4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
Mathijs’ 2cv6 Club
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 17 maart 2011 10:21 PM
  [ # 46 ]

Ga ik ook naar kijken. Die trilt wel tijdens stationair, maakt ook wat herrie.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
Citroen_95
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 13-03-2007

- 2CV Van Clee
- 2CV AZ 1968
- 2CV Teilhol Tangara
Gepost: 20 maart 2011 10:49 AM
  [ # 47 ]

Het kan gewoon universeel vet zijn. Als je het wiel toch van de grond hebt, luister dan ook even of je het wiellager hoort. In het ergste geval kan de speling daar ook vandaan komen.

Van Clee Mungo 1991
Teilhol Tangara 1988
AZ 1968
AZ 1955

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 20 maart 2011 06:52 PM
  [ # 48 ]

Fuseepennen en aandrijfassen zijn doorgesmeerd. Alleen de kantelmessen nog. Die weet ik alleen nog niet te vinden denk ik, ik lees steeds dat ze aan de uiteinden van de trekstangen zitten. Ik zie daar alleen maar de bevestiging van de trekstang op de draagarm… De speling links is nagenoeg weg, nouwelijks waarneembaar. De rechter voelt hetzelfde alleen daar is het wiellager wel naar de maan. Is dat zelf te vervangen?

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
Citroen_95
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 13-03-2007

- 2CV Van Clee
- 2CV AZ 1968
- 2CV Teilhol Tangara
Gepost: 21 maart 2011 03:43 PM
  [ # 49 ]

Wiellager vervangen is te doen hoor. Er is een speciale sleutel om de opsluitmoer los te draaien (eerst de centerpunten uitboren) maar wellicht zijn daar nog alternatieven voor.. Ik heb in het verleden de moer gewoon opgeofferd om het lager te vervangen. Op internet kan je in elk geval wel afbeeldingen vinden (zoeken op gereedschap wiellager 2cv)

Van Clee Mungo 1991
Teilhol Tangara 1988
AZ 1968
AZ 1955

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 30 januari 2012 11:51 AM
  [ # 50 ]

Zo, ik zal hier weer eens een update plaatsen. En ik zal binnenkort eens met foto’s aan de gang gaan Smile

In de tussentijd niet veel gebeurd met het eendje maar wel interessante dingen. Een bruiloft gereden, de dag voor de bruiloft de eend laten zwemmen in een onder gelopen tunnel in Enschede waardoor de ventilator uit elkaar was gesprongen en er water in de ontsteking zat. De brandweer heeft me er uit geduwd Check vanaf ongeveer 1:50 http://youtu.be/qpk-btVcBfU Goed te zien dat de Micra het afzetlint eraf had gereden waardoor ik niet zag dat het vol met water stond. Op de dag van de bruiloft heel vroeg opgestaan om de auto te starten en VRRROOOOEEEEEEMMM!!!! Ja hoor, niks aan het handje Smile. Een paar weken na de bruiloft heb ik de eend geschorst (september) en staat ie in onze schuur lekker droog, te wachten op wat komen gaat. Eend is toch best wel slecht, moet veel aan gebeuren.

- Chassis vervangen of lassen als dat nog kan,
- raamframe + scharnier vervangen,
- staartstukken links en rechts waarvan rechts tot en met het raam,
- bodemplaten,
- rechter bout die het spatbord bij de voordeur op zijn plaats houdt draait mee met de moer dus denk ik dorpel,
- spatborden rondom,
- wielen en banden moeten vernieuwd,
- dakje,
- revisie van motor en versnellingsbak,
- wiellager rv,
- fusees.

Kortom een complete restauratie zal moeten gebeuren en dat gaat ook gebeuren. Heb er alleen niet zo het geld voor liggen om het ineens te kunnen dus gaat alles op zijn gemakkie, ik neem er lekker de tijd voor. Elke keer als ik weer genoeg heb om iets aan te schaffen, doe ik dat. Kan niet schelen hoe lang het duurt, de eend gaat de weg weer op! Van de week de auto eens gestart na een maand of drie. Moest even doorstarten maar sloeg toch weer netjes aan Smile Zelfs de accu had genoeg stroom om te starten zonder dat ik hem moest opladen. Mis het rijden in de eend wel zeg. We hebben nog een Xantia dus rijden doen we wel maar die auto gaat elke dag mee met mijn echtgenoot, ik doe alles op de fiets. Is nu wel wat koud… Binnenkort ga ik foto’s uitzoeken dus ga ik die écht hier plaatsen Smile

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 02 april 2012 02:10 AM
  [ # 51 ]

Ondanks dat de eend nog in de schuur staat, toch een kleine update. Zo heel af en toe laat ik de motor even draaien voor het geluid, gevoel en gewoon leuk. Nog steeds slaat ie vrijwel meteen aan. De laatste keer was toch weer een maand of 2-3 terug. Alleen is mijn LHM reservoir leeg. Er is LHM gelekt op de uitlaat, wel apart want de rem is in al die tijd niet gebruikt. Ik denk ergens een lek in de HRC?

Omdat we met de tuin bezig zijn ben ik een paar keer naar de stort gereden, ook om wat prul uit de schuur weg te mikken waaronder 2 vierkante banden. In de container waar ik de banden dumpte lag ook een Michelin X 125 R15 band. Profiel zeker nog 4mm en productiejaar 2007. Band zag er helemaal niet verkeerd uit en heb die dus achterin de auto gelegd en meegenomen naar huis Smile. Mag officieel niet maar heb het wel netjes gevraagd aan de meneer van de stort die er naast stond. Leuke vondsten Smile

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 20 april 2014 07:44 PM
  [ # 52 ]

Zo zeg… Even de stof van dit topic af blazen. Helaas met een mindere update, hij is weg. Ik heb laten bekijken wat het zou kosten om de eend weer APK waardig te krijgen maar dat was erg duur en heel erg veel werk. Nieuw chassis, bodemplaten, voetenbak, 3 wiellagers, 4 banden, 2 velgen, motorkap, 2 dorpels en dat alleen voor de keuring. Dan was ie nog niet eens echt goed. Daarom besloten niet door te gaan met de eend. Begin dit jaar heeft duckservice hem overgenomen. In plaats daarvan heb ik een Visa Super gekocht in een veel betere staat! Lekker rijden daarmee Smile).

Bedankt voor alle tips en adviezen hier!

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook