




Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Coen, Coen, Coen! Ik zie hier weer allemaal prachtige resultaten langskomen die met relatief bescheiden middelen (en veel handwerk en werkuren!) geboekt zijn. Dat is toch wel jouw sterke punt!
Deze CX begint er weer heel mooi uit te zien, en lijkt weer een verrijking van jullie collectie te worden. Mach so weiter!
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…


























Totaal aantal Berichten: 7608
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Vinyl op de achterklep? Was dat onderdeel van het originele vinyl dak? Ik was in de veronderstelling dat de achterklep altijd gewoon mat zwart was op dit deel.




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Yep,het origineel ook op de achterklep.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
En het is weer tijd voor een update:
Vanwege een wat twijfelachtige staat van dienst hebben we de bobine+voorschakelweerstand vervangen door een nieuwe.
Dit was natuurlijk ook een mooie gelegenheid om de gammele en net wat te korte bedrading te verbeteren.
Bij de minste of geringste aanraking vloog er al een stekkertje af.
Ook heb ik de 4 rvs stripjes op de deuren weer terug gemonteerd. Eerst is de lak eronder goed schoongemaakt en vervolgens heb ik het lijstje met wat kit terug gezet. Binnen 2 min zit de lijst er met kit en al op en daarna ben je nog een kwartier bezig om de overtollige kit weer te verwijderen.
Maar het zit er nu wel strak op en kan niet meer schuiven en bewegen, iets wat wel gebeurt als je het lijstje alleen met de originele klemmetjes vast zet.
Omdat in het verleden de motorkap van deze CX eens is vervangen door een recenter exemplaar (is ook net een andere tint grijs) ontbraken de ruitensproeiers en bijbehorende gaatjes. Nu niet meer.
En de afgelopen tijd hebben we al wat proefritjes kunnen maken. Maar die eindigen eigenlijk allemaal met een sputterende motor die vervolgens uitvalt en niet meer aan wil slaan. Afslepen dus.
Blijkt dat er dus ergens lucht wordt aangezogen in het benzineaanvoertraject. Iedere keer dat we stranden stond het benzinefilter ook bijna droog.
Dus nu hebben we een ritje gemaakt met een colaflas in het reservewiel als tank. En dat ging wel goed.
Deze truc sluit de mechanische benzinepomp uit als boosdoener. Dus we moeten het gaan zoeken in de slangen vanaf de tank of misschien wel in de tank of tankvlotter zelf.
Wordt vervolgd dus…
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Rubberen aanzuigleiding bij de tank?
Ruikt ie naar benzine als ie gereden heeft?
Nee, er is geen benzinelucht merkbaar.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Heb je die klemmetjes onder de kit laten zitten?
Of verwijderd?
Voor de rest ziet het er weer aardig uit.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Daarom geef ik ook de voorkeur aan dubbelzijdig tape, dat geeft niet zo’n bende












Totaal aantal Berichten: 1203
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Vooraf afplakken misschien een idee????
Ik ken de CX niet, maar…. bij de GS en GSA zit op een onopvallende plek (bij de tank tegen het achterste subframe) een brandstoffilter.
Heb bij meerdere auto’s meegemaakt dat deze filter verstopt zat. Dan lopen ze heel beroerd, vooral als je enig vermogen vraagt.
Zit er bij de CX ook ergens zo’n soort filter??
Deze CX heeft een benzinefilter naast het reservewiel, op de foto kun je hem net zien zitten.
Dit filter is nieuw en blijft schoon.
Wel heb ik al een overgang van doorzichting kunststof naar (verhard) rubberen benzineslang gevonden waar de slangklem gewoon niet vast zat. ik kon hem er eigenlijk met 2 vingers heel gemakkelijk af trekken. Hier zit nu dus een nieuw stukje benzineslang met 2 nieuwe klemmen op.
En er is natuurlijk maar 1 manier mogelijk om erachter te komen of dit de oorzaak; een proefritje met 2e auto en sleepkabel erachteraan.
Hopelijk hebben we hier morgen even tijd voor….
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Yes! Het lijkt erop dat we het benzineprobleem verholpen hebben.
Waar de eerdere proefritjes al na 2 á 3 km. stranden, hebben we nu een wat langere rit gemaakt zonder enkel probleem.
Volgende stappen zijn: de voorste (zeer kromme) deurpanelen weer fatsoenlijk gemonteerd krijgen, rechter onderste fuseekogel vervangen, vinyl op het dak laten plakken en nog veel kleine frutsels…
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
























Totaal aantal Berichten: 5511
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
4 Kilometer?
Mooi dat het probleem opgelost is Coen!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
En we zijn weer wat verder. En zijn meerdere ritjes gemaakt en dat ging allemaal goed, dus het benzineprobleem kunnen we nu wel definitief afschrijven.
De rechter onderste fuseekogel is ook vervangen, want daar zat een klein beetje speling op:
(en wat zijn de krengen duur voor een smalspoor!)
Ook hebben de auto weer terug van de bekleder die het dak heeft voorzien van vers vinyl.
Nu dus lekker pielen met de voorruitpees en alle sierlijstjes e.d.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Strak werk! Het is nu weer een Prestige!
Zaten er chroomdaklijsten erbij toen je de Prestige kocht?
Passen deze nu nog steeds gemakkelijk over de regengoot, hij is immers dikker geworden door het vinyl…
Ik heb nieuwe Prestige chroomdaklijsten gekocht nadat er ook bij mij nieuwe vinyl op is gekomen. Deze lijsten hebben een vlak gedeelte die in de dakgoot liggen.
Dit begon te wringen waardoor deze er niet op geklikt bleef. Ik heb deze er toen afgesnijden dmv een mal. Ben benieuwd naar jou ervaringen.
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Als tussenoplossing hebben wij de regengootjes van het club magazijn gekocht.
Aan 1 kant zit deze er nu op, zo op het eerste oog ziet dat er best goed uit.
Maar eigenlijk is het, het net niet.
Dus er moet op een later tijdstip nog eens geïnvesteerd worden in een set originele regengootjes.
En op CitroMobile heb ik nog een leuke old-skool mattenset gekocht, met gelukkig wat grotere achtermatten:
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90