2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Een dansende dame
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 maart 2014 06:23 PM
  [ # 16 ]
dickesse schreef:

Er hoort lhm doorheen te kunnen stromen.

Die gaatjes zijn idd heel erg klein…
LHM kan en moet daar ook gewoon doorheen, maar dat er een behoorlijke druk achter staat helpt natuurlijk ook mee. Ik kan me wel voorstellen dat zonder de druk het er niet zomaar doorheen gaat.

Profiel  
 
olga
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 18-10-2011

Gepost: 03 maart 2014 10:03 PM
  [ # 17 ]

Beste mensen,
De hoogteregelaar zit weer op zn plek. En het “dansen” is gestopt!!!
Na starten van de motor kwam de auto aan de voorkant wat trager omhoog dan voorheen. Dat komt natuurlijk door de lege regelaar. Ook reageert de voorkant nog niet zp snel op veranderingen in belasting. Voorheen regelde de vering zich direct iets omlaag als je uitstapte en iets omhoog als je instapte. Heerlijk soepel altijd. Dat gebeurt (nog) niet. Ik denk aan twee mogelijke oorzaken: lucht in het systeem en de stand van het “commandoknopje” dat in de gaffel beweegt is wellicht niet helemaal juist. Het Wpb zegt onder een hoek van 45 graden ten opzichte van het horizontale vlak, maar de tekening is voor mij niet duidelijk.
Ik ga nog maar wat frotten aan het ding.
Jullie, bedankt voor het meedenken.
groeten
Rinus

Rinus

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 maart 2014 10:14 PM
  [ # 18 ]

Even gymnastieken!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 03 maart 2014 10:56 PM
  [ # 19 ]

Als ze pas inzakt zo’n 10 tellen na het uitstappen is dat volgens mij normaal. Te snel reageren is ook niet goed. Daar is die dashpot juist voor.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
olga
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 18-10-2011

Gepost: 03 maart 2014 11:02 PM
  [ # 20 ]

Dus, als ik jou goed begrijp, is de vering en het reageren op veranderingen, juist verbeterd.
Ik heb zojuist ook nog flink “gegymd” en de voorvering gaat steeds soepeler. Over een maandje gaat de auto de weg op, ik reken erop dat kilometers maken, goed zal doen.
gr
rinus

Rinus

Profiel  
 
olga
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 18-10-2011

Gepost: 10 april 2014 11:50 AM
  [ # 21 ]

Beste mensen,
Maandagavond was ik zover om de eerste meters te rijden. Een voorstoel geplaatst en een paar straten doorgereden en terug en controleren of alles dichtzat. Toen weer een ronde gemaakt, nu een 3 a 4 kilometer in een cirkel rond mn woning. Geen rare geluiden, bak (5) schakelt als een warm mes door koude boter. Motor trekt erg goed, vering remmen enz ok.
In de aanloop naar dit proefrijden heb ik een merkwaardige ervaring opgedaan met de radiateur. Die radiateur heb ik enige tijd geleden aangeboden aan een revisiebedrijf en ik kreeg m terug met een mooi nieuw blok erin. Monteren, vloeistof erin, warmdraaien en op het eerste gezicht OK. Toen, een weekje later viel mn oog op een van de bakjes waar de kooimoer zit. Die stond vol koelvloeistoof. Toen beter gekeken zag ik dat de onderrand een beetje vochtig was. Vloeken….  Radiateur gedemonteerd en terug met het ding. Excuses. Twee dagen later opgehaald, was opnieuw gesoldeerd, afgeperst en helemaal OK. En het verhaal dat oude radiateuren nog wel eens moeilijk dicht zijn te krijgen omdat het 40 jaar oude materiaal haarscheurtjes kan gaan vertonen. Hoe dan ook. Het ding gemonteerd en na de proefrit van maanndagavond ben ik niet helemaal gerust. Op een plekje op de onderrand zie ik wat glimmerigs. OF ZIE IK SPOKEN?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Andere vraag:  De metalen onderrand van de voorruit heb ik ontdaan van de dikke brokken kit en de beginnende roest weggeschuurd en in de owatrol gezet. Er moet nog kit worden gemonteerd. Het liefst gebruik ik een product dat lijkt op het oude. Maar, waar koop je dat? en bestaat het eigenlijk nog wel?  Ik heb er overigens geen moeite mee om een moderne zwarte carrosseriekit te gebruiken in meerdere lagen eventueel.
Wie geeft mij advies hierover?

groeten   Rinus

Rinus

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 april 2014 02:57 PM
  [ # 22 ]

Goed in de gaten houden die radiator!

Die kit is nog te koop. 3M levert het :

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
olga
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 18-10-2011

Gepost: 10 april 2014 06:31 PM
  [ # 23 ]

ja, 3M strips….. bedankt voor de tip
gr rinus

Rinus

Profiel  
 
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 430
Geregistreerd: 09-04-2006

Gepost: 12 april 2014 04:21 PM
  [ # 24 ]

Heb je een temp. meter? Je zou ook een after-market kunnen plaatsen. “appeltje eitje” Mocht er iets raars gebeuren met de radiator dan zie je dat gelijk.

bijv.
http://crossmarkt.autocrossnederland.nl/categorie/onderdelen/35-mechanische-temperatuurmeters-52mm-60mm

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook