een GTi als op een CX TRD Turbo (2) optioneel leverbaar waren. Maatje 190.
Op de GTi/Prestige Turbo (2) standaard maar dan met een maatje breder 210.

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 08 december 2013 12:16 PM
  [ # 5103 ]

Vreemd, want de Turbo2 heeft volgens de folders 14”, en geen optie voor TRX.

De Turbo1 wel. Mijn 25RD Turbo uit ‘84 was toe ik haar kocht voorzien van de standaard geleverde TRX banden en velgen.

JW

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 december 2013 12:22 PM
  [ # 5104 ]

Misschien heb ik het mis hoor, maar in dit filmpje zitten ze er zeker onder.

Over het algemeen is het mij opgevallen dat een GTi qua opties en uitrusting bijna altijd overeen komt met een TRD Turbo 2.
Ik heb het hier dan natuurlijk over een serie 2, voornamelijk modeljaar 87 en later.

Ook op internet zie je regelmatig Turbo 2’s te koop die op TRXen staan. Nu zijn velgen natuurlijk zo overgezet, maar toch Wink

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 08 december 2013 01:06 PM
  [ # 5105 ]

Zou kunnen. In de folder staan ze voor de diesels niet meer vermeld vanaf 86.

JW

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 december 2013 01:08 PM
  [ # 5106 ]

Staan ze er voor een 22 TRS wel in?

Die zie je namelijk ook regelmatig met TRXen, soms was het misschien ook gewoon een kwestie van vragen aan de dealer, of de dealer bood het aan om een hogere omzet te halen Wink

Profiel  
 
Michelidds
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004

- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Gepost: 08 december 2013 01:17 PM
  [ # 5107 ]

Verwissel je niet twee zaken? Blokjesvelgen zijn zowel TRX als 14”.
Maar wat ook kan is dat in Duitsland de TRD T2 wel op TRX stond. Of dat ze dat bij deze testauto gedaan hebben.

Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 december 2013 01:34 PM
  [ # 5108 ]

Nee, de 14” uitvoering ken ik natuurlijk wel.

Dat verschil met Duitsland kan er zeker mee te maken hebben.

Profiel  
 
cx-tasy
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 03-04-2011

- DS 7 Crossback 4x4 E-tense
- ID/DS ds 20 hydraulique
- CX 25 TRD Turbo 1
Gepost: 13 december 2013 07:51 PM
  [ # 5109 ]

Wat vinden jullie van dit Canadese (?) série 3 exemplaar.

Afbeelding Bijlagen
9792066774_8180c6d40b.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6507
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 13 december 2013 08:20 PM
  [ # 5110 ]

Die is hier een hele tijd geleden al eens voorbij gekomen. Dat leverde leuke discussies op. Ik moet zeggen dat ik het nog wel te pruimen vind. Geloof dat de achterkant minder geslaagd was.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 18 december 2013 10:01 PM
  [ # 5111 ]

Gisteravond aan het einde van het programma “Alles wat” zag ik ineens een 6-wieler door het beeld schuiven. Even op uitzendinggemist terug gezocht.

Afbeelding Bijlagen
6 wieler 2.jpg6 wieler 1 kopie.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 18 december 2013 10:30 PM
  [ # 5113 ]

Tja, wat die man zei was niet bijster interessant. Dan ga je vanzelf meer op de achtergrond letten.
En dan komt er ineens zo’n zilveren pijl voorbijzetten.

Volgens mij is het aan de Lange Vijverberg in Den Haag.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7604
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 19 december 2013 11:39 PM
  [ # 5114 ]

Nog even terug naar dat filmpje van de vergelijkingstest - ik zat toentertijd al met verbazing naar de televisie te kijken hoe de Audi met z’n wielen los van de grond kwam op de ‘golfbaan’. Erg leuk om dat weer te zien. En geweldig om te zien dat nieuwe TRX-banden toen dus ontzettend veel beter grip hadden op nat wegdek dan conventioneel rubber. ‘t Lijkt er toch op dat de dubieuze reputatie van TRX-en in de regen heel erg te maken heeft met het rijden op verouderd rubber. Nieuw waren ze dus vergelijkenderwijs juist heel goed op nat wegdek. Wel jammer: alle vier auto’s die met de huidige wisseling van belastingregime waarschijnlijk extra snel van de weg zullen verdwijnen.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6507
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 20 december 2013 12:01 PM
  [ # 5115 ]

Ik kan me uit die tijd de test met de Fiat Tipo nog herinneren. Die werd bijna gelanceerd.

Gistermiddag om 17.30u gespot op de A348 bij Dieren, deze ietwat gebruikte Bleu Memphis serie 2 25 Prestige. Kenteken was iets van TG-32-xx. Winterbanden eronder en karren maar…
De foto’s zijn belabberd maar de combinatie iPhone en donker is geen gelukkige…


“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
 
341 van de 483
« Eerste  < Vorige 339 340 341 342 343 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook