I
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Heb ooit een dergelijke combinatie aangetroffen in een verrotte sloper, dus het kan.
Er zit alleen geen aansluiting voor een mechanische benzinepomp, dus je zult met een aparte electrische moeten werken.
Totaal aantal Berichten: 1525
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
moet ook andere kop op volgens mij?
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 43070
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Ja, dat klopt. De carbu motor heeft een andere cilinderkop.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Ik rij nu al weer 15K met een injectie kop die ik omgebouwd heb naar carburateur. Is te doen:
Je moet de inlaat tapeinden aanpassen, een extra koelwate gat maken en 1 gat dichten:
De oorspronkelijke getapte gaten moet je met stukjes draadeinde afsluiten en mooi vlak slijpen. Daarna met behulp van een carb inlaatspruitstuk de nwe gaten netjes aftekenen, voorzichtig boren ( niet te diep) en draad tappen.
Carburateur kop als voorbeeld
Aftekenen inlaat spruitstuk
Extra koelvloeistof gat boren. Hier heb ik een te groot gat gemaakt, maar geeft geen probleem.
Hier is de injectie kop bijna klaar voor carb gebruik. Alleen nog een plaatje schroeven op het koelwater gat dat je Rechts ziet. Je ziet duidelijk de draadeindjes die ik in de oude gaten gedraaid heb, wel allemaal er met vloeibare pakking in gezet.
En pas dus op met het boren van de nwe gaten dat je niet te diep boort en zo in het koelsysteem uit komt.
Er waren destijds mensen in de club die hier schande over spraken en beweerden dat het niet kon. Je ziet het kan wel.
De koelkanalen in de kop zijn identiek ( dat heb ik minitieus bekeken en opgemeten).
Als je dit aandurft, dan hou je dus nog als probleem de benzinepomp over. Gewoon daarvoor een electrische kopen
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 43070
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Geweldig Egbert! Ik ben gek op dit soort oplossingen!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Net wat Yuri zegt ! .
Maar voor dat grote gat heb je daar een ” speed ” boor voor gebruikt,wie je normaal voor hout gebruikt?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
En die gaten voor de tapeinden,je zegt niet te diep.
Maar normaal staan die toch ook in verbinding met je koelwater kanalen,zodoende moet er ook altijd vloeibare pakking tussen.
Of geeft dit andere problemen?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
“Niet te diep” , heb je daar ook een getal in millimeters bij?
Totaal aantal Berichten: 25394
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat meet je bij de oude gaten.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Je hebt gelijk, je komt eerst in het koelwater en als je vlb pakking gebruikt is dat geen probleem.
Maar bij 1 gat was ik na het koelwater doorgeschoten in het olie compartiment, heb daar aardig moeten kloten om dat weer dicht te krijgen.
Overigens zijn de inlaat poorten van een IE kop iets groter dan bij carb. Maar bij het rijden merk ik daar niets van.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Kan je niet beter gewoon een carbu cilinderkop er op zetten? of krijg je dan problemen met compressie en/of kleptiming?
Totaal aantal Berichten: 43070
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Kleptiming is voor alle motoren na 1969 gelijk. Compressieverhouding zal geen probleem zijn.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Hoezo de compressieverhouding niet?
Lijkt me toch dat dit de kracht van de motor bepaald?
Of zit ik nu helemaal verkeerd.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 43070
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
De compressieverhouding is, op enkele vroege injectiemotoren na, gelijk. En zelfs als dat niet zo is dan boeit het niet. De compressieverhouding van een carbu is 1 op 8,5 en van de eerste injecties 1 op 8,75. Dat merk je niet.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Oké duidelijk
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.