3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
E
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 26 mei 2014 12:13 AM
  [ # 31 ]

Je kan inderdaad geen valstroom carburateur gebruiken bij een verticale flens.
En de meeste constant vacuum carburateurs hebben een horizontale flow richting.

Maar er is inderdaad weinig ruimte boven het injectie inlaatspruitstuk. Een uitstekende cv carb krijg je dan wellicht niet onder je motorkap..

Profiel  
 
joris van straaten
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 14-09-2010

Gepost: 26 mei 2014 10:25 PM
  [ # 32 ]

Om even terug te komen op mijn vraag:

Ik heb een goed 2100 injectieblok met weinig kilometers
Deze wil ik in mijn auto zetten waar een slecht blok in zit. Met een mechanische 4 bak.
Ik heb nog een goede 5 bak liggen.
Inmiddels kan ik mijn kop van de injectie ruilen tegen een carburateur kop.

Nu wordt op dit onderwerp gereageerd met goede oplossingen ( zie vorige pagina’s)
Ik zie de volgende problemen:

Ik heb een oliekoeler op het injectieblok, dit betekent dat ik de hogedrukregelaar, die op mijn originele motor zit, niet meer op het vervangingsblok kunt plaatsen. Bij een halfautomaat kan ie op de bak, maar omdat ik een 5 bak heb gaat dat dus écht niet lukken.

Het gat van de benzinepomp moet nog doorgeboord worden op deze motor.
De nokkenas moet natuurlijk wel het excentriek hebben om de benzinepomp aan te drijven…en dat heeft de nokkenas niet van het injectieblok.

Hierboven een aantal zaken die waar ik rekening mee moet houden.

Nu overweeg ik een onderblok aan te schaffen bijvoorbeeld een dx2 of gelijkwaardig. Ik doe dit omdat ik de nokkenas en, schalen, drijfstang etc. wil overzetten in dit onderblok zodat ik alle bovengenoemde “problemen” hiermee elimineer.

Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden of is deze zienswijze goed.

Graag jullie mening.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 26 mei 2014 10:32 PM
  [ # 33 ]

Misschien een domme opmerking, maar kan je het injectieblok niet ruilen voor een goed carburateurblok?
Dan weet je zeker dat je niet voor verrassingen komt te staan met niet passende onderdelen.
Of je eigen blok reviseren?

Profiel  
 
joris van straaten
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 14-09-2010

Gepost: 26 mei 2014 10:43 PM
  [ # 34 ]

Ruilen lijkt me moeilijk…...vooral het beoordelen van een blok op kwaliteit, ik weet wat ik nu heb. Het blok reviseren is misschien de beste oplossing maar ook de meest dure.
Beiden voor mij helaas geen optie.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 mei 2014 10:48 PM
  [ # 35 ]

Benzinepomp maak je elektrisch. Goedkoop en simpel.
De HD regelaar kan op de 5 bak. Is wel een beetje freubelen en een gat in de tunnel maken.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 26 mei 2014 11:39 PM
  [ # 36 ]

Sommige mensen spreken er schande over, omdat een injectie kop zeldzamer is, maar het is niet zo heel moeilijk om je injectie kop zo te veranderen dat er een carb inlaat spruitstuk op kan. Ik heb dat ergens in mijn break topic beschreven. Dan kan je de kop laten zitten.
Inderdaad een el benzinepomp monteren, die zijn niet duur.
Ga je goede blok niet demonteren om de onderdelen in een gaar blok te zetten. Dan doe je een motorrevisie met gebruikte onderdelen. Een risicovolle onderneming terwijl je een goed blok had.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 02 juni 2014 06:41 PM
  [ # 37 ]

nokkenas heb ik nog liggen, mag je hebben…

bij mijn revisie heb ik een 2300 onderblok injectie gebruikt daar een carb kop op geschroefd en een 1900 nokkenas en krukas drijfstang setje gebruikt…..

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook