1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
DS-reeks wordt DS Automobiles
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5851
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 07 mei 2014 04:03 PM

http://www.citroexpert.nl/artikelen/nieuws/apart-verder-#.U2ojIiwQu9w.facebook

Zojuist is bekendgemaakt dat PSA de DS-reeks los gaat trekken van het merk Citroën. Beiden zullen dus als twee aparte merken in de markt gezet worden. iets wat PSA in China al langer doet en wat succesvol is daar.

Nu dus ook op de Europese markt. Ik denk dat het goed is voor beide merken, omdat het onderscheid zo een stuk duidelijker wordt. Maar niet iedereen zal het daarin met mij eens zijn. Smile

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 07 mei 2014 04:37 PM
  [ # 1 ]
Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5851
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 07 mei 2014 04:42 PM
  [ # 2 ]

Het is de ultieme kans om enig historisch juk los te laten en nieuwe dingen te doen, voor een koperspubliek dat weinig met de historie van Citroën heeft. Zo kan PSAhaar toekomst veilig stellen.

Er zullen natuurlijk mensen zijn die bang zijn dat Citroën haar merk verkwanselt op deze manier, maar besef dan dat Citroën op deze manier weer de ruimte krijgt om zich te concenteren op de oorspronkelijke merkwaarden van het merk, waar de C4 Cactus zo’n mooi voorbeeld van is.

Met deze koers verwacht ik persoonlijk meer van die pareltjes in het C- gamma tegemoet te kunnen zien.

Hoera!

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 07 mei 2014 05:03 PM
  [ # 3 ]

Of mensen denken, dat zijn toch die ‘zogenaamde’ premium Citroëns? (dat denk ik bij Lexus). We zullen zien wat het brengt.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5851
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 07 mei 2014 05:12 PM
  [ # 4 ]

Ja, dat zal zeker.

Het hangt allemaal van PSA af hoe ze het merk DS verder gaan laden en communiceren. Ze beginnen alvast niet met een schone lei omdat het eerst een label onder het Citroën-merk was, dus er zal wel enige tijd overheen gaan eer het grote publiek deze move vanzelfsprekend vindt. Dat ging in China natuurlijk makkelijker.

Ik geloof er in ieder geval wel in, omdat zowel het merk Citroën als het merk DS meer ruimte krijgen om te groeien c.q. ontwikkelen.

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 07 mei 2014 05:14 PM
  [ # 5 ]

Ik ben vooral benieuwd of ze gebruik gaan maken van reeds bestaande dealers of een nieuw netwerk op gaan zetten.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5851
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 07 mei 2014 05:17 PM
  [ # 6 ]

Zal mij ook benieuwen. Aparte dealernetwerken is kostbaarder, maar ook zuiverder. Aan de andere kant bestaan er al genoeg multi-dealers en als Citroën in de showroom een duidelijk onderscheid weet te maken (duidelijker dan nu), zou dat zeker in het begin ook best kunnen werken.

Profiel  
 
H. Uifkar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 14-03-2014

- DS 3 Cabrio THP 155
- Berlingo cinqspace 1.4
Gepost: 08 mei 2014 01:02 PM
  [ # 7 ]

Het bericht van citroexpert komt van Autoweek en daar staat iets anders.Het gaat alleen om China en dat is oud nieuws.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 08 mei 2014 01:41 PM
  [ # 8 ]

Dat DS in China als afzonderlijk merk gepositioneerd wordt, is inderdaad al langer bekend. Gisteren heeft Citroën echter een persbericht verspreid waarin staat dat DS wereldwijd als zelfstandig PSA-merk naast Peugeot en Citroën gevoerd zal worden. Het bericht van CitroExpert is dus juist.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 08 mei 2014 03:20 PM
  [ # 9 ]

De DS als apart merk. Tja, ben er niet kapot van. Dan is de naam al niet gelukkig gekozen, want DS zal altijd een link houden met Citroen. Door de ‘echte’ DS, een icoon uit de autohistorie en door het feit dat we n u al vier jaar de nieuwe Citroens DS kennen. Maar goed, ik lig er verder niet wakker van. Alleen, die snuiten van de Chinese DS’en vind ik niet mooi… Wink

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 08 mei 2014 05:09 PM
  [ # 10 ]

Als ik het goed begrepen heb zit er in China ook meer achter: Men werkt met een partner voor de DS verkoop, en met Dongfeng voor de C-Citroens, dat is al reden genoeg voor de aparte verkoop kanalen. Als Mr. Tavares het aantal modellen wil terug brengen, dan zie ik niet hoe dat beter werkt als er een merk bijkomt.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 08 mei 2014 05:24 PM
  [ # 11 ]

Jammer vind ik het, zo wordt een merk met een rijke historie toch ineens wel erg uitgekleed. Juist de eigenwijze leukere modellen (Ook al hebben ze dan geen bollen) zijn dan ineens geen Citroën meer.
Eigenlijk blijft er wat pulp over…...

C1: niks bijzonders halve toyota
C3: Franse Polo en nogal op leeftijd
C4: Nietszeggende middenmoter, 308 staat er frisser bij
C5: Middenklasser die het niet meer bij kan benen. Okee met bollen nog enigszins Citroën.
Picasso’s: prima familiebakken, maar ook niet echt onderscheidend.

C4-Cactus: Leuk in het segment, maar kan een merk met 1 onderscheidend model een hele rijke historie handhaven?
Er is geen fatsoenlijke limousine meer, geen echt bijzondere basic auto, en in de middenklasse is het ook behelpen. En dan is DS ook nog eens weg…...

Ik vind het een bijzonder trieste ontwikkeling!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 mei 2014 06:50 PM
  [ # 12 ]

Ik kan me daar wel in vinden. Het eigenzinnige (Creative Technology) wordt opeens een ander merk.
De naam vind ik al jaren onhandig gekozen, maar ja ik denk dat daarin geen weg terug meer is.

Hopelijk blijft de DS hier in Europa nog gewoon grotendeels met Citroën geassocieerd. Neem eigenlijk aan dat ze ook gewoon via het Citroën dealer netwerk verkocht blijven worden. Om nu een apart dealer netwerk op te gaan zetten lijkt me ook wat prijzig. Zeker gezien ze juist meer zijn gaan samenwerken met Peugeot.

Misschien veranderd er hier in Europa weinig, we zullen het zien.

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5851
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 08 mei 2014 09:11 PM
  [ # 13 ]

Ik zie het allemaal toch wat optimistischer. De nieuwe C4 Cactus zou een voorbode zijn voor de koers van de C-lijn in de nabije toekomst en dan kan het hele Citroën-gamma er weleens heel apart, leuk en eigenzinnig uit gaan zien, met toepassing van nieuwe vondsten en technieken en dat alles voor een hele redelijke prijs. Echt Citroën dus. Dat er dan geen grote HP-geveerde Citroën meer tussen zit, neem ik voor lief. De tijden veranderen, de economie verandert, wegen veranderen en ook het comfort van traditioneel geveerde auto’s is enorm verbeterd.

Het is dus wat flauw om nu het lijstje C1, C3, C4 enz op te lepelen, want dat is de koers van vóór de koerswijziging.

Ik weet het, het moet allemaal nog bewezen worden en er is nu slechts één voorbeeld aan ons getoond (Cactus). En niemand van ons kan in de toekomst kijken, zelfs PSA niet.

Door de DS-lijn onder een aparte vlag in de markt te zetten, geloof ik écht dat het C-gamma meer ruimte krijgt om een vernieuwende koers te volgen. En nogmaals: ook het DS-merk krijgt meer ruimte om te bloei te komen, doordat het los van het Citroën-juk makkelijker een publiek aan kan spreken wat nu weinig van Citroën moet hebben.

Ja, een heel ander publiek dan jij en ik misschien. Maar dat is juist voor PSA een kans om haar toekomst veilig te stellen in de steeds moordender wordende concurrentie in de auto-markt.
We moeten de prachtige historie van Citroën blijven koesteren, maar daarbij moeten we niet teveel in het verleden blijven hangen. Maar dat is mijn mening

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 08 mei 2014 10:19 PM
  [ # 14 ]

Met je laatste opmerking ben ik het wel eens Jaco, voorts vertaalt CEE-IKS precies de rest van mijn mening over dit onderwerp.
Daarom begrijp ik dan dus juist niet dat de enige citroens met wat ‘smoel’ de naar mijn mening ongelukkige genaamde DS reeks, dan uit het citroen gamma moet. Echt heel raar.

Meningen verschillen inderdaad dus nou ja. Overigens is er geen enkele moderne citroen die ik leuker vindt dan wat de huidige concurentie te bieden heeft en dat vind ik persoonlijk wel jammer maar ik ga er ook niet van wakker liggen.

En oh ja, bovendien de wegen in Europa, die zijn niet overal hetzelfde, dus dat argument is niet helemaal steekhoudend:)

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5851
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 08 mei 2014 10:29 PM
  [ # 15 ]

Haha, ik heb ook niet gezegd dat er geen slechte wegen meer zijn. Maar ik kan me wel voorstellen dat de prioriteiten bij ons Franse merk nu elders liggen. Wink

En verder ben ik het geheel met je eens dat de meningen over dit hele onderwerp uit elkaar zullen lopen. Ieder heeft er een eigen kijk op en uitwisseling van zienswijzen is leuk. Niemand van ons weet nu of het echt een goede of een slechte zet zal blijken, vanuit welk standpunt bezien dan ook. Mooi toch?

Profiel  
 
 
1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook