3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
banden-topic
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 29 april 2014 11:44 PM
  [ # 31 ]
par eXeMple! schreef:

De autobahn is er ook om een beetje lol te hebben hoor!

Zo is het! Very Happy

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Rio97
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 367
Geregistreerd: 20-10-2005

- LN/LNA 11 RE Cannelle
- Xantia Turbo CT VSX break
Gepost: 02 mei 2014 01:12 AM
  [ # 32 ]
par eXeMple! schreef:

De Energy Savers bevallen me prima, echt de perfecte band voor de CX. Veel grip, zowel droog als nat, weinig geluid en slijten niet zo hard. Dus liefst weer dezelfde banden, hoewel ze nu Energy Saver + heten, zag ik.

Ze zijn echter jammer genoeg moeilijk te krijgen. Bij alle bandenboeren stuit ik op “niet leverbaar”.

Vandaag liep ik tegen precies hetzelfde aan. Energy’s in de maat 195/70R14 niet meer verkrijgbaar.
De lokale Profile heeft nog een rondje gebeld en heeft van Michelin vernomen dat de Energy in deze maat op 10 juni weer in productie gaat.

Uiteindelijk de Uniroyal besteld, mede naar aanleiding van dit topic.
Ben benieuwd.

Mijn persoonlijke ervaring is dat de energy’s vooral erg veel last hebben van onderstuur.

Groet, Rogier

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6065
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 02 mei 2014 06:16 PM
  [ # 33 ]

Ik kan er na 4 kilometer nog niet veel over zeggen Laughing

In ieder geval zien ze er qua profiel klassiek genoeg uit Cool
En minder herrie maken ze ook, maar da’s niet zo gek als je van winterbanden af komt.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 02 mei 2014 11:06 PM
  [ # 34 ]
Rio97 schreef:
par eXeMple! schreef:

De Energy Savers bevallen me prima, echt de perfecte band voor de CX. Veel grip, zowel droog als nat, weinig geluid en slijten niet zo hard. Dus liefst weer dezelfde banden, hoewel ze nu Energy Saver + heten, zag ik.

Ze zijn echter jammer genoeg moeilijk te krijgen. Bij alle bandenboeren stuit ik op “niet leverbaar”.

Vandaag liep ik tegen precies hetzelfde aan. Energy’s in de maat 195/70R14 niet meer verkrijgbaar.

Ik heb de Michelins nog kunnen bestellen bij Popgom, met montage bij een garage bij mij om de hoek.

Ik heb wel aan de Uniroyals gedacht, maar heb maar 2 nieuwe nodig. En ik wil wel graag 4 dezelfde banden op de auto. Bovendien kan nu een van de banden die gewisseld wordt, naar het reservewiel zodat ook die hetzelfde is.
Verder ben ik heel tevreden over de Energy Savers, ook bij regen.

Profiel  
 
mcmlxxiv
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 22-08-2010

- CX Athéna
- 2CV AZ
- C4 (2004-heden) 2.0 16V VTR+ Coupé
Gepost: 08 mei 2014 04:55 PM
  [ # 35 ]

De Energysavers zijn inderdaad voor 9 tientjes te koop bij popgom_punt_nl.

Zelf rij ik een Athena, die dus iets smallere bandjes (185*80*14)voorgeschreven heeft gekregen van dokter Opron. Bandjes die dus gelijk een stuk minder gangbaar zijn. Je kunt dan natuurlijk kiezen voor een Michelin Energy met dezelfde breedte maar met hoogte 70, maar een CX met stepwieltjes vind ik zelf een beetje jammer zeg maar. Het alternatief is een bredere Michelin met hoogte 70, waardoor het geheel ongeveer even hoog komt te staan. Maar nergens staat geschreven dat er op een CX perse Michelin gemonteerd MOET worden Smile

Vier jaar geleden heb ik als experiment twee Toyo’tjes gekocht voor 62,= euro het stuk. Geen geld natuurlijk, en ach…als er dan iets meer slijtage is dan neem je dat op de koop toe. We zijn ondertussen vier jaar en 65.000 kilometertjes verder en inmiddels ligt er nieuwe generatie Toyo’s op. Uiteraard in de juiste maat. Ik ben namelijk uiterst tevreden over het bandje. Mooie zachte wang, prima rij eigenschappen.

Ze zijn echter niet altijd op voorraad op de online bandenmarkt; het lijkt erop dat ze van tijd tot tijd een lading produceren en pas tot een nieuwe “druk” overgaan als ze allemaal weg zijn. Vervelend als je net dan een band in die maat nodig hebt.

Momenteel zijn ze op de online bandenmarkt (autobandenmarkt.nl) voor 53 eurootjes te koop, een koopje voor een prima band. 

In de winter: Snowtrack van Vredestein. Veel aan gehad afgelopen winter (not!). In mijn beleving ook een mooi bandje voor een mooi prijsje.

Je suis ZEN dans ma Citroën Smile

Als dit is wat het is, dan is dit het wat het is.

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2947
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 19 mei 2014 11:28 PM
  [ # 36 ]

Hoe zijn de rijverhoudingen van een Uniroyal Rainexpert t.o. een Michelin Energy .

We zijn nu weer een tijdje verder Smile

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6065
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 20 mei 2014 01:35 AM
  [ # 37 ]

De uniroyals bevallen mij prima. Veel grip, geen onderstuur en lekker stil.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 mei 2014 09:35 AM
  [ # 38 ]

Tja niet echt subjectief…

Zelfs vanaf oude Michelins naar Uniroyals klopt niet.
Want van oude naar nieuw Michelins merk je ook goed.

De enige manier om goed te vergelijken is onder dezelfde CX (ze rijden na ruim 25 jaar allemaal net even anders) beide merken met nieuwe banden te testen.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6065
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 20 mei 2014 08:58 PM
  [ # 39 ]

Volgens mij zeg ik toch, en ik quote: “bevallen MIJ prima” Wink

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook