2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
haperende injectie
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 april 2014 10:25 AM
  [ # 16 ]

Zullen we weer ff on topic?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 april 2014 10:40 AM
  [ # 17 ]

Ja, het was om aan te geven dat de ontsteking niet automatisch de schuldige is van een happerende toerenteller.

Profiel  
 
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 817
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 30 april 2014 07:22 PM
  [ # 18 ]

probleem nog steeds niet verholpen.
Nog steeds als de auto een kilometer of 50 heeft gereden valt heel even de motor weg (met leuke schokeffecten tot gevolg) beetje spelen met het gas (doortrekken) helpt soms maar lang niet altijd.
Ga er straks toch maar weer een andere bobine inzetten en een stel nieuwe bougies (1 was erg vet aan de bovenzijde als gevolg van een kleine misser bij het olie bijvullen). Anderzijds 1 cilinder die dan zou uitvallen dat voel je volgens mij amper toch?
Zou het kunnen zijn dat het de voorschakelweerstand is (gelet op het feit dat ze het alleen doet als de motor goed op temperatuur is) of zijn er nog andere temperatuurgevoelige onderdelen in deze?
In deze zin vind ik toch dat koelprobleem van de verdamper wel interessant, kan het zijn dat de verdamper wordt afgeschakeld als deze te heet wordt?

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 30 april 2014 07:47 PM
  [ # 19 ]

Ik zou inderdaad een andere bobine als eerste proberen.
De voorschakelweerstand kan je ook proberen te omzeilen, maar dan kan de bobine wel wat te warm worden.
De verdamper wordt niet te warm, eerder te koud! (als er geen warm koelwater doorheen stroomt).
Je kan ook een bobine nemen die geen voorschakelweerstand heeft.
Volgens mij is bijna elke 12V bobine te gebruiken, zelfs van een Opel…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 mei 2014 11:01 AM
  [ # 20 ]

1 cylinder minder voel je wel…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
hlooman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 19-12-2007

Gepost: 03 mei 2014 06:19 PM
  [ # 21 ]

de aarde/massa van mijn injectie module was niet goed(pootje 11 op de connector van de CPU)
waardoor de benzinetoevoer heeft gehaperd.

23ie

Profiel  
 
hlooman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 19-12-2007

Gepost: 03 mei 2014 06:19 PM
  [ # 22 ]

de aarde/massa van mijn injectie module was niet goed(pootje 11 op de connector van de CPU)
waardoor de benzinetoevoer heeft gehaperd.

23ie

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook